Skjulte links
Fra : M.Kay

Dato : 13-04-04 12:03

Hej alle,

Hvordan laver man nemmest og mest usynligt et link på ens hjemmesider?
Formålet er at blive fundet og vejet tungest muligt af søgemaskinerne. Jeg
råder over en håndfuld domæner, der slet ikke optræder på google og andre
søgemaskiner.

Disse sites vil jeg have til at linke til hinanden i et slags "mesh". Men da
disse domæner/sites ikke har noget med hinanden at gøre, skulle det helst
være usynligt.

På forhånd tak..

--
Kay

Fra : Stig Sørensen

Dato : 13-04-04 12:25

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message
> [...]
da
> disse domæner/sites ikke har noget med hinanden at gøre, skulle det helst

Nu ved jeg ikke om google.com godtager dette, men det må andre kommentere:

Du kunne prøve at sætte dine links i en kommentar:

<!--
-->

Så er linket ihvertfald til at finde i kildekoden uden det kan ses på siden.

En anden mulighed kunne være at lave dine links med samme farve som din
baggrund. Så vil de kun ses hvis man fører musen over dem eller hvis man
markere alt tekst.

Skal ikke kunne sige om der findes noget javascript løsning til det du
søger.

Den er bestemt ikke afprøvet men burde være den bedste:

Skriv dine links i en div. Positionér en anden div ovenover den første div.
Nummer 2 div har samme farve som baggrunden.

Det var blot nogle ideér. Har ikke afprøvet dem.

Men ellers så indgå nogle partner indskaber? Lav dine sider interessante så
folk selv linker til dem.
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-04 13:30

Stig Sørensen skrev:

> Nu ved jeg ikke om google.com godtager dette, men det må andre
> kommentere:
>
> Du kunne prøve at sætte dine links i en kommentar:

Det tror jeg ikke vil virke. Jeg går ud fra at søgemaskiner -
ligesom browsere - kender syntaksen for en kommentar og derfor ikke
fortolker indholdet.

> En anden mulighed kunne være at lave dine links med samme
> farve som din baggrund.

Det er en bedre mulighed. Man kan også skjule links med
positionering eller display: none som angivet af Christian.

Men det er IMO noget snavs at prøve at snyde Google. Hvis der er en
grund til at lave links mellem dine sider, så lav dem synlige.
Ellers kan du tilmelde dem tjenester som Yahoo og Jubii. Det er
også en rigtig god ide at bruge semantisk markering - fx <h1> til
den primære overskrift på siden - samt at bruge sidens primære
overskrift som titel.

Hvis du prøver at omgå Google, risikerer du at dine sider bliver
blacklistet - så bliver det for alvor svært at finde dem.

> Men ellers så indgå nogle partner indskaber? Lav dine sider
> interessante så folk selv linker til dem.

Glimrende forslag.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 13-04-04 13:05

M.Kay wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> råder over en håndfuld domæner, der slet ikke optræder på google og andre

Men jeg er ikke sikker på google ser dem.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-04-04 13:14

Christian <SphinX@mail-online.dk> wrote in news:c5gl24$4kl$1@sunsite.dk:

> Men jeg er ikke sikker på google ser dem.

Google ser dem. Jeg har selv brugt metoden i et enkelt tilfælde hvor Google
ikke indekserede mine undersider (så jeg lavede et link til en
oversigtsside som Google indekserede og fulgte links på).

Dog tror jeg man skal bruge metoden varsomt. Du risikerer bare at Google
sænker din værdi pga. snyd.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : M.Kay

Dato : 14-04-04 07:22

I know it's awful, but Andreas Haugstrup Pedersen wrote to everybody in
dk.edb.internet.webdesign.html saying:

Mange tak for svarene. Jeg tænkte nok der var nogle småting man skulle
overveje i den her forbindelse.

--
Kay