Skrive til txt filer.
Fra : Christian

Dato : 23-04-04 12:22

Hejsa NG,

Jeg er begynder i PHP, og kan bare ikke finde ud af at connecte
til en database, hverken lokalt eller på mit host. Jeg har nu
opgivet det.

Jeg har hørt om en mulighed for at skrive info til txt. filer,
til f.eks. et login system der kan virke ligesom med en database,
eller er det kun nogen ting der kan laves sådan? Har prøvet at
downloade scripts (gæstebøger) der skrev direkte til en txt fil
og det virkede fint.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-04-04 13:28

Christian <SphinX@mail-online.dk> writes:

> [...]
> til f.eks. et login system der kan virke ligesom med en database,
> eller er det kun nogen ting der kan laves sådan?

Du kan lave det samme med en tekstfil som du kan med en database. Der
er dog en grund til at databaser saasom MySQL er saa udbredte.

- Jacob Atzen

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 23-04-04 13:28

Christian wrote:

> Hejsa NG,
>
> Jeg er begynder i PHP, og kan bare ikke finde ud af at connecte
> til en database, hverken lokalt eller på mit host. Jeg har nu
> opgivet det.

Jeg syntes at du skal kontakte din host for at høre hvordan du bruger
databaser hos dem. Jeg tror (uden at kende dit projekt) at du vil få
mest meget gavn en database.

Læs evt. lidt på http://mbn.dk/?aid=29

--
Steffan
Don’t miss out! Use this coupon code ‘USEN’ and save 40%

Fra : Christian

Dato : 23-04-04 15:50

Steffan S. Fallesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Jeg syntes at du skal kontakte din host for at høre hvordan du bruger
> databaser hos dem. Jeg tror (uden at kende dit projekt) at du vil få
> mest meget gavn en database.
>
> Læs evt. lidt på http://mbn.dk/?aid=29

Tro mig jeg har prøvet alt! Wecafe.dk din artikel osv. men jeg kan ikke
bare få det til at virke. Jeg har både et gratis host hos frac.dk og et
webhotel hos b-one.net. Jeg kan bare ikke få det til at virke, så har
forsøgt et par måneder men giver nu op.

Tak for din feedback.

Fra : Bjerrum

Dato : 23-04-04 17:41

Hej Christian

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev

> Jeg er begynder i PHP, og kan bare ikke finde ud af at connecte
> til en database, hverken lokalt eller på mit host. Jeg har nu
> opgivet det.

Jeg gjorde det samme - det er meget godt at lege lidt med at skrive til
filer. Var på en eller anden måde næmmere at forstå for mig. Nu bruger jeg
database på et ikke serlig højt niveau.

Her er en kode som griber noget du sende fra en anden side via post og
skriver det i en tekst fil.

nyhed.txt skal du oprette i samme mappe.

Her er en kode stump jeg har brugt. Måske kan det lede dig på sporet.

$nyhed = $HTTP_POST_VARS['nyhed'];
//griber din variabel

$outputstring = $nyhed."\n";
//Skriver på en linie og hopper til den næste med: "\n".

$fp = fopen("nyhed.txt", 'w');
// Åbner filen og 'w' er nok for 'write mode'.

flock($fp, LOCK_EX);
//Lås af filen så der ikke kan skrives samtidig af flere.
if (!$fp)
{
echo '<p>Filen er ikke tilgængelig</p>';
exit;
}

fwrite($fp, $outputstring);
//Skriver