Brug af skrifttyper og stylesheets
Fra : Brian Emilius

Dato : 21-04-04 11:15

Hej NG

Kan man via stylesheets benytte en skrifttype, der ligger et sted
på serveren?
Mit problem er at jeg godt kunne tænke mig at bruge skrifttyper
som ikke nødvændigvis er en standard-font, fx Comic Sans MS.

Venlig hilsen
Brian Emilius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-04 11:20

Brian Emilius skrev:

> Kan man via stylesheets benytte en skrifttype, der ligger et sted
> på serveren?

Ikke generelt - en browser kan med almindelig css kun vælge mellem
de skrifttyper der allerede ligger (lokalt) på computeren.

Til Internet Explorer kan man dog benytte WEFT:
<http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/default.htm>

- der giver mulighed for at sende font-oplysninger til browseren.

Jeg har ikke afprøvet det selv.
--
Jens Gyldenkærne Clausen