Table i Dreamweaver
Fra : jan larsen

Dato : 09-04-04 09:40

Hej.

Er der mulighed for ved feks. table i dreamweaver at lave tynde streger
rundt om dem i stedet for de brede border som den sætter når man vil have en
lille tynd border.

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : //anne

Dato : 09-04-04 10:11

jan larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> rundt om dem i stedet for de brede border som den sætter når man vil have en

og 0 for ingen border

//anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jan larsen

Dato : 09-04-04 10:59

"//anne" <soj@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

border,
> og 0 for ingen border
>
> //anne

Ja men Border syntes jeg er for bred, jeg har på nogle sider set meget
tyndere streger... hvordan laves de.

Jan

Fra : John

Dato : 09-04-04 11:05

jan larsen <test@west.dk> skrev bla:
> Ja men Border syntes jeg er for bred, jeg har på nogle sider set
> meget tyndere streger... hvordan laves de.

Grafisk evt

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : from south

Dato : 09-04-04 12:31

Hej John.
"John" <j@jp-web.INVALID> skrev i en meddelelse

> Grafisk evt

Burde du ikke ha sagt med css? Mvh Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-04 12:47

//anne skrev:

Nej - det gør <table style="border: 1px solid;">.

Man bør benytte css til at definere udseende - herunder kanter. Det
er lettere at samle og dermed genbruge informationerne, og det
giver i dette tilfælde også flere muligheder.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jan larsen

Dato : 09-04-04 19:41

> Nej - det gør <table style="border: 1px solid;">.

Jeg har prøvet at sætte denne linie ind i stedet for border=1

men der kommer ingen border (kanter)

Jan

Fra : John

Dato : 09-04-04 20:08

jan larsen <test@west.dk> skrev bla:
> Jeg har prøvet at sætte denne linie ind i stedet for border=1
>
> men der kommer ingen border (kanter)

Hej Jan
Prøv evt at læse www.html.dk s tutorial om CSS

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-04 20:34

>Jeg har prøvet at sætte denne linie ind i stedet for border=1

Der bør også være en farveangivelse.

Ellers har du problemer med noget, så upload en testside, så er
det nemmere at svare på, hvor fejlen ligger.
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-04-04 21:33

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

>Der bør også være en farveangivelse.

Ja. Ikke desto mindre: jeg har testet ovenstående og det giver ramme i
alle mine tre browsere.

>Ellers har du problemer med noget, så upload en testside, så er
>det nemmere at svare på, hvor fejlen ligger.

Ja, det er det eneste der dur. Mit gæt er at Jan har lavet en (anden)
fejl et sted.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : jan larsen

Dato : 10-04-04 08:43

Nu har jeg leget lidt med en table side som test, det ser ud til at jeg godt
kan få det til at virke rundt om alle tables, men jeg kan ikke få det til at
virke rundt om hver enkelt table.... her er den kode jeg tester på.

<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-04 10:29

"jan larsen" <test@west.dk> skrev :

skal være

men som Jens skriver, så er det nok bedre at sætte den på <td>.

øverst på siden.

--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-04 15:05

Knud Gert Ellentoft wrote:
> "jan larsen" <test@west.dk> skrev :

> skal være

Den er nok heller ikke het rigtig - i hvert fald ikke, hvis det skal
validere strict. Skriv det sådan:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : jan larsen

Dato : 11-04-04 17:56

Det er desværre endnu ikke lykkedes mig at få Pixel til at virke om cellerne
inde i tablen, med denne kode har som er en test jeg prøver medi Dreamveawer
får jeg kun indrammet den ydereste table.

Er der en af jer som kan hjælpe mig på vej har, evt rette denne kode så der
kommer border (pixel) rund om cellerne

Fra : from south

Dato : 11-04-04 18:23

Hej Jan.
"jan larsen" <test@west.dk> skrev i en meddelelse
[snip en masse mærkelig kode]

> Venlig Hilsen
> Jan Larsen

Jan du må starte her http://hjemmesideskolen.dk/html/index1.asp tag et
par dage der.
Det er nemlig uden betydning om du bruger Dreamweaver Frontpage Notepad
StonesWeb eller 10 andre programmer, koden som skal bruges er den samme.
Mvh Knud

Fra : jan larsen

Dato : 11-04-04 18:23

Koden ser sådan her ud

style="border: 1px solid black">

Fra : from south

Dato : 11-04-04 20:16

Hej Jan.
> Koden ser sådan her ud
Og er ikke så smart.

> Jan

Prøv med denne her:
body{background-color: #fff;color: #000;padding:0px;text-align: center;}
table{border:1px solid #c00;width: 75%;margin-top:
30px;margin-left:auto;margin-right:auto;padding:0px;}
td{border: 1px solid #c00;}
tr{border: 1px solid #c00;}
Og tag så et par timer her http://hjemmesideskolen.dk/forside.asp det
hjælper dig , du skal nemlig også lære at sætte <head> og <body> i den
rigtige rækkefølge samt en hel del mere. Mvh Knud

Fra : jan larsen

Dato : 11-04-04 23:28

> [...]
> hjælper dig , du skal nemlig også lære at sætte <head> og <body> i den
> rigtige rækkefølge samt en hel del mere. Mvh Knud

Det med head og body ser jeg først nu.... det undre mig at det står sådan...
jeg har kopieret det direkte fra dreamweaver

Jan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-04-04 21:54

Hej Jan

Du skal enten lade dreamweaver fikse din kode, eller lære en del mere om
grundlæggende kode. Det sidste giver dig fuld kontrol, og er
lettest/mest effektivt i længden, men tager længst tid lige nu.
Html-faq.dk, html.dk og webcafe.dk har nogle udemærkede tutorials og
artikler hvor du kan lære html og css så det bliver rigtigt godt .
Hvis du ser noget lækkert på en side så åbn koden og se hvordan det er
lavet - lav en efterligning, og du er snart ekspert :)

Dreamweaver: vælg tabellen - sæt border til 1.

Den meget simple løsning lige nu: sæt border på hver enkelt td, sådan:

Den en anelse mere avancerede løsning, hvor jeg også har flyttet lidt
rundt på head, body osv så de står i rigtig rækkefølge: nedenfor

Jeg har sat en style-sektion ind i head, hvor jeg også har sat de
body-properties som du havde angivet, ind.

<head>
<title>[skriv din titel her]</title>
<!--
body {
background: white;
   color: black;
}
td {
border: 1px solid black;
}
-->

</head>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-04 09:30

jan larsen skrev:

> Nu har jeg leget lidt med en table side som test, det ser ud
> til at jeg godt kan få det til at virke rundt om alle tables,
> men jeg kan ikke få det til at virke rundt om hver enkelt
> table....

Jeg vil tro at du med "hver enkelt table" mener hver tabel-celle
(td-element). I css går inline-style på et enkelt element - dvs.
kun selve tabellen og ikke de celler der er i den.

Hvis du laver css-kode i et css-ark (eller bare samler det i en

td { border: 1px solid black; }

- for at få rammer om alle tabelceller.
--
Jens Gyldenkærne Clausen