Hente data fra en Excel fil
Fra : Einar Langøen

Dato : 25-04-04 11:47

Et spørsmål til Expertene.

Finnes det en måte å hente data fra en Excel fil inn på en web side.
Eksempel. Jeg legger data inn i regnearket, og siden blir oppdatert på
min komando. Altså ikke automatisk.
Ønsker å bruke et regneark, slik at jeg lett kan sotere dataene før de
blir presentert på siden

Takker for svar

/Einar Langøen

www.weblinks.no

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 25-04-04 12:07

On Sun, 25 Apr 2004 12:47:14 +0200, Einar Lang�en <theking@broadpark.no>
wrote:

> [...]
> min komando. Altså ikke automatisk.
> Ønsker å bruke et regneark, slik at jeg lett kan sotere dataene før de

Det skal gøres serverside, så alt efter hvad du har til rådighed asp/php,
så prøv i:

Hvis du har mulighed for asp, kan du kigge her:
<http://html.dk/artikler/00039/>

--
Ryan Kristensen

Fra : Tine Müller

Dato : 26-04-04 08:02

"Einar Langen" skrev
> [...]
> min komando. Altså ikke automatisk.
> Ønsker å bruke et regneark, slik at jeg lett kan sotere dataene før de

Dreamweaver MX 2004 skulle kunne gøre dette. Prøv at se her
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/productinfo/features/brz_tour/?promoid=product_dreamweaver_ondemand_tour_092603
og klik på nummer "9".

/Tine

"Einar Langen" skrev

Fra : Einar Langøen

Dato : 27-04-04 15:33

On Mon, 26 Apr 2004 09:02:03 +0200, "Tine Müller" <tinem@email.dk>
wrote:

>"Einar Langen" skrev
>
>Dreamweaver MX 2004 skulle kunne gøre dette. Prøv at se her
> [...]

Takker, ja så enkelt kan det gjøres

/Einar Langøen

www.weblinks.no