skult kilde.
Fra : SE

Dato : 16-04-04 16:57

Jeg kunne godt tænke mig at have en spærring på kilden til min hjemmeside.
Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en ulovlig handling"
frem, når man højreklikkede på siden.
Hvordan får jeg lavet sådan en?

/se

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-04 17:13

SE skrev:

>Hvordan får jeg lavet sådan en?

Med et væsentligt større mas end det koster at omgå den.

Jeg tror f.eks. ikke det virker i Opera. Hvis du har et link til
en sådan 'spærret' side, kan jeg lige teste det.

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 16-04-04 17:26

SE wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en ulovlig handling"

Er din kode så unik? Hvad med at skrive copyright? Der er altid en måde at
komme udenom de scripts.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-04-04 17:28

"SE" <blabla@plidderpladder.dk> skrev :

>Jeg kunne godt tænke mig at have en spærring på kilden til min hjemmeside.
>Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en ulovlig handling"
>frem, når man højreklikkede på siden.

Må vi se siden?

Den må være meget unik, siden du har brug for det.

Men jeg kan fortælle dig, at det ikke er muligt at skjule sin
kildekode.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 17:49

In news:c5ovo2$a52$1@sunsite.dk,
SE <blabla@plidderpladder.dk> typed:
> [...]
> hjemmeside. Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en
> ulovlig handling" frem, når man højreklikkede på siden.

Læs lige her først: http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

Hvis du bagefter stadigvæk gerne vil irritere dine besøgende med sådan en
boks, så skal det laves med noget clientside teknologi, og det ved de meget
mere om i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : from south

Dato : 16-04-04 18:02

Hej SE.
"SE" <blabla@plidderpladder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjemmeside.
> Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en ulovlig

Jeg tror du er nummer 1000 som ikke kan lave en pæn kode, og gerne vil
skjule den. Men det kan du ikke, vi kan alle se det bras du laver. Så du
må vælge, vil jeg ses på nettet , eller vil jeg bruge et par dage og
lære at lave kode. Valget er dit. Mvh Knud

Fra : Martin Bekkelund

Dato : 16-04-04 21:08

SE wrote:

> [...]
> Jeg så et sted hvor der kom en boks med "du har udført en ulovlig handling"

Hvis du vil skjule koden er nærmeste løsning å benytte JavaScript. Det
er imho en irriterende løsning som lett kan omgås, f.eks. ved å skru av
JavaScript. Opera kan skru av denne funksjonaliteten spesifikt, eller
man kan se koden i Opera ved å trykke ALT + F3.

Min mening er at hvis du publiserer materiale på internett, må det tåle
å bli plukket fra hverandre og se dagens lys. Hvis ikke må du velge et
annet format en HTML. Kanskje PDF er bedre egnet?

Hvis du allikevel vil dine lesere så vondt kan du finne flere løsninger
på f.eks. Hotscripts <URL:
http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=right+click&catid=26

Martin

--

The road to hell is paved with spacer gifs and nested tables