streg over tekst på min hp?
Fra : steffen martin

Dato : 02-04-04 17:51

Hej gruppe,

Jeg synes det kunne være lidt lækkert hvis jeg fik en streg over et link som
jeg bruger fra tid til anden. Men hvordan gør jeg så det? Nogen med gode
idéer?

mange tak,
Steffen

--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-04 17:53

steffen martin wrote:
> Hej gruppe,
>
> Jeg synes det kunne være lidt lækkert hvis jeg fik en streg over et
> link som jeg bruger fra tid til anden. Men hvordan gør jeg så det?
> Nogen med gode idéer?

I css:

a:link{text-decoration:overline}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : steffen martin

Dato : 02-04-04 17:58

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> I css:
>
> a:link{text-decoration:overline}
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
> http://hjem.get2net.dk/egin

Sjovt,
var inde på din skole-side for 15 min siden men kunne ikke finde nogte om
det.
Kan du evt. uddybe dit svar for mig?

mvh
Steffen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-04 23:08

steffen martin wrote:

> Kan du evt. uddybe dit svar for mig?

Der er fire mulige værdier for text-decoration: overline, underline,
linethrough og none. Default er underline.

Skal der defineres forskellig udseende på links, om de er ubesøgte, besøgte,
indlæste eller musen er over linket, skal de defineres i denne rækkefølge:

link, visited, hover og active.

a:link{text-decoration:overline; color:blue;background:transparent;}
a:visited{color:marine;background:transparent;}
a:hover{color:white;background:blue;}
a:active{color;blue;background:yellow;}

Eller, hvis kun onMouseOver skal være anderledes:

a:link, a:visited, a:active{text-decoration:overline;
color:blue;background:transparent;}
a:hover{color:white;background:blue;}

Når der ved a:link er defineret overline, arver de tre andre tilstande denne
definition, hvis de ikke specifikt får defineret noget andet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : steffen martin

Dato : 03-04-04 06:54

> [...]
denne
> definition, hvis de ikke specifikt får defineret noget andet.

Tak Erik,
jeg forsøger....

mvh
Steffen