i-Installer og Fink
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-04-04 15:04

I forbindelse med at jeg installerer LyX skal jeg installere nogle
LaTeX-pakker m.v. via en såkaldt "i-Installer". Det virker OK smart.
Meget lig med gåndtering af pakker i GUI på Linux.

Er i-installer en general dims, eller noget man specifikt bruger ifbm.
LaTex?

Er det en slags grafisk overbygning til Fink, eller et selvtændigt
projekt med egne pakker? Hvor udbredt er systemet?

-j

Fra : Morten

Dato : 06-04-04 15:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Er i-installer en general dims, eller noget man specifikt bruger ifbm.
> LaTex?

jeg er kun støt på i-installer i forbindelse med *tex distribution.

> Er det en slags grafisk overbygning til Fink, eller et selvtændigt
> projekt med egne pakker? Hvor udbredt er systemet?

Det er et selvstændigt projekt. jeg bruger selv pakker fra fink til
TexShop, frem for i-inataller, for ikke at blande tingene sammen med
Apples installation.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-04-04 17:15

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er et selvstændigt projekt. jeg bruger selv pakker fra fink til
> TexShop, frem for i-inataller, for ikke at blande tingene sammen med
> Apples installation.

Ikke helt forstået. Mener du at Fink lægger tingene i sine egne
biblioteker, mens iInstaller roder rundt i Apples biblioteksstruktur?

-j

Fra : Morten

Dato : 06-04-04 17:57

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ikke helt forstået. Mener du at Fink lægger tingene i sine egne
> biblioteker, mens iInstaller roder rundt i Apples biblioteksstruktur?

jeps - fink lægger alt i /sw - det er noget at det elegante ved fink.