Client side include?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-04-04 20:24

Hej NG.

Jeg vil gerne have den samme header og footer på mine html sider.
I ASP kan man lave en Include fil og sætte den ind på sine sider med <!--
#Include file="zyx.inc" -->.
Kan man lave noget tilsvarende i HTML?

mvh
Stefan

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-04-04 20:37

Stefan Kristensen <sk@inospam.com> skrev:

> Jeg vil gerne have den samme header og footer på mine html sider.
> I ASP kan man lave en Include fil og sætte den ind på sine sider med
> <!-- #Include file="zyx.inc" -->.
> Kan man lave noget tilsvarende i HTML?

Ikke med ren html, men du kan lave noget med javascript, se:
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#java

Metoden med Server Side Includes er dog langt at foretrække, da mange
kobler javascript fra i deres browser, og så får du slet ikke vist din header
og fooder.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-04 00:00

Allan Vebel <spam@do.not> skrev:

> Ikke med ren html, men du kan lave noget med javascript, se:
> http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#java

.... som nu (på opfordring) er rettet til
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#javascript

--
Allan
http://html-faq.dk
http://htmlhelp.dk til salg for højstbydende

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-04-04 22:14

Stefan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej NG.
>
> Jeg vil gerne have den samme header og footer på mine html sider.
> I ASP kan man lave en Include fil og sætte den ind på sine sider med <!--
&gt; #Include file="zyx.inc" -->.
> Kan man lave noget tilsvarende i HTML?
>
> mvh
> Stefan

Hvis det er ren grafik så kan du lave det i ccs og så lægge det ind på alle
dine sider.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-04-04 23:54

Per Rasmussen <post@8-hk.dk> skrev:

> Hvis det er ren grafik så kan du lave det i ccs og så lægge det
> ind på alle dine sider.

Hvordan vil du bruge grafik og css som ssi?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-04 01:02

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Hvordan vil du bruge grafik og css som ssi?

Baggrundsbillede i en <div> kunne være en mulighed.

Men ikke noget, jeg vil kalde en brugbar løsning.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-04 23:56

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Baggrundsbillede i en <div> kunne være en mulighed.

Jeg vil jo gerne høre hvad Per mener med det. Jeg kender ikke
denne alternative mulighed, der skulle kunne erstatte ssi.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 12-04-04 11:23

OK, der er nogle muligheder at se nærmere på.
Tak skal i have.

c",)
Stefan

Fra : Christian

Dato : 12-04-04 11:54

Stefan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> OK, der er nogle muligheder at se nærmere på.
> Tak skal i have.

Hej Stefan. Javascript er selvfølgelig en mulighed. Jeg gjorde
den KÆMPE fejl at bruge javascript i lang tid, lad vær. Få enten
installeret en server der kan afvikle SSI, PHP eller ASP det er
det eneste holdbare.

Hvis det ikke er en mulighed er iframe nok at foretrække fra
JavaScript.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-04-04 21:30

Christian skrev:

> Hej Stefan. Javascript er selvfølgelig en mulighed. Jeg gjorde
> den KÆMPE fejl at bruge javascript i lang tid, lad vær.

Hvorfor var det en kæmpe fejl?

Javascript kan bruges godt og skidt. Brugt fornuftigt giver det
ekstra muligheder til hovedparten af brugerne uden at volde
problemer for resten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 13-04-04 06:45

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Javascript kan bruges godt og skidt. Brugt fornuftigt giver det
> ekstra muligheder til hovedparten af brugerne uden at volde

Så sandt. Men jeg brugte det til at inkludere menu og banner med
på alle siderne, og det jo ikke optimalt. Det skal gøres med
serverside, så kan du ligge de fede effekter på med JavaScript.
Men javascript er altså bare ikke til simple textmenuer.