bøvl med iframe i div
Fra : daniel due

Dato : 15-04-04 23:50

hejsa håber i kan hjælpe mig, jeg har en hjemmeside som ikke
vises korrekt!

Problemet ligger i at iframen laver en horisontal scroll hvilket
ødelægger opsætningen på mit site! se problemet her!

http://www.weevil.dk/thaiboxing/index.html

under menupunkterne: news, fighters og gallery gør problemet sig
gælende! den tabel der vises er ikke for bred, og det er derfor
jeg ikke kan forstå det?

iframen er angivet således:
<iframe src="home.html" width="60%" height="50%" name="iframe"
frameborder="0"></iframe>

hvis jeg ændre på width så går siden bare endnu mere i lort?

Jeg er helt lost... håber i kan komme med nogle forslag til en
løsning

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 16-04-04 06:01

> [...]
>
> hvis jeg ændre på width så går siden bare endnu mere i lort?
>
> Jeg er helt lost... håber i kan komme med nogle forslag til en

<iframe name="frame" width="897" scrolling="no" frameborder="0"
height="411" src="x.htm"></iframe>

Denne iframe virker hos mig der "kun" arbejder i ren HTML, jeg
ved ikke om den virker hvis du arbejder med CSS.
Som man ser bruger jeg ikke % men kommer vel ud på et!
src=x.htm her indsætter du den side der skal vises i iframe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 13:23

daniel due skrev:

> hejsa håber i kan hjælpe mig, jeg har en hjemmeside som ikke
> vises korrekt!

Start med at validere din side - og find lige ud af om du vil bruge
XHTML 1.0 (som starten af din doctypeerklæring siger) eller XHTML
1.1 (som linket til dtd'en tyder på).

Se hvordan man validerer her: <http://html-faq.dk/1005.asp> - og
hvorfor det er vigtigt her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : daniel due

Dato : 17-04-04 18:18

Jens GyldenkærneClausen wrote >

> Start med at validere din side - og find lige ud af om du vil bruge
> XHTML 1.0 (som starten af din doctypeerklæring siger) eller XHTML
> 1.1 (som linket til dtd'en tyder på).

Så har jeg valideret min index.html og fejlen blev ikke rettet!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-04 20:18

daniel due wrote:
> Jens GyldenkærneClausen wrote >

> Så har jeg valideret min index.html og fejlen blev ikke rettet!

Du har sat en bredde på dokumentet, der er indlæst i iframen:

width="420">

Så længe indholdet i iframen er bredere end iframen, vil det give en
horisontal scroll.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin