billedskift forkert sted
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 00:39

Hej NG
Jeg har forsøgt med at skifte billede ved mouseover og det skifter da osse
pænt, men..... oppe i banneret.
Jeg kan ikke greje hvorfor.
www.jarmark.dk/limo

Et lille tillægsspørgsmål. Jeg har sat min indholdsboks med margin på top og
bund til 50px og i IE er der ingen margin i bunden, i Mozilla er den der,
men min sidefod har lagt sig under indholdsboksen og i Opera vises det
rigtigt (dog vil Opera aldrig vise farve på hr, men det er mest synd for
Operafans)

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 17-04-04 05:28

Hej Mia.
"Mia J" <sluddermor> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg har forsøgt med at skifte billede ved mouseover og det skifter da
osse
Hos mig skifter du bare side.

> [...]
> men min sidefod har lagt sig under indholdsboksen og i Opera vises det
> rigtigt (dog vil Opera aldrig vise farve på hr, men det er mest synd

I din css-fil, sæt en højde på Boks, i Indhold sæt padding-bottom ikke
margin-bottom. Din HR er nu god nok, hvis du skifter color ud med
background-color, så vises det ens i alle browsere.
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 11:33

"from south" skrev i en meddelelse:
> Hos mig skifter du bare side.

Hej Knud
Jeg tror du er for hurtig.... hvis du lige så stille kører (ikke klikke)
musen hen over billedet af bilen skulle billedet gerne skifte til et andet
billede samme sted.

> I din css-fil, sæt en højde på Boks, i Indhold sæt padding-bottom ikke
> margin-bottom. Din HR er nu god nok, hvis du skifter color ud med
> background-color, så vises det ens i alle browsere.

Jeg kan da ikke sætte højde på boks. Det er jo forskelligt hvor meget der
skal i på de enkelte sider.

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 17-04-04 12:25

Hej Mia.

> [...]
klikke)
> musen hen over billedet af bilen skulle billedet gerne skifte til et
Ja, måske, men det gør det ikke lige her.

> Jeg kan da ikke sætte højde på boks. Det er jo forskelligt hvor meget
der
> skal i på de enkelte sider.

Jo, for så bliver din side mere rolig at se på, når du skifter side, lav
dine billeder ens på alle sider.
Kan se du har rettet din css-fil, det hjalp. Det var da skønt du fik
lært det der CSS. Det går bare godt. Mia. Mvh Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-04 12:34

Mia J wrote:
> Hej NG
> Jeg har forsøgt med at skifte billede ved mouseover og det skifter da
> osse pænt, men..... oppe i banneret.
> Jeg kan ikke greje hvorfor.

Fejlen opstår, fordi scriptet regner med, at det billede, der skal
udskiftes, er det første på siden. Det kan løses ved at du i koden skriver
billedet ind før banneret og derefter med position:absolute flytter det ned
på plads. Husk samtidig at gøre plads til billedet, hvor det skal vises.

Du kan se en korrigeret version af din side på
www.hjemmesideskolen.dk/test/limoservice.htm

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 14:27

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> [...]
> på plads. Husk samtidig at gøre plads til billedet, hvor det skal vises.
>
> Du kan se en korrigeret version af din side på

Tak for hjælpen. Med lidt klippe/klistre a la Jørgen Clevin fungerer det nu.

--
Hilsen
Mia