Bog i iPhoto. Udråbstegn på billede.
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-04 00:32

Jeg er ved at lave en bog i iPhoto, som jeg vil bestille som hardcopy.
Jeg har et par gange været ude for, at der er en gul trekant med et
udråbstagn på et af billederne. Det drejer sig altid om et billede, hvor
jeg har beskåret et udsnit. Hvad betyder det? Sker der noget, hvis jeg
bestiller en hardcopy alligevel? Det er jo ikke helt billigt at bestille
en bog.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-04-04 07:40

> [...]
> jeg har beskåret et udsnit. Hvad betyder det? Sker der noget, hvis jeg
> bestiller en hardcopy alligevel? Det er jo ikke helt billigt at bestille

Det er iPhoto som fortæller dig at opløsningen ikke er otimal til den
valgte billedstørrelse, hvilket kan resultere i dårlig kvalitet på
trykket. Fortæl gerne om din erfaring da jeg også snart har tænkte mig
at bestille en bog!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-04 00:28

> [...]
> valgte billedstørrelse, hvilket kan resultere i dårlig kvalitet på
> trykket. Fortæl gerne om din erfaring da jeg også snart har tænkte mig

Det var ellers smart. Tusind tak for det. Jeg kan se, at hvis jeg gør
billedet mindre ved at have flere billeder på samme side i bogen, så
forsvinder udråbstegnet. Det er en god idé med sådan en advarsel. Det er
jo ikke helt billigt at få lavet en bog, og der skulle derfor nødig være
nogen dårlige billeder imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg