Et \n for meget i $_POST
Fra : Ebbe

Dato : 01-04-04 21:46

Jeg har lavet en mail funktion, så man skriver teksten i et textarea, og
så henter php det og sender det. Problemet er bare, at ét linebreak
bliver til 2 når mailen modtages.(Ihvertfald i mozilla)

mail($row['email'], $header, $_POST['besked'], "From:
NO-REPLY@skummer.com\r \n");

Ebbe

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 02-04-04 08:16

Ebbe wrote:
> [...]
> bliver til 2 når mailen modtages.(Ihvertfald i mozilla)
>
> mail($row['email'], $header, $_POST['besked'], "From:

Det er nu ikke fordi en NL bliber til to, men fordi en newline i et
tekstfelt er en \r\n og det kan godt blive til to newlines i mozilla.

sstr_replace("\r\n","\n",$_POST['besked']) burde fikse denne lille
detalje ;)

--
excuse of the day : Dyslexics retyping hosts file on servers
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Ebbe

Dato : 02-04-04 16:46

Ulrik Nielsen wrote:
> [...]
> tekstfelt er en \r\n og det kan godt blive til to newlines i mozilla.
>
> sstr_replace("\r\n","\n",$_POST['besked']) burde fikse denne lille

:) Takker. Tænkte nok det var det. Tænkte det igennem i skole idag(havde
også læst nogle af de forrige indlæg om mail)

Ebbe