Ur på som hjemmeside
Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 31-03-04 22:01

Hejsa

er der nogen der kender koden så man kan få et ur på sin hjemmeside..
ligesom man kan få dato på.

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : John

Dato : 31-03-04 22:13

Tobias Haugaard Klint <webmaster@FJERENDETTEscooterhoved.dk> skrev bla:
> er der nogen der kender koden så man kan få et ur på sin hjemmeside..
> ligesom man kan få dato på.

Kan laves med Javascript eller PHP
Går ud fra du tænker på digital ur ?

Spørg i en af disse grupper da det ikke kan laves i html

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 22:25

John skrev:

> [...]

Helt generelt så har et ur sjældent nogen stor nytteværdi på en
hjemmeside. De fleste computere kan sagtens vise tiden selv - fx i
proceslinjen i Windows.

> Kan laves med Javascript eller PHP

Hvis uret skal gå - altså ikke bare vise klokken da siden blev
hentet fra serveren - så bør det laves i javascript. PHP-kode og
anden serversidekode kan godt vise aktuel tid, men de kan ikke lave
et ur der går uden at man skal reloade siden konstant.

Jeg vil klart anbefale javascriptløsningen.

Man kan i øvrigt også bruge java til at lave et ur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 31-03-04 22:32

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev bla:

> Man kan i øvrigt også bruge java til at lave et ur.

Ja da både digitalt og analogt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 31-03-04 22:32

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil klart anbefale javascriptløsningen.
>
> Man kan i øvrigt også bruge java til at lave et ur.

tak for jeres svar

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : John

Dato : 31-03-04 22:50

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev bla:

> Jeg vil klart anbefale javascriptløsningen.

Klart nok ,men hvis aktuel servertid skal vises er det møj simpelt i PHP
http://flash.jp-web.dk/time.php

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-03-04 23:49

Tobias Haugaard Klint wrote:
> Hejsa
>
> er der nogen der kender koden så man kan få et ur på sin hjemmeside..
> ligesom man kan få dato på.

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/ur.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Tobias Haugaard Klin~

Dato : 01-04-04 09:06

Erik Ginnerskov wrote:
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/ur.asp

tak for det-.-. det var lige såden en jeg mente
--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster