iChatAgent
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-04-04 13:46

Jeg ønsker, at iChat viser mig som Tilgængelig, når jeg logger ind.
Dog ønsker jeg ikke at starte programmet iChat.
Når jeg sætter mig som Tilgængelig, starter en proces: iChatAgent. Hvis
jeg kunne starte denne proces vha. Startemner, ville den være hjemme,
tror jeg.
Men jeg kan ikke finde programmet iChatAgent; måske er det bare en del
af iChat, der køres skjult?

Hjælp ønskes...

Jens

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-04-04 14:40

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg ønsker, at iChat viser mig som Tilgængelig, når jeg logger ind.
> Dog ønsker jeg ikke at starte programmet iChat.

Du vil fremstå som tilgængelig, uden at være det!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Karl Antz

Dato : 16-04-04 15:13

> [...]

> tror jeg.
> Men jeg kan ikke finde programmet iChatAgent; måske er det bare en del

Jeg formoder du vil bare undgå at se på ichat-vinduet

Sæt iChat som Startemne i Systemindstillinger/Brugere.

Derefter sæt hak i iChat-Indstillinger/Generelt ved "Log automatisk ind,
når iChat åbner" samt ved "Vis status i menulinie".

Du slipper ikke for lige at se ichatvinduet når 'puteren er færdig med
at starte - men du kan bare lukke vinduet og vil stadig være online.

I iChatmenuen kan du nu se hvem der er tilgængelig samt regulere din
egen tilgængelighed.

Håber det hjælper

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-04-04 19:55

Først tak for svaret.
Det er jo ikke et kritisk problem, men har en høj grad af akademisk
interesse, da jeg gerne vil mere i dybden med OS X.

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
> Jeg formoder du vil bare undgå at se på ichat-vinduet
Nej, jeg vil faktisk undgå at programmet er startet. Jeg vil altså opnå
præcis det der sker, når jeg vælger Tilgængelig i taleboble-menuen. Bare
uden at røre en finger...

> Sæt iChat som Startemne i Systemindstillinger/Brugere.
Den kendte jeg.
> Derefter sæt hak i iChat-Indstillinger/Generelt ved "Log automatisk ind,
> når iChat åbner" samt ved "Vis status i menulinie".
har jeg også

Hvis jeg ser i Systemindst. - Konti - Startemner, har jeg en
iCalAlarmScheduler;
holder jeg musen over linjen, ser jeg stien
"/Applications/iCal.app/Contents/Resources/iCalAlarmScheduler.app"
Dette tyder på et baggrundsprogram inde i iCal's programpakke,
men jeg kunne ikke finde tilsvarende for iChat.

Kunne man lave et AppleScript, der gjorde hvad jeg ønsker?
vh Jens

Fra : Karl Antz

Dato : 16-04-04 23:01

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Nej, jeg vil faktisk undgå at programmet er startet. Jeg vil altså opnå
> præcis det der sker, når jeg vælger Tilgængelig i taleboble-menuen. Bare
> uden at røre en finger...

Sådan som programmet er skruet sammen pt kan du ikke få det - for at
være tilgængelig skal programmet køre.

Og det er i grunden ret logisk, da det kræver en aktiv forbindelse til
nettet.

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-04-04 09:45

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
> Sådan som programmet er skruet sammen pt kan du ikke få det - for at
> være tilgængelig skal programmet køre.
Ja. Jeg er klar over, at 'noget' kører, men pointen er, at der ved min
alm. metode ikke er en trekant ved iChat-ikonet i docken. Derfor vil jeg
ikke sige, at programmet kører, men en del af det må jo køre som en
service/daemon.
> Og det er i grunden ret logisk, da det kræver en aktiv forbindelse til
> nettet.
??

[ved godt, jeg er kræsen og krakilsk, men baggrunden interesserer mig
som sagt]

Jens

Fra : Karl Antz

Dato : 17-04-04 10:02

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [ved godt, jeg er kræsen og krakilsk, men baggrunden interesserer mig
> som sagt]

mnjøeh - nu skal du ikke gøre dig værre end du er

Nu er jeg ikke programmør - men sæføli burde det være muligt at
programmere ichat sådan at det logger ind til aim-nettet ved opstart
uden at vise bruger-vinduet. Men det er lige der hampen ligger såvidt
jeg forstår det: for at være tilgængelig skal du være koblet op på
aim-nettet - og ichat er primært et program der opretter og
vedligeholder denne forbindelse. Ergo: hvis programmet ikke kører så er
der ikke nogen forbindelse, og dermed kan du heller ikke være
tilgængelig ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz