Printvenlig HTML! side?
Fra : JanoT

Dato : 08-04-04 17:11

Hej!

Hvordan laver man et link til et print venligt HTML-dokument (alternativt
til et WORD-dokument)?

Funktionen findes på et hav af hjemmesider, men det er altid dynamiske
sider, der kalder dataene fra en database og formaterer disse via
stylesheets.

Jeg betragter min side* som en ganske ordinær statisk html-side! :)

Venlig hilsen
www.8sen.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-04-04 17:30

JanoT wrote:

> Funktionen findes på et hav af hjemmesider, men det er altid dynamiske
> sider, der kalder dataene fra en database og formaterer disse via
> stylesheets.

Du laver ikke et link, men laver et print-stylesheet:

<http://www.html-faq.dk/2012.asp>
<http://www.alistapart.com/articles/goingtoprint/>

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Christian Epstein

Dato : 09-04-04 00:57

> [...]
>
> Funktionen findes på et hav af hjemmesider, men det er altid dynamiske
> sider, der kalder dataene fra en database og formaterer disse via

Som nævnt før, skal du ikke lave et link til et document som sådan, men til
den samme side med et andet style sheet...

Denne side kan så hente fra en text fil eller en database hvis det er
nødvendigt, men kan også bare være en hel "almindelig" html side...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-04-04 16:11

Hej Christian

Christian Epstein wrote:
> Som nævnt før, skal du ikke lave et link til et document som sådan, men til
> den samme side med et andet style sheet...

Du behøver da slet ikke lave et link. Bare sørg for at der er et
stylesheet inkluderet på siden specificeret til print. Men se i øvrigt
de sider Lars linker til i sit indlæg.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Andreas

Dato : 09-04-04 18:57

Et alternativ var at lave .pdf filer. De skrives i Adobe Acrobat! Du kan
sætte den ind på hjemmesiden! Og så kan man læse den som en Word fil...

//Andreas