Align div right
Fra : Lars Olesen

Dato : 08-04-04 06:48

Kan jeg lave en højrejustering af en div-boks (der har en fast bredde).
Jeg vil ikke bruge float, fordi jeg jeg ikke umiddelbart har adgang til
at lave clear på det næste element.

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-04-04 10:57

Lars Olesen skrev:

> Kan jeg lave en højrejustering af en div-boks (der har en fast bredde).
> Jeg vil ikke bruge float, fordi jeg jeg ikke umiddelbart har adgang til
> at lave clear på det næste element.

Du kan lægge den over til højre med absolut positionering (evt. med
procentangivelse) eller ved at sætte venstre-margin på.

Float _er_ ellers ret oplagt - kan du ikke bare lægge et ekstra element
ind under div'en?

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Lars Olesen

Dato : 14-04-04 08:24

Jesper Brunholm wrote:

[Hvordan højrestille]

> [...]
> procentangivelse) eller ved at sætte venstre-margin på.
>
> Float _er_ ellers ret oplagt - kan du ikke bare lægge et ekstra element

Det skal fx bruges til at højrestille et billede (som jeg jo kender
bredden på), men jeg synes ikke absolut positionering er særlig
velegnet. Det burde da kunne gøres med andet end float (som jo netop
kræver, at man putter et ekstra element ind). Hm, men det er der jo ikke
noget at gøre ved. Tak for dit svar!