Statistikprogram til OS X
Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 13:14

Min søster har brug for et statistikprogram til OS X, og hun nævnte at
hendes kolleger bruger SPSS, SAS og vistnok noget der hedder SigmaPlot
på PC.

Er der nogen herinde der har erfaring med ovenstående programmer til
mac, eller findes der alternativer? Hvad med f.eks. GNUPlot, kan den
noget lignende SigmaPlot (hvis det var det det hed)?

Tak for svar.

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Walther

Dato : 16-04-04 13:38

In article <89v4l1-da2.ln1@zaphod.verture.net>, Jonas Voss
<voss@null.dk> wrote:

> [...]
> mac, eller findes der alternativer? Hvad med f.eks. GNUPlot, kan den
> noget lignende SigmaPlot (hvis det var det det hed)?

Gnuplot kan ikke statistik, men er glimrende til grafer.

Der findes et professionelt program der hedder 'S', og så findes der en
gratis version 'R', eller 'Raqua' til OS X.
Jeg bruger det selv, men det er bestemt ikke nemt at gå til, ligesom
SAS og SPSS heller ikke er det.

http://www.apple.com/downloads/macosx/math_science/rraqua.html

Mvh,
Walther

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 17:01

In dk.edb.mac, reply@in.group wrote:

> [...]

> gratis version 'R', eller 'Raqua' til OS X.
> Jeg bruger det selv, men det er bestemt ikke nemt at gå til, ligesom

Det er hermed sendt videre til søsteren, mange tak for svar.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: The monitor is plugged into the serial port

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-04-04 13:50

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Min søster har brug for et statistikprogram til OS X, og hun nævnte at
> hendes kolleger bruger SPSS, SAS og vistnok noget der hedder SigmaPlot
> på PC.
SPSS findes i hvert fald til OS X

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 17:00

In dk.edb.mac, no@way.dk wrote:

> SPSS findes i hvert fald til OS X

Jeg synes ikke jeg kunne finde det på deres hjemmeside, må hellere lede
lidt mere ihærdigt.

Tak for svar.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: The salesman drove over the CPU board.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 16-04-04 19:55

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg synes ikke jeg kunne finde det på deres hjemmeside, må hellere lede
> lidt mere ihærdigt.
Sidst jeg kiggede, var det på forsiden (tænk...), men OS X er åbenbart
ikke hovednyheden mere. Prøv dette:
http://www.spss.com/spss_mac/faq.htm

> Tak for svar.
Så lidt

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 22:42

In dk.edb.mac, Jens Rasmussen wrote:

> Sidst jeg kiggede, var det på forsiden (tænk...), men OS X er åbenbart
> ikke hovednyheden mere. Prøv dette:
> http://www.spss.com/spss_mac/faq.htm

Blæret, tusind tak for det. (:

» I am your friendly sig-monster «