Favicon vil ikke virke!
Fra : Jesper Fontain

Dato : 20-04-04 23:01

Jeg kan ikke få www.chresteria.dk til at vise et favicon - og sidens titel
er også forkert! Når jeg fra nettet beder om at se kildekoden til rammerne
viser, den ikke al kildekoden, jeg gætter på, det er her fejlen ligger ...

Jeg ved, at reglementerne ikke tillader border="0", men det tag har jeg nu
engang brug for.

Hvad er problemet? På forhånd tak!

Hele kildekoden er:

-----

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<head>
<title>chresteria.dk</title>
mytologiske sprog." />
neutzsky-wulff" />
<link rel="SHORTCUT ICON"
href="http://www.eskapisme.dk/chresteria/favicon.ico" />
</head>

<frameset rows="150,*" border="0">

<frame src="top.html" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0"
noresize="noresize" scrolling="no" name="top" id="top" />
<frame src="bottom.html" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0"
scrolling="yes" name="bottom" id="bottom" />

<noframes>
forstå dig selv, må du først forstå, hvad du er et produkt af. Et menneske
uden rødder har intet grundlag - det kender ikke sig selv, og derfor slutter
det bare trop uden at tænke. Rodløshed gør afstumpet, og usikkerheden avler
had. Kun en kultur, der kender sig selv, har overskud til at være
humanistisk og gæstfri.</p>

(frames).</b></p>
</noframes>

</frameset>

-----

Venlig hilsen Jesper

Fra : Per Rasmussen

Dato : 20-04-04 23:26

Jesper Fontain wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg ved, at reglementerne ikke tillader border="0", men det tag har jeg nu

Prøv at sætte dette ind i din header:
<link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">

Man skal ofte trække iconet ned i browservinduet nogle gange for at det
virker, men det er alligevel ikke ensbetydende med at det virker i morgen

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Fontain

Dato : 20-04-04 23:56

"Per Rasmussen" <post@8-hk.dk> wrote in message
> [...]
>
> Man skal ofte trække iconet ned i browservinduet nogle gange for at det
> virker, men det er alligevel ikke ensbetydende med at det virker i morgen

Nej, det virker desværre ikke. Andre forslag?

Mange hilsener Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-04 00:22

"Jesper Fontain" <eskapisme@msn.com> skrev :

>Nej, det virker desværre ikke. Andre forslag?

Sandsynligvis fordi du bruger et frameset til at skjule sidens
rigtige placering, så vil IE ikke være med.

http://www.eskapisme.dk/chresteria/ virker det fint.
--
Knud

Fra : Jesper Fontain

Dato : 21-04-04 09:35

Ah! Så det er altså dét, der er galt; men det bliver heldigvis lavet, idet
jeg har bestilt et webhotel hos B-one.

Tak for hjælpen alle sammen!

Venlig hilsen Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-04 23:23

Jesper Fontain wrote:
> Jeg kan ikke få www.chresteria.dk til at vise et favicon -

Det virker da godt nok hos mig - i Mozilla. Mit gæt er, at du bruger IE. den
har problemer med at vise favicon. Læs mere om favicon her:
http://www.html-faq.dk/1015.asp

> og sidens
> titel er også forkert! Når jeg fra nettet beder om at se kildekoden
> til rammerne viser, den ikke al kildekoden, jeg gætter på, det er her
> fejlen ligger ...

Det er fordi der ikke er nogen titel defineret i rammesættet.

> Hele kildekoden er:
[klip en masse kode]

Nej, det er hverken framesættets kildekode eller en af sidernes kildekode (i
henhold til dit link) - det er derimod et sammenkog af lidt fra begge dele.

Læs om korrekt opsætning med frames her:
www.hjemmesideskolen.dk/html/frameset.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Fontain

Dato : 20-04-04 23:58

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> wrote in message
> [...]
(i
> henhold til dit link) - det er derimod et sammenkog af lidt fra begge

Ja, det er et underligt problem! Men den kildekode, du klippede væk (som jeg
postede med indlægget), er vel korrekt? Hvorfor bliver den så lavet til
plukfisk, når man ser den på internettet?

Venlig hilsen Jesper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-04-04 17:29

Jesper Fontain wrote:

> Ja, det er et underligt problem! Men den kildekode, du klippede væk
> (som jeg postede med indlægget), er vel korrekt?

Det har jeg umiddelbart svært ved at tro på. Prøv at tjekke, at den fil på
din harddisk, du refererede til, er identisk med rammesætfilen på din
server.

> Hvorfor bliver den
> så lavet til plukfisk, når man ser den på internettet?

Det har jeg aldrig været ude for at filerne bliver.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-04 23:29

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-04 23:29

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-04-04 00:37

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev:

>Det virker da godt nok hos mig - i Mozilla. Mit gæt er, at du bruger IE

Det virker heller ikke hos mig i opera 7.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-04 00:42

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev :

>Det virker heller ikke hos mig i opera 7.

Sikkert af samme grund, som det ikke virker i IE.

http://www.eskapisme.dk/chresteria/ virker det fint i Opera.
--
Knud