array_search() Virker ikke...
Fra : Felix Nielsen

Dato : 13-04-04 18:02

array_search() skulle efter sigende søge i et array efter værdi, og
retunere nøglen hvis den eksistererm og false hvis det ikke er
tilfældet... Det virker bare ikke for mig.
Så hvis der er en der vil smide en guide il funktionen, ville det være
en stor hjælp.
Iøvrigt, jeg vil umiddelbart tro at søgningen er casesentitive, og det
vil jeg gerne undgå, så hvis der er en der kan forklare funktionen for
mig, eller anbefale en anden, vil det gøre mig glad...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-04-04 19:22

"Felix Nielsen" <felixnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> array_search() skulle efter sigende søge i et array efter værdi, og
> retunere nøglen hvis den eksistererm og false hvis det ikke er
> tilfældet... Det virker bare ikke for mig.

Hvad har du prøvet?

> Så hvis der er en der vil smide en guide il funktionen, ville det være
> en stor hjælp.

Det er nok svært at gøre det meget bedre end manualen - php.net/array_search

> Iøvrigt, jeg vil umiddelbart tro at søgningen er casesentitive, og det
> vil jeg gerne undgå, så hvis der er en der kan forklare funktionen for
> mig, eller anbefale en anden, vil det gøre mig glad...

Hvad er det du vil? Hvis du blot skal vide om en given værdi findes i
array'et eller ej, kig da på php.net/in_array

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Felix Nielsen

Dato : 15-04-04 19:15

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message news:<c5hasn$45c$1@sunsite.dk>...
> Hvad er det du vil? Hvis du blot skal vide om en given værdi findes i
> array'et eller ej, kig da på php.net/in_array
Ja, jeg kender udemærket IN_ARRAY() og bruger den da også tit, men i
det her tilfælde har jeg brug for at vide hvilken nøgle en given værdi
eller streng i et array har, eller hvis værdien ikke findes, få
retuneret FALSE. Alt dette skulle SEARCH_ARRAY() efter sigende kunne
gøre, jeg kan bare ikke få det til at fungere, og jeg har naturligvis
kigget i manualen efter efter hjælp. Hvad min anden request angår skal
jeg ikke kunne sige om det kan lade sig gøre, men det handler jo bare
om at godt kunne tænke mig at den ikke gjorde forskel på store og små
bogstaver, hvilket jeg er ret sikker på at den gør...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 15-04-04 22:20

> [...]
> om at godt kunne tænke mig at den ikke gjorde forskel på store og små
> bogstaver, hvilket jeg er ret sikker på at den gør...

php.net/array_search:
"Note: If needle is a string, the comparison is done in a case-sensitive
manner."

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk