Lyd fra båndoptager
Fra : Anonym

Dato : 17-04-04 11:25

Jeg har "fået" et problem !

Kan jeg overspille et gamle/ nyt bånd til min Mac ? hvis JA

Hvilke kable skal jeg bruge ?

hvor får jeg fat i det ?

Hvad hedder programmet jeg skal bruge ?

hvor får jeg fat i det ?

kan det køre på os 8,5 ?

Kan jeg bruge min scsi kæde

Ved retursvar brug denne em@il adresse til private svar.
mailto:npoulsen@post8.tele.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-04-04 12:15

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> Jeg har "fået" et problem !
>
> Kan jeg overspille et gamle/ nyt bånd til min Mac ? hvis JA
>
> Hvilke kable skal jeg bruge ?
>

> hvor får jeg fat i det ?
>
> Hvad hedder programmet jeg skal bruge ?
>
> hvor får jeg fat i det ?
>
> kan det køre på os 8,5 ?
>
> Kan jeg bruge min scsi kæde

Det er skam ikke njoget problem: køb en minijack->phonoplug ledning.
Invester evt i "Amadeus" (udmærket shareware lydprogram) og du kører.
Mener der findes sys8/9 version af Amadeus.

Hvad mener du med scsi-kæde: Har du ikke en lyd ind? På gamle mac'er er
der skam phonoplugs til lyd ind (ex 7500) - så behøver du ikke ledningen
m minijack: Den bruges til f.eks. iMac (de oprindelige)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Anonym

Dato : 17-04-04 12:54

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> der skam phonoplugs til lyd ind (ex 7500) - så behøver du ikke ledningen
> m minijack: Den bruges til f.eks. iMac (de oprindelige)

Nej jeg har ikke en lyd forstad på dette.

jeg kan se der stå Power macintosh 6500 power Mac på pladen hvis det
siger dig nogle
der er til vidio men, har du ikke inet-adressen amadeus.
jeg tro at det findes et sted lige her sådan en omkring. jeg har en
mikrofon så der må være lyd.

Det hele gå ud på at vi skal holde nogle møder som vi optage på bånd og
lægge over på cd, så slog det mig at det må man kunne gøre på en mac
derfor denne forspørgelse om jeg kan dette

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-04-04 13:43

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> jeg kan se der stå Power macintosh 6500 power Mac på pladen hvis det
> siger dig nogle

Fra Mactracker:

Power Macintosh 6500:
Sund in: 16 bit stereo mini-jack

Så du skal have et stik med minijack i mac-enden, og tilsvarende
phono/jack, eller hvad der nu er for et stik i båndoptagerenden.

>har du ikke inet-adressen amadeus.

<http://www.hairersoft.com/AmadDownload.html>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-04-04 14:51

anonym@anonym.com (Anonym) writes:

> Kan jeg overspille et gamle/ nyt bånd til min Mac ? hvis JA

Jada.

> Hvilke kable skal jeg bruge ?

Noget der passer til din båndoptager i den ene ende og noget der
passer til din Mac i den anden ende. Sandsynligvis et mini-jack i
begge ender.

> hvor får jeg fat i det ?

Brinck Elektronik, eller en hvilken som helst elektronik eller
radio/tv-forhandler.

> Hvad hedder programmet jeg skal bruge ?

På OSX brugte jeg AudioIn. Dejlig nemt at gå til.

> kan det køre på os 8,5 ?

Ikke AudioIn men sandsynligvis en masse andre.

> Kan jeg bruge min scsi kæde

Du skal ikke blande scsi ind i projektet. Det er ren analog-analog
mellem båndoptager og Mac. Resten foregår inde i Mac'en.

-j

--
Area51
- A techno-enthusiastic trip with a babylonic blog in Danish and English.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-04-04 16:37

Hejsa

Jeg har sendt dig en mail off-list, men får den tilbage med besked om,
at du ikke kan modtage/læse HTML, - og det selvom jeg har sendt den i
'plain text'...

Gider du lige af-/bekræfte, om du har fået den?

mvh. Erik richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Anonym

Dato : 18-04-04 06:45

I før i første omgang mange tak for jeres store hjælpen

Når man får fyldt din HD op og det går ret hurtig. kan man få et kable
med en IDE og et SCSI i den anden

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-04-04 13:40

Hej Niels

Hvis du mener, om du kan sætte en SCSI HD til den interne IDE BUS på din
6500, så nej, det kan ikke lade sig gøre, og omvendt - at sætte en IDE
disk til en SCSI kontroller kan heller ikke lade sig gøre.

I 6500 er der 1 eller 2 frie pladser til montering af ekstra enheder -
fx. harddiske og zip drev. Men det er kun til montering på den interne
SCSI controller. IDE controlleren kan kun klare de i forvejen
installerede enheder.

Du kan heller ikke sætte en ekstern IDE HD til den SCSI udgang (DB-25),
der er på maskinen. Og svjv. kan man ikke få en IDE controller med
ekstern stik, der kan bruges på Mac, - det er kun til alm. PC'er.

mvh. Erik Richard