CSS: Footer problem
Fra : Jens Dahlgaard

Dato : 08-04-04 19:42

Hej. Jeg sidder og leger med en CSS, som jeg har set et sted. Men
jeg kan ikke få "footeren" til at makke ret. Den skulle gerne
være forneden, men bliver vist midt på siden (I IE6). Hvad er mon
galt?

Siden er: www.jensdahlgaard.dk

CSS´en:
body {
background-image:url(../res/greyback.jpg);
background-repeat:repeat;
background-attachment:fixed;
font-family:arial,sans-serif;
font-size:14px;
}
#banner h1 {
font-size:24px;
background-color:white;
border:1px solid black;
padding-left:180px;
padding-top:10px;
padding-bottom:10px;
}
#indhold {
margin:10px 170px 10px 170px;
border:1px solid black;
background:white;
min-width:500px;
}
#indhold h1, #indhold p, #indhold pre {
margin:10px;
}
#leftcol {
width:150px;
float:left;
text-align:right;
}
#leftcol p{
margin:10px;
}
leftbox {
width:150px;
float:left;
background:white;
border:1px solid black;
margin:0 0 10px 0;
}
leftbox p {
font-size:12px;
margin:10px;
}

#rightcol {
position:absolute;
right:10px;
width:150px;
top:85px
}

rightbox {
width:150px;
background:white;
border:1px solid black;
}
rightbox p {
font-size:12px;
margin:10px;
}
h4 {
font-size:14px;
margin:0;
padding:5px 10px;
background-color:#f90;
border-bottom:1px solid black;
}
address {
background:white;
border:1px solid black;
margin:10px;
padding:5px 0 5px 180px;
font-style:normal;
font-size:12px;
font-weight:bold;
}
address a {
font-size:12px;
}
manchet {
width:350px;
background:white;
border:1px solid black;
margin-left:10px;
}
manchet p{
font-family:serif;
font-size:14px;
}
a {
font-weight:bold;
}
h1 {
font-size:24px;
}
h2 {
font-size:20px;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-04-04 23:09

Jens Dahlgaard skrev:

> Hej. Jeg sidder og leger med en CSS, som jeg har set et sted. Men
> jeg kan ikke få "footeren" til at makke ret. Den skulle gerne
> være forneden, men bliver vist midt på siden (I IE6).

Samme visning ses i Mozilla. Problemet er at dine sidebokse er
absolut positionerede - dermed medregnes de ikke i sidens normale
flow.

NB: Der er ingen grund til at sende hele css-koden i gruppen - den
er meget lettere at se på din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-04 23:34

Jens Dahlgaard <jens@dahlgaard-dahlgaard.dk> skrev :

> [...]
>jeg kan ikke få "footeren" til at makke ret. Den skulle gerne
>være forneden, men bliver vist midt på siden (I IE6). Hvad er mon

Øhh, du har

<address>
[ Footer indhold ]
</address>

i din kode.
men du har ingen #footer i dit cssark, så bliver den jo bare
placeret i den rækkefølge som det er skrevet i koden.

Så lav en #footer, som du mener den skal være og lad os se på.

PS.
Der er ingen grund til at du medsender en alenlang gang css, det
kan vi selv se få siden.

Vil du være flink, så kunne du poste linket til csssiden sammen
med linket til siden.

http://www.jensdahlgaard.dk/style.css

med venlig hilsen
Knud