CSS styring af SELECT/OPTION
Fra : Sonni Jensen

Dato : 24-04-04 11:37

Jeg sidder og er ved at lave en FORM, og jeg har lavet en CSS fil
til at styre den, hvor border kun er 1px solid (eksempel kan ses
www.birk-sy.dk under kontakt) jeg skal imidlertidig have et
SELECT felt på siden, men jeg kan i få css'en til at ændre på
denne.

kan jeg det??? er det muligt????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 24-04-04 11:46

Sonni Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> på www.birk-sy.dk under kontakt) jeg skal imidlertidig have et
> SELECT felt på siden, men jeg kan i få css'en til at ændre på

I css'en:

select {background-color: red; }

Eller:

i css'en:

bluebg {background-color: blue; }

og i html'en:

<select class="bluebg">
<option>hejsa</option>
<option>go'dag</option>
</select>

MVH
Christian

Fra : Sonni Jensen

Dato : 24-04-04 13:44

JA, den del kan jeg godt få den til...

mit problem ligger i at når jeg laver et almindeligt INPUT felt, kan
jeg godt på den til at reagere på følgende:

input      {
      font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
      font-size: 10px;
      color: #000000;
      border: 1px #000000 solid;
      padding-left: 5px;
      }

men når jeg laver et SELECT/OPTION felt, så sker der intet.

hvad gør jeg.

Fra : Christian

Dato : 24-04-04 13:53

> [...]
>       padding-left: 5px;
>       }
>
> men når jeg laver et SELECT/OPTION felt, så sker der intet.

Brug sidstnævnte i sidste indlæg, brug classes
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp

MVH
Christian
PS. på din side har du elementer som background="billede.jpg" de ting
skal også defineres i CSS, og din side validerer ikke.