Mine knapper vil ikke
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 15:38

Hej NG
Jeg har defineret en knap i css således:
..knap {
width: 100px;
background-color: #96050a;
border: medium outset;
margin-top: 20px;
margin-bottom: 20px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
border-color: #c74c51 #770206 #770206 #c74c51;
padding: 4px 10px 4px 10px;
font: 14px bolder;
color: #ffffff;
text-decoration: none;
}
Men det meste virker overflødigt. Den overholder ikke width, margin-top og
bottom, padding og fontweight.
Hvordan får jeg den til at makke ret?

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-04 20:26

Mia J skrev:

> Men det meste virker overflødigt. Den overholder ikke width,
> margin-top og bottom, padding og fontweight.
> Hvordan får jeg den til at makke ret?

Det er umuligt at svare på uden at se din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 22:20

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Det er umuligt at svare på uden at se din side.

Selvfølgelig, www.jarmark.dk/limo/priser.html det glemmer jeg for tit.

Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-04 21:22

Mia J wrote:
> [...]
> background-color: #96050a;
> border: medium outset;
> margin-top: 20px;
> margin-bottom: 20px;
> margin-left: auto;
> margin-right: auto;
> border-color: #c74c51 #770206 #770206 #c74c51;
> padding: 4px 10px 4px 10px;
> font: 14px bolder;
> color: #ffffff;
> text-decoration: none;
> }
> Men det meste virker overflødigt. Den overholder ikke width,
> margin-top og bottom, padding og fontweight.

Har du defineret din knap sådan: <input type="button" class="knap"> ?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 22:24

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> Har du defineret din knap sådan: <input type="button" class="knap"> ?

Øhhh næhh det forstår jeg ikke.
jeg skriver <a href ="etellerandet" class="knap">
hvor skal jeg skrive inputtype?

--
Hilsen
Mia

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-04 22:30

Mia J wrote:

> Øhhh næhh det forstår jeg ikke.
> jeg skriver <a href ="etellerandet" class="knap">
> hvor skal jeg skrive inputtype?

Øh, det var dig, der skrev: Jeg har defineret en knap i css således:

Deraf min tanke, om du havde husket at kalde klassen. Jeg kunne ikke se din
kildekode, da du ikke havde givet et link på det tidspunkt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-04-04 06:25

Hej Mia

Mia J skrev:
> [...]
> }
> Men det meste virker overflødigt. Den overholder ikke width, margin-top og

Det kunne tyde på at nogle standard a:link -definitioner overtrumfer det
du skriver i ovenstående, så du kan måske med fordel tænke i
css-selector - nærhed, det vi sommetider kalder specificivitet.

Jeg har flere gange oplevet at hvis jeg havde defineret links med
a:link, a:visited osv, så virker "almindelig" style ikke efterfølgende
på nogle af de satte properties...

løsningen her kan være at skrive

a:link .knap, a:visited .knap [osv] {

i stedet for

..knap

En meget let måde at checke om det virker på, er ved at se om
inline-style virker, da inline-style har absolut højeste
nærhedsgrad/specificivitet

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 12:25

"Jesper Brunholm" skrev i en meddelelse:
> [...]
>
> En meget let måde at checke om det virker på, er ved at se om
> inline-style virker, da inline-style har absolut højeste

Det påvirkede ikke størrelsen på knapperne, men det har jeg delvist
afhjulpet ved at oprette en boks til knapperne.
Nu har jeg et lille tillægsspørgsmål.
Hvordan får jeg kortet mere centreret? I 800 x 600 ser det rimeligt ud, men
i 1024 x 768 er der lidt stor afstand.
http://www.jarmark.dk/limo/priser.html

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-04 12:38

Mia J skrev:

> Hvordan får jeg kortet mere centreret? I 800 x 600 ser det
> rimeligt ud, men i 1024 x 768 er der lidt stor afstand.
> http://www.jarmark.dk/limo/priser.html

Put boks-l og knapboks ind i en fælles beholder (div) - og centrer
den med css.

Centrering med css er gennemgået på <http://html-faq.dk>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 13:20

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Put boks-l og knapboks ind i en fælles beholder (div) - og centrer
> den med css.
>
> Centrering med css er gennemgået på <http://html-faq.dk>.

Det hjalp. Tusind tak for hjælpen.

--