SCP
Fra : Jimmy

Dato : 01-04-04 05:49

Hej

Er der nogen der har haft held med at SCP'e filer til og fra en UNIX maskine
via PHP?

Mit problem er at SCP ikke kan tage en adgangskode uden at prompte eller
uden at anvende keyphrases mm.

Jeg har user/pass i variabler og ville være glad, hvis man kunne hente og
sende filer via SCP.

Nogen hjælp?

Mvh
Jimmy

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-04-04 07:34

Jimmy skrev:

> [...]
> maskine via PHP?
>
> Mit problem er at SCP ikke kan tage en adgangskode uden at prompte eller

Brug nøgler i stedet - så behøver du ikke adgangskode.

http://puddingonline.com/~dave/publications/SSH-with-Keys-HOWTO/document/html-one-page/SSH-with-Keys-HOWTO.html

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Jimmy

Dato : 01-04-04 07:51

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message

> Brug nøgler i stedet - så behøver du ikke adgangskode.

Det skal ske lidt mere dynamisk end nøgler kan tilbyde mig, så jeg er gået
væk fra SSH og over til at have en lokal dæmon skrevet i Perl kørende på den
maskine jeg skal tilgå.

Den kører som root og SU'er til brugeren, henter/skriver filen og returnerer
resultatet.

Tak for svaret,
Jimmy