Apple strømstik i løs vægt?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-04 20:13

Min PoweBook har ligget hengemt i en skuffe i lang tid, fordi mine
strømforsyninger er døde. Tror jeg har haft tre eller fire af
slagsen. De dér yoyo-tingester må være det meste skodne hardware,
Apple nogensinde har lavet!

Nu har Morten R. været så flink at forære mig en ny strømforsyning; en
af de gode, gamle sorte. Desværre er ledningen knækket i stikket, og
jeg er bange for at jeg ikke kan redde det.

Derfor: Kan man købe Apples strømstik i løs vægt? Altså stik til den
gamle PoweBok G3-serie? Og hvor? Forventer ikke at Apple selv sælger
dem. :-/

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://www.akademiskopgavebank.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 31-03-04 21:09

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
>
> Derfor: Kan man købe Apples strømstik i løs vægt? Altså stik til den
> gamle PoweBok G3-serie? Og hvor? Forventer ikke at Apple selv sælger

jeg ville nok bare tage den med ned til Brinck og sige at jeg skal bruge
sådan en dims :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-04 07:05

> [...]

> Derfor: Kan man købe Apples strømstik i løs vægt? Altså stik til den
> gamle PoweBok G3-serie? Og hvor? Forventer ikke at Apple selv sælger

Ka´ du ikke tage et stik fra én af de, der gået i stykker og sætte det
på den fra Morten?
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-04-04 07:59

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) writes:

> Ka´ du ikke tage et stik fra én af de, der gået i stykker og sætte
> det på den fra Morten?

Nej, for Apple har konstrueret yoyo'erne så snildt, at de både går i
stykker i stikket og inde ved kernen af selve yoyo'en. Hvis kernen er
OK kan man så forlænge levetiden nogle måneder ved at skære stikket op
og redde sig en smule ledning som kan loddes. Men det kan kun lade sig
gøre een gang (og jeg har været det).

Apples strømforsnyninger til bærbare er uden tvivl det klammeste
hardware jeg nogensinde har haft inde på livet. Apple burde skamme sig
helt vildt og gøre noget for at køre kunderne glade igen. Når jeg
tænker på det overvejer jeg seriøst at købe en Dell

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-04 21:49

> [...]

> helt vildt og gøre noget for at køre kunderne glade igen. Når jeg
> tænker på det overvejer jeg seriøst at købe en Dell

De nye firkantede er da gode. Jeg synes ikke, jeg har hørt om problemer
med dem. Og de er også praktiske i brug.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 02-04-04 21:36

> De nye firkantede er da gode. Jeg synes ikke, jeg har hørt om problemer
> med dem. Og de er også praktiske i brug.

Den første udgave havde det med at ledningen mellem strømforsyningen og
computeren kunne gå løs, der hvor den var fæstnet på strømforsyningen.
Den forsvandt nærmest ned i en slags "tragt", som ikke holdt ledningen
helt fast - hvorved den altså kunne rykkes en lille smule løs - nok til
at forbindelsen blev afbrudt.

Den nuværende udgave har en slags kappe, der hvor ledningen sidder fast
i strømforsyningen. Det holdet nok bedre.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-04 00:11

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> [...]
>
> Den nuværende udgave har en slags kappe, der hvor ledningen sidder fast
> i strømforsyningen. Det holdet nok bedre.

Den firkantede? Jeg har den sidste generation TiBook, og ledningen i
opladeren ser ud til at forsvinde ned i en tragt. Har der været
problemer med dem?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 03-04-04 18:59

> Den firkantede? Jeg har den sidste generation TiBook, og ledningen i
> opladeren ser ud til at forsvinde ned i en tragt. Har der været
> problemer med dem?

Jeg sidder i en position hvor jeg har "brugere". "Brugere" har det med
at kunne få de mest usandsynlige ting til at gå i stykker

Og ja, jeg har haft to personer som - af en eller anden ukendt årsag -
har fået hevet for hårdt i ledningen så forbindelsen fra opladeren røg
sig en tur.

På AluBooken er tragten ændret så der i stedet er en kappe, der bøjer
opad i - nærmest tragten på hovedet...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-04-04 14:48

tvegaard@*ud*myrealbox.com (Thomas Tvegaard) writes:

> Jeg sidder i en position hvor jeg har "brugere". "Brugere" har det
> med at kunne få de mest usandsynlige ting til at gå i stykker

Brug hardet med at få ting til at gå i stykker. Når Apple konstruerer
en bærbar dims, skal den fanme være bærbar med alt hvad det
indebærer. Jeg tager det derfor næsten personligt når jeg har
præsteret at ødelægge ca. en yoyo om året.

-j

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 02-04-04 11:34

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> [...]
>helt vildt og gøre noget for at køre kunderne glade igen. Når jeg
>tænker på det overvejer jeg seriøst at købe en Dell

Min strømforsyning til min Pismo har nu holdt i mange år!

Men jeg har set at ComputerStore annoncerer med en lader til bilen og
(formodentlig og så til alm. strøm?)

Targus er mærket og der følger stik med til alle div. bærbare. Du kan jo
ringe og spørge om den også har stik til en Pismo.

( jeg har lige ringet, for jeg ville egentlig selv vide det- den har stik
til Pismoen, men det er vist kun til bil)
Det kan du så ikke bruge. men jeg har været inde og kigge på:
http://www.targus.com/
Det ser ud til at de har en model til strøm, for der står at den kan
bruges over alt i Europa.
Men kig selv. Jeg er ikke god nok til engelsk og tysk, når jeg skal læse
sådan noget.
Computer Store har også en anden Kensington, Der er til begge dele , men
ikke til en Pismo men den koster også alt for meget.

Ellers kan det være at dk Batterier har noget. Jeg har købt en lader der
til mit videokamera og laderen kan bruges både i bilen og ved 220v hjemme.

Brinck, er som Lone skriver, nok løsningen, for jeg synes at stikket
ligner en eller anden form for antennestik? Og så vil det garanteret være
den billigste løsning.

Held og lykke

Hilsen hanne

"lær mere om fotografering, men kun for sjov"