Kontrollere om en fil findes på anden serv~
Fra : Nicolai Foss

Dato : 23-04-04 13:43

Hej gruppe,

jeg har et problem som jeg ikke rigtig kan få hul på og som jeg håber nogle
kloge hoveder her kan give mig nogle hints til at komme videre med.

Jeg har et online medlemssystem for en gruppe mennesker hvor jeg ønsker at
kontrollere om jeg har deres medlemsblanket liggende elektronisk.

Blanketten er i .pdf og er navngivet med deres medlemsnummer (tre tal), et
mellemrum og derefter medlemmets navn, noget ala: xxx Hans Hansen.pdf

Fra en MySQL database kan jeg trække medlemsnummeret: xxx og vil helst nøjes
med at matche nummeret fra dataabasen med de tre første cifre i filnavnet på
blanketten.

Hvordan tjekker jeg nu om indmeldelsesblanketterne der starter med xxx
findes på en anden server end der hvor jeg har mit site kørende
(medlemsblanketterne ligger på en anden server af pladshensyn).

Jeg har selv tænkt på reg. exp. eller fnmatch(), men er lidt ny i PHP og har
derfor ikke så meget styr på alle mulighederne. Jeg forestiller mig noget
med at løbe det array jeg får fra dataabasen igennem og tjekke om der findes
en fil med de tilsvarende tre begyndelsestegn.

Nogen bud?

Mvh
Nicolai

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-04 15:32

Nicolai Foss skrev:

>Jeg har et online medlemssystem for en gruppe mennesker hvor jeg ønsker at
>kontrollere om jeg har deres medlemsblanket liggende elektronisk.

Er det ikke nemmere at oprette et boolesk felt i databasen der
fortæller om du har fået deres indmeldelse?

--
Bertel

Fra : Nicolai Foss

Dato : 23-04-04 18:35

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Er det ikke nemmere at oprette et boolesk felt i databasen der
> fortæller om du har fået deres indmeldelse?

Jeg har allerede sådan et felt, men vil gerne lave et script så jeg kan køre
"en batch" for dels at matche medlemsid med indmeldelsen og dels at opdatere
databasen med info om hvilke medlemmer der findes indmeldelser på.

-Nicolai

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne