javac funktionen
Fra : Mads Zahle Østergaar~

Dato : 07-01-01 13:49

Endnu et spørgsmål fra en EXTREME begynder. I min lærebog står der, at man
fra DOS prompten kan kompilere sit program ved hjæp af kommandoen

javac programnavn.java

men det virker ikke. Når jeg har kompileret og går ud i DOS for at køre
programmet virker kommandoen

java programnavn

fint nok.

Any ideas?

Mads

Fra : Thomas Berg von Lind~

Dato : 07-01-01 15:47

> javac programnavn.java
>
> men det virker ikke. Når jeg har kompileret og går ud i DOS for at køre
> programmet virker kommandoen

Hvad virker ikke? Nemmere at hjælpe dig hvis du tog fejlbeskeden med.

/Thomas B.v.Linde

Fra : Brian Matzon

Dato : 07-01-01 23:01

Lyder til at din PATH er sat korrekt... ligger javac.exe i din jdks bin dir?

--
Brian Matzon | The opinions expressed in this article may
Programmer | or may not be based on fact, fiction,

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 08-01-01 11:34

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Brian Matzon | The opinions expressed in this article may
> Programmer | or may not be based on fact, fiction,

er der ikke noget med at man skal skrive sit svar _under_ det man quoter?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-01 12:18

Rasmus Christian Kaae skrev:

>er der ikke noget med at man skal skrive sit svar _under_ det man quoter?

Jo, det er regel nummer 2.

Nummer 1 siger at man skal skære unødvendigt citat væk.

Bertel
--
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Brian Matzon

Dato : 08-01-01 23:13

"Rasmus Christian Kaae" <rasmus@skallebank.com> wrote in message
> er der ikke noget med at man skal skrive sit svar _under_ det man quoter?

Jo - men sig det til Outlook!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-01 09:24

Brian Matzon skrev:

>Jo - men sig det til Outlook!

Nej. Det er afsenderens ansvar hvordan indlæggene ser ud, ikke
computerens. Hvis afsenderens programmer ikke gør som han vil, må
han oplæres yderligere eller finde et andet.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Brian Matzon

Dato : 09-01-01 23:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Nej. Det er afsenderens ansvar hvordan indlæggene ser ud, ikke
> computerens. Hvis afsenderens programmer ikke gør som han vil, må
> han oplæres yderligere eller finde et andet.

Du mener det seriøst gør du ikke?
<rant>
Der er ~ 3 ("store") NG clienter, og i stedet for at få de tre til at opføre
sig ordenligt
vil du heller få xx millioner mennesker til at lede 30 min. efter en manual
til NG posting eller bruger to timer på at dwl en NG client - som de iøvrigt
ikke ved om virker "rigtigt".
</rant>
Det rigtige sted er altid de programmer der bliver brugt ikke brugerne - dem
kan man alligevel aldrig blive enige med :)

/Brian Matzon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-01 01:00

Brian Matzon skrev i dk.edb.programmering.java:

> [...]
>til NG posting eller bruger to timer på at dwl en NG client - som de iøvrigt

Hvem er ansvarlig for ens computers opførsel? Er det bilernes
fejl at folk bliver kørt ned? Er du en cyborg der er ved at
overtage verden?

>Det rigtige sted er altid de programmer der bliver brugt ikke brugerne

Okay. Når en skoleelev svarer på en matematikopgave at en ispind
koster 1'253'576.93 kr, så er det altså lommeregnerens fejl?

XFut til (svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Jens Lykke Brandt

Dato : 08-01-01 16:00

> javac programnavn.java
>
> men det virker ikke. Når jeg har kompileret og går ud i DOS for at køre
> programmet virker kommandoen

Path og Classpath variablerne kan give mange problemer.

Et bud på en løsning kunne være:
javac -classpath . programnavn.java

Hvor "." gør, at den kigger i det bibliotek, som du er i.

Hvis det virker, så kan du sætte classpath variablen i din autoexec.bat
eller i din .bash_login, så du er fri for at skrive classpath hver gang du
kompilerer.

/Jens