css: problem rollover med a:hover
Fra : lars hørl

Dato : 01-04-04 20:35

jeg har lavet en menu med fremvisning af billeder og tekst ved
brug af a.hover.
style er:
p.roll-link a:hover span {
   text-align: justified;
   background: #FF9E0B 10pt; /*Filter: Chroma(Color = #cc6666);*/
   color: #DFDFDF;
   display: block;
   position: absolute;
   background-color: #FF9E0B;
   width: 10%;
   top: 120px;
   left: 145px;
   border: 1px #7272d9 solid;
   padding: 3px;
   z-index: 10;
}

http://www.lochness.dk det virker fint sålænge jeg ikke har et
billed men på
www.lars.lochness.dk går det galt.
Det fremviste billede/teks ligger under billledet. Jeg ville
gerne have det ovenpå elle genemmsigtig - kan nogen hjælpe?
mvh
lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-04 20:52

lars hørl skrev:

> på http://www.lochness.dk det virker fint sålænge jeg ikke har
> et billed men

Hm - har du set siden i andre browsere end Internet Explorer?

Menuen virker sådan set rimeligt i både Mozilla og Opera, men der
er flere tekster på siden der står oven i hinanden.

> på www.lars.lochness.dk går det galt.
> Det fremviste billede/teks ligger under billledet.

Hvis du mener dit baggrundsbillede, så er det kun dig selv der kan
se det. Adressen er angivet som
"d:/www/owner/lochness/images/nessi.gif" - det virker ikke på en
hjemmeside.

Jeg vil foreslå dig at validere dine sider.

Du kan se hvordan her: <http://html-faq.dk/1005.asp> - og du kan se
hvorfor det er vigtigt her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : lars hørl

Dato : 05-04-04 21:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hm - har du set siden i andre browsere end Internet Explorer?
ja oprea - ser rodet ud. Horfor denne forskel?

UPs er på : http://www.lochness.dk/piping/index.php at problemmet er

> Jeg vil foreslå dig at validere dine sider.

Det har jeg nu gjort -det har ikke løst problemet.

kunne du prøve at kigge igen? på forhånd tak
lars

> Du kan se hvordan her: <http://html-faq.dk/1005.asp> - og du kan
se
> hvorfor det er vigtigt her:
> <http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you

Tak for disse virkelige gode links - jeg kan virkelig godt se det
fornuftige i at validere først!