Skifte billede ved hjælp af thumnail
Fra : birgitte sørensen

Dato : 27-04-04 15:43

Hejsa,

Er der nogle der kan hjælpe med en kode til at skifte visning af
et (typisk) stort billede (.jpg fil) ved at klikke på en
thumbnail version af billedet ? Eksempel på funktionen kan ses på
dette site:

http://www.meretezacho.dk/html/gallery.htm

Jeg syntes at kildekoden til ovenstående site virker helt
uoverskuelig, derfor mit behov for hjælp.

På forhånd tak

Birgitte Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brodlos

Dato : 27-04-04 17:49

> [...]
>
> http://www.meretezacho.dk/html/gallery.htm
>
> Jeg syntes at kildekoden til ovenstående site virker helt
> uoverskuelig, derfor mit behov for hjælp.

Jeg har brugt en simpel kode til ovenstående problem på www.bargazin.com
under fotoalbum.

mvh MB

http://dvd.brødløs.dk

Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet
http://on.to/brodlos

Fra : birgitte sørensen

Dato : 27-04-04 19:45

> [...]
>
> mvh MB
>
> http://dvd.brødløs.dk
>
> Hvis din browser ikke understøtter æ,ø, og å, brug i stedet

Hej Martin,

Tusind tak for dit svar - jeg har kigget på sitet (blev helt sørgmodig) og
fotoalbummet - men det er lavet i frames, så jeg kan desværre ikke se
koden.

Venlig hilsen

Birgitte

Fra : jopa

Dato : 27-04-04 20:46

birgitte sørensen <birgitte.sorensen@orangenet.dk> skrev bla:
men det er lavet i frames, så jeg kan
> desværre ikke se koden.

Højreklik i framen og vis kilde

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : from south

Dato : 27-04-04 19:00

Hej Birgitte.
"birgitte sørensen" <birgitte.sorensen@orangenet.dk> skrev i en
meddelelse news:c6lri4$2cs$1@sunsite.dk...
> Hejsa,

[snip]
> http://www.meretezacho.dk/html/gallery.htm
>
> Jeg syntes at kildekoden til ovenstående site virker helt
> uoverskuelig, derfor mit behov for hjælp.
[snip.]
> På forhånd tak
>
> Birgitte Sørensen

Det du ser er ikke kode, men noget som er kastet sammen med to
stegepander og tre plastikskåle. Der er mange som synes at den slags
sider er fine. Hvis du har en ide, så lav din side så den kan ses i IE,
Mozilla Opera, og gerne nogenlunde ens i alle. Du får sikkert ikke farve
på scrollbar eller en tekst som ruller hen over din side. Men du får en
side som alle kan se, plus glæden ved at alle som ser din side siger,
hun gør da noget, så alle kan se siden. Og som et ekstra plus, hvis jeg
forstår dig ret, en kode som kan læses, valideres og nydes af både
amatøren (mig) og de mange proff folk som er i denne gruppe. Mvh Knud
PS. Men tag et par timer på html eller hjemmesideskolen, så kommer du
langt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 23:22

birgitte sørensen wrote:
> Hejsa,
>
> Er der nogle der kan hjælpe med en kode til at skifte visning af
> et (typisk) stort billede (.jpg fil) ved at klikke på en
> thumbnail version af billedet ?

Prøv at kigge på denne side, der må være noget brugbart:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/dias.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : birgitte sørensen

Dato : 28-04-04 00:04

> Prøv at kigge på denne side, der må være noget brugbart:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/dias.asp
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://hjem.get2net.dk/egin

Hej Erik,

Det var lige det jeg var ude efter - mange tak for hjælpen

Birgitte