ændring af indexfil
Fra : Carina

Dato : 24-04-04 14:46

Hej

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe. Hvis ikke, så fortæl mig gerne
hvilken gruppe der er den rette.

Problem: Jeg forsøger at hoste min egen hjemmeside på en sambar-server på
min egen computer.

Jeg har en index.html, som jeg har lavet ændring er i.

Hvis jeg åbner html-dokumentet direkte fra serveren kan jeg godt se
ændringerne i browseren, men hvis jeg åbner IE og skriver 'localhost' i
adressefeltet kommer index.html frem uden de ændringer jeg har lavet.

Hvad gør jeg?

Siden ligger ikke online endnu, da jeg ikke har en statisk ip-adresse endnu.

VH
..Carina

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-04 15:34

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev :

>Hvis jeg åbner html-dokumentet direkte fra serveren kan jeg godt se
>ændringerne i browseren, men hvis jeg åbner IE og skriver 'localhost' i
>adressefeltet kommer index.html frem uden de ændringer jeg har lavet.

Det er vel fordi siden bliver hentet fra browserens cache, sæt
din browser til at tjekke for nye version hver gang.

Evt. kan du prøve at opdatere med [Ctrl] + [F5].

Og når man laver hjemmesider, så er det en god ide at sætte
browseren op til at tømme midlertidige internetfiler ved
nedlukning af browseren.
--
Knud

Fra : Carina

Dato : 24-04-04 15:55

"Knud Gert Ellentoft":

> Det er vel fordi siden bliver hentet fra browserens cache, sæt
> din browser til at tjekke for nye version hver gang.

Nej

> Evt. kan du prøve at opdatere med [Ctrl] + [F5].

Har jeg prøvet rigtig mange gange

..Carina

Fra : Per A. Hansen

Dato : 25-04-04 09:52

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Knud Gert Ellentoft":

> Nej

> Har jeg prøvet rigtig mange gange

Du har vel ikke både en index.htm og en index.html udgave?
Hvis det er tilfældet er det altid index.html, der indlæses.

Per A. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-04 16:36

Carina skrev:

>Hvis jeg åbner html-dokumentet direkte fra serveren kan jeg godt se
>ændringerne i browseren, men hvis jeg åbner IE og skriver 'localhost' i
>adressefeltet kommer index.html frem uden de ændringer jeg har lavet.

Det kunne lyde (efter at have set dit svar til Knud) som om du
har to forskellige versioner liggende, den ene i en eller anden
arbejdsmappe hvorfra du så åbner den nyeste, og den anden i
serveren root-mappe som du ikke har fået opdateret?

--
Bertel

Fra : Carina

Dato : 24-04-04 16:50

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
> Carina skrev:

..

> [...]
> arbejdsmappe hvorfra du så åbner den nyeste, og den anden i
> serveren root-mappe som du ikke har fået opdateret?

Det lyder rigtig sandsynligt det der. Hvordan finder jeg rod-mappen?

Er der ikke noget med at der ikke findes dumme spørgsmål? Det må jeg i hvert
fald tro på indtil jeg bliver
lidt klogere på det her

..Carina

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-04 18:37

Carina skrev:

>Det lyder rigtig sandsynligt det der. Hvordan finder jeg rod-mappen?

Det ved jeg ikke, menkan du ikke søge på filnavnet og se om
systemet finder to eksemplarer?

>Er der ikke noget med at der ikke findes dumme spørgsmål?

Detvil jeg ikke sige - jeg har hørt og set en del i min tid - men
du kan i hvert fald roligt spørge løs.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-04-04 22:55

Carina wrote:

> Det lyder rigtig sandsynligt det der. Hvordan finder jeg rod-mappen?

Kan du ikke se i dit serverprograms opsætning, hvilket katalog på din
harddisk, der er defineret som root på serveren?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Carina

Dato : 25-04-04 10:15

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> wrote in message

> Kan du ikke se i dit serverprograms opsætning, hvilket katalog på din
> harddisk, der er defineret som root på serveren?

Det kan jeg sikkert godt, hvis jeg ved hvordan....Det er en sambar server,
så hvis nogen kunne være behjælpelig med dette, ville det være dejligt

Carina

Fra : Mainemarks

Dato : 25-04-04 11:05

> snip
> Det lyder rigtig sandsynligt det der. Hvordan finder jeg rod-mappen?
> snap

http://www.zippydesign.com/ying/linux/samba/toc.html har muligvis
noget du kan bruge.
~Mainemark