Give access til folk med digital signatur?
Fra : Dennis

Dato : 15-04-04 16:08

Jeg er irriteret over, at man skal huske sin personlige brugernavn og kode
10000 steder hvor man skal logge ind, så den eneste "rigtige" måde må vel
være, hvis man kan understøtte det nye digital signatur og dermed kun have
én adgang. Men KAN man overhovedet det som almindelig hobby web programmør
til sin private hjemmeside eller hvad kræves der for at kunne?

Fra : Peter Lind Damkj?r

Dato : 16-04-04 09:57

"Dennis" <nowhere@invalid.xyz> wrote in message news:<407ea56a$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> én adgang. Men KAN man overhovedet det som almindelig hobby web programmør
> til sin private hjemmeside eller hvad kræves der for at kunne?

Hvis du har "magt" over serveren er det nemt.

Du skal blot sætte SSL med klient-autentifikation op (se dokumentation
på din server eller google lidt rundt). Info fra den digitale signatur
(eller rettere certifikatet) ligger typisk server-variable.

Jeg er selv igang med at lave en online-ønskeseddel baseret på Apache
+ mod_ssl
1% af tiden er gået med digital signatur understøttelse.
99% af tiden er gået med alm. udvikling - DB/design/php etc.

Hvis din server ligger hos en udbyder, er det ikke sikkert at det er
så nemt!

mvh
Peter
(ansat i TDC, men skriver her som privatperson)