Program(mer) til QuickTime VR-fremstilling~
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 10-04-04 12:02

Hvilket/hvilke program(mer) kan lave qtvr-film som fx. disse?:

<http://www.virtualdenmark.dk/frames1_dk.html>
<http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/baggrund/tema2004/bryllup/qtvr/bryllup/qt1f.htm>

Det er jo fantastisk flot og fascinerende!

mvh Jesper

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-04-04 22:10

<http://www.apple.com/quicktime/qtvr/authoringstudio/>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 11-04-04 07:25

Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote in message

> <http://www.apple.com/quicktime/qtvr/authoringstudio/>
> --
> Michael Tysk-Andersen
> iChat://mta@mac.com

Er det egentlig ikke facinerende at Apples QTVR Authoring Studio er så
gammelt som det er? Der er kommet en lille opdatering, men det er vist også
det hele. Vi skriver 2004 og programmet er snart 5-6 år gammelt!

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 12-04-04 16:49

Michael Tysk-Andersen wrote:

> <http://www.apple.com/quicktime/qtvr/authoringstudio/>

Tak for link - det var lige "authoring"-ordet jeg manglede i min søgen
Det ser godt nok noget gammelt ud, men det fungerer sikkert glimrende.
Men det er nu også temmelig dyrt: 3687,50 kr. på Apple Store... pyha!

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/dq25O2tbMJSP2wcx6Ng5NOuaRxO/1.4.0.5.10.11.15.13.0>

Gad vide om der findes alternativer...?

mvh Jesper

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 12-04-04 20:01

In article <c5edo3$4vq$1@sunsite.dk>,
> [...]

> Det ser godt nok noget gammelt ud, men det fungerer sikkert glimrende.
> Men det er nu også temmelig dyrt: 3687,50 kr. på Apple Store... pyha!

Jeg har luret lidt om jeg skulle blande mig, da det er noget jeg
tilbyder at lave for penge ;)
Men for I ikke skal gå hen og købe en gammel authoringstudio til fuld
pris. Det er ikke nødvendigt/tilrådeligt idag da det gamle program "kun"
laver cyllindriske panoramaer og ikke understøtter "CUBIC" panoramaer
der er ved at være norm idag. Hvis man vil lave cyllindriske panoramaer
er der masser af næsten gratis programmer der følger med div. digitale
kameraer, ellers kan det findes på nettet.

Cubic formatet er ikke lige så nemt at gå til. Der findes dyre
programmer der siger at de kan det hele, men de lider alle af
forskellige mangler og fejl. De siger alle " Tag billederne, smid dem i
vores program og tryk på knappen, så får du et perfekt panorama. Jeg
mangler at se det i praksis endnu!. Jeg ved, at jeg selv og de få andre
i DK, der laver full screene panoramaer, har en samling af div
programmer der sammen med Photoshop, alle bliver brugt i processen frem
til et færtigt kvalitets panorama. Der er meget håndarbejde i det.
De gode programmer er ret stejle i indlæring samt det er en fordel hvis
man ved noget om Photoshop/Matematik/Fotografi/Kodning i forvejen ;)
Lad være med at falde for en authoringstudio VR. selv om det er et godt
program til det det kan... Siger en der har været med siden de "gode
gamle MPW dage"..forløberen for authoringstudio men ren kode....
Hvis I vil smugkikke: http://www.webfoto-interaktiv.dk/full/

NB.....full screene download fra 250k til 1.7Mb alt efterudførsel.

Birger B.

--
Birger B.
www.webfoto-interaktiv.dk/