Mac til Win??
Fra : eh

Dato : 15-04-04 14:38

Nu har jeg snart prøvet alle muligheder uden at komme til et resultat.
Mit barnebarn vil låne min iBook til at fixe en hjemmeopgave på (i
nat/aften).
Jeg har prøvet alle muligheder for at gemme et AppleWorks dokument
(forskellige filtyper) og så maile dem til min Windows maskine - som
barnebarnet også vil gøre med det færdige resultat.
Men kun ved at kopiere og indsætte i mailen får jeg noget læseligt frem, men
typografi o.s.v. forsvinder.
Er der noget jeg ikke har forstået?
mvh
Erling

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-04-04 14:49

"eh" <eh-dh@mail.dk> writes:
>Men kun ved at kopiere og indsætte i mailen får jeg noget læseligt frem,
>men
>typografi o.s.v. forsvinder.
>Er der noget jeg ikke har forstået?

Det burde virke hvis du arkiverer i RTF til PC

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-04-04 16:03

Hej Erling

Hvis du bruger AppleWorks 6.x skal du vælge 'Save As' / 'Arkiver som' i
'File' /'Arkiv' menuen.

I popopmenuen forneden kan du vælge mellem forskellige formater. Vælg en
af flg.:
'Export RTF'
'Rich Text Format-RTF'
'MS Word 97, 2000 For Windows'

Vælger du at gemme som Word 97, skal du huske at tilføje '.doc' til
filnavnet.

Vælger du en af de 2 RTF formater, skal du tilføje '.RTF'. Det er bedst
at bruge 'Export-RTF'

Brug skrifttyperne Arial, Georgia eller Times New Roman, så er du sikker
på, at der ikke går noget tabt af æ, ø og å.

Pak derefter filen som Aladdin DropStuff sat i 'Preferences' til
'Windows' eller med Aladdin DropZip. Lad være med at ændre noget i
Dropzips indstillinger. Den står std. til 'inflation', hvilket er det
letteste for en PC at åbne igen.

- Og endelig, så sender du filen som vedhæftet til mailen... Og så burde
det fvære lige gyldigt, hvilket tekstprogram, der er på PC'en. Dog kan
der være nogle problemer, hvis det er MS Office XP, der bruges, - den er
ikke så glad for RTF filer, der er lavet på andre platforme. Så det vil
typisk gå ud over 'fed', 'kursiv' og 'fed-kursiv' samt æ, ø og å.

Ellers er der jo mulighed for at bruge MacLinkPlus 10 eller nyere, hvis
du har den. Her skal du vælge at konvertere til Word 97/2000 for
Windows. Det vil samtidig bevare dokumentets oprindelige formattering.

Men det er vigtigt, at du pakker filen som en .zip fil, når den skal
sendes til en PC.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : eh

Dato : 15-04-04 19:52

Tusind tak for gode råd. Den forkælede unge er rendt med min nye iBook - så
jeg finder ud af at maile filerne til hendes gymnasium når den kommer retur
i morgen.
mvh
Erling