Kan ikke validere
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-04-04 21:07

Kære gruppe

Jeg forstår simpelthen ikke at min side ikke kan valideres:
http://lakjer.dk/mikkel/test/

http://validator.w3.or siger bl.a. <body>-tagget lige efter </head> (som den
også brokker sig over) er en
fejl? er denne tag ikke længere obligatorisk?

Jeg har prøvet at ændre dokumenterklæringen til "loose" men så forsvinder
venstremenuens position fixed og den begynder at scrolle.

hilsen,
Mikkel

1.. Line 7, column 56: document type does not allow element "META" here
(explain...).

^2..
Line 8,
column 71: document type does not allow element "META" here (explain...).
...-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

^3..
Line 9, column 56:
document type does not allow element "LINK" here (explain...).
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mikkel.css">

^4..
Line 29,
column 6: end tag for element "HEAD" which is not open (explain...).
</head>
^5..
Line 31, column 5: document type does not allow element "BODY"
here (explain...).
^

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-04 21:18

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev :

> 1.. Line 7, column 56: document type does not allow element "META" here
>(explain...).

Siden er ikke skrevet i xhtml, derfor skal metatags ikke lukkes.

Fjern / i
--
Knud

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-04-04 21:26

> Fjern / i

Det gjorde jeg - og alle de andre fejl forsvandt også. Fantastisk

Mange tak!

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 21:20

"Mikkel Møldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse:
> Jeg forstår simpelthen ikke at min side ikke kan valideres:
> http://lakjer.dk/mikkel/test/

Hej Mikkel

Du mangler at afslutte de fleste tags i head-sektionen:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mikkel.css" />
Jeg ved ikke lige om dette er nok, men jeg tror det næsten.

--
Hilsen
Mia

Fra : Leonard

Dato : 28-04-04 21:25

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> wrote:

> 1.. Line 7, column 56: document type does not allow element "META" here
>(explain...).

I linie 6 slutter du dit tag med /> og det må du ikke.
Fjern / og du vil sikkert se at dine andre problemer også forsvinder.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henny

Dato : 28-04-04 21:22

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe
>
> Jeg forstår simpelthen ikke at min side ikke kan valideres:
> http://lakjer.dk/mikkel/test/

Prøv at fjerne skråstregen i denne linje:

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 28-04-04 21:22

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at ændre dokumenterklæringen til "loose" men så
> forsvinder venstremenuens position fixed og den begynder at scrolle.

Skråstreken er forbeholdt XHTML. Fjern den, så validerer siden.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-04-04 22:25

Tak for alle svarene.

Jeg tillader mig at stille et spørgsmål mere:
Jeg har to menuer i venstre side på http://lakjer.dk/mikkel/test/
Den nederste opfører sig som jeg ønsker. hele "knappen" og ikke kun teksten
på knappen aktiverer linket.
Den øverste menu fungerer imidlertid kun når man peger på selve teksten.

Det forstår jeg ikke, for jeg har brugt samme definition i mit css til begge
menuer, og jeg kan ikke se forskel på dem i min html-kode heller.

er der mon nogen, der har et bud...

kh. Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 29-04-04 07:16

Jeg skrev:
> [...]
teksten
> på knappen aktiverer linket.
> Den øverste menu fungerer imidlertid kun når man peger på selve teksten.

Jeg har nu fundet ud af, at den nederste til dels lå "oven på " den anden
fordi jeg brugte position:absolute top: 0px; padding: 320px;
Problemet kan løses med top: 320px; padding 0px;
Så håber jeg bare det virker i alle browsere -jeg havde først gjort det på
den anden måde for at det ikke skulle give problemer for nogen, hm...

Mikkel