Mobilix - HA HA HA - nedtur :-(
Fra : Thomas Ehler

Dato : 28-04-01 21:06

Hej folks

Hermed en advarsel ang. Mobilixx
Jeg har, som så mange andre, længe glædet mig til at komme i luften i
ordentlig hastighed og det har egentlig kun været prisen der har afholdt
mig. Især det at TDC ville have dobbelt abbonnement, både på telefoni og
ADSL, har jeg altid ment principielt er forkert.

Jeg hoppede derfor i med de "kære" franskmænd og jeg kan kun sige én ting:

Gå ikke ud fra at du får ADSL inden for en overskuelig fremtid, med mindre
du har en skriftlig bekræftigelse med endelig dato.
Nogen har fået ADSL rimelig hurtigt, andre venter måneder...

Den sidste stunt er følgende: Min levering, bestilt 7/3 og sat til d. 29/4
er flyttet til sidst i maj fordi, påstår mobilix, den endelige bestilling
til TDC, om flytning af mit kobber, ved en fejl ikke var blevet sendt...

Nu er der bare lige det at flere hundrede er blevet rykket ca. en måned!
Hvor jeg ved det fra? Pålidelig kilde hos Mobilix!!!

SÅ er det jeg spørger: Er alle hos Mobilix på Hash (glemsomme) eller
forholder det sig nærmere sådan at Mobilix med vilje ikke har bestilt mig og
mange andre flyttet med det samme fordi de allerede tidligt kunne se at de
ikke kunne følge med?

Sagen med "software problemer" og de 14 dages forsinkelse var jo også bare
en historie fordi Mobilix ikke kunne følge med.
Min gamle klassekammerat arbejder i det firma der leverer router-udstyret
til Mobilix ADSL og de har ikke haft nogen klager. Da jeg efterfølgende gik
en Mobilix service medarbejder lidt på klingen indrømmede han da også at det
eneste problem var at Mobilix havde haft brug for et "pusterum"...

Hvis dette er stilen generelt hos Mobilix, er det så ikke risikabelt at
flytte både telefoni og internet til dem. Jeg er i hverttilfælde kommet i
tvivl!

MVH
Thomas Ehler

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-04-01 21:43

"Thomas Ehler" <thomas@ehler.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hoppede derfor i med de "kære" franskmænd og jeg kan kun sige én ting:

Bemærk lige, at Mobilix ( snart Orange ) er det mest danske "store"
teleselskab i DK.

> Gå ikke ud fra at du får ADSL inden for en overskuelig fremtid, med mindre
> du har en skriftlig bekræftigelse med endelig dato.
> Nogen har fået ADSL rimelig hurtigt, andre venter måneder...

Ligesom hos de andre ISP'ere.
Nogle installationer går nemmere end andre.

> [...]
>
> Nu er der bare lige det at flere hundrede er blevet rykket ca. en måned!
> Hvor jeg ved det fra? Pålidelig kilde hos Mobilix!!!

Ja, og hvis du også kan læse avis, så stod det i Berlingeren i torsdags.

> SÅ er det jeg spørger: Er alle hos Mobilix på Hash (glemsomme)

Nogle er glemsomme, nogle er på Hash mens nogle er begge dele.
Andre er hverken eller.

> [...]
og
> mange andre flyttet med det samme fordi de allerede tidligt kunne se at de

Nej.

> [...]

> Hvis dette er stilen generelt hos Mobilix, er det så ikke risikabelt at
> flytte både telefoni og internet til dem.

Jo, det er det...men det er ikke stilen hos Mobilix.

>Jeg er i hverttilfælde kommet i
> tvivl!

Me du bliver sikkert glad når det kommer til at virke.
Det er der mange der er.
Jeg ville blive det, det er sikert.

Mvh HAA:

Fra : Thomas

Dato : 28-04-01 21:49

Ved Mobilix ledelse godt at du sidder og (for)svarer Mobilix i div.
newsgroups ??

hilsen

Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-04-01 22:15

"Thomas" <No@mail.dk> wrote in message
> Ved Mobilix ledelse godt at du sidder og (for)svarer Mobilix i div.
> newsgroups ??

Hvor har du da set ham reelt fortælle om at han arbejder for mobilix
og/eller skriver på deres vejne?

/Dennis

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-04-01 23:11

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du da set ham reelt fortælle om at han arbejder for mobilix

Tja...det er jo ikke til at sige...men det gør jeg altså.

> og/eller skriver på deres vejne?

Hvis jeg skrev på firmaets vejne, så er der vedhæftet en officiel signatur.

Mvh HAA:

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-04-01 23:09

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved Mobilix ledelse godt at du sidder og (for)svarer Mobilix i div.
> newsgroups ??

Det ved jeg sørme ikke.
Jeg forsvarer ikke, jeg korrigerer.

Mvh HAA.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 29-04-01 00:06

It seems Henrik Aarfeldt wrote:

>Det ved jeg sørme ikke.
>Jeg forsvarer ikke, jeg korrigerer.

Der er da intet galt i at ISP ansatte blander sig i debatten (især ikke da
de ofte kan bidrage med faktuel viden om forhold vedr. netop deres
arbejdsgiver). Jeg mener dog at de fleste er så flinke at angive deres
tilhørsforhold i deres signatur ala:

"Pelle Palle Pølle - som arbejder for CyberMobiOnline men udtaler sig som
privatperson"

Så er ingen itvivl om at man måske har lidt farvede briller på når der
diskuteres. Hvilket iøvrigt er helt OK.

ZZ

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-04-01 02:19

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) wrote Sat, 28 Apr 2001
23:05:39 +0000 (UTC) :

>Jeg mener dog at de fleste er så flinke at angive deres
>tilhørsforhold i deres signatur ala:

Fundatsen for denne gruppe siger endda at man skal.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl

"Man skal deruden redegøre for eventuelle tilhørsforhold til
en given xDSL-udbyder, når man skriver indlæg i gruppen."

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 09:31

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:jvqmet4s3sdk4hui8fse0l9ls8bpdblf4e@news.worldonline.dk...

> Fundatsen for denne gruppe siger endda at man skal.

Og det siger du først nu....damn....;)

-------------
Best regards
Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix AS12435
HA3180-RIPE
Dette indlæg repræsenterer min private holdning/mening.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-04-01 12:14

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Sun, 29 Apr 2001 10:31:10
+0200 :

>Og det siger du først nu....damn....;)

Tja, jeg skulle lige opdage det, jeg troede kun at den sagde det var
en Good Thing[tm].

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 30-04-01 21:29

It seems Morten Kjaer Nielsen wrote:
>Tja, jeg skulle lige opdage det, jeg troede kun at den sagde det var
>en Good Thing[tm].

Jeg blev også lidt overrasket - jeg huskede noget i stil med at det skulle
anføres når det var relevant.

--
Kasper Mejlgaard, CC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 16:05

On Sat, 28 Apr 2001 22:43:24 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Thomas Ehler" <thomas@ehler.dk> skrev i en meddelelse

>Bemærk lige, at Mobilix ( snart Orange ) er det mest danske "store"
>teleselskab i DK.

Øh ? Er Mobilix/Orange ikke ejet af France Telecom pånær de 12-15% som staten/
banestyrelsen fik for et fibernet ??

F.eks. er en væsentligt mindre del af TDC på udenlandske hænder ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Michael Haahr

Dato : 29-04-01 16:22

> Øh ? Er Mobilix/Orange ikke ejet af France Telecom pånær de 12-15% som
staten/
> banestyrelsen fik for et fibernet ??

Fra Mobilix.dk

Mobilix er et datterselskab af et af verdens største teleselskaber, France
Télécom, som ejer 54% af Mobilix. Derudover ejer 5 finansielle institutioner
tilsammen 32%: GE Capital Structure Finance Group of the US (SFG), PAI
(Paribas Affaires Industrielles), PART'COM (Group Caisse de Dépôts), Capital
Communications CDPQ Inc. of Canada og MEDIATEL CAPITAL.

De resterende 14% ejes af Banestyrelsen. Mobilix blev med et slag
landsdækkende, da vi den 20. april 1998 indgik en partnerskabsaftale med
Banestyrelsen, som giver adgang til det landsdækkende backbone netværk.

---

Mvh.

Michael Haahr
- En glad Mobilix kunde!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 16:42

On Sun, 29 Apr 2001 17:22:05 +0200, Michael Haahr wrote:

> [...]
>Communications CDPQ Inc. of Canada og MEDIATEL CAPITAL.
>
>De resterende 14% ejes af Banestyrelsen.

Ok, dvs. 86% er ejet af udenlandske institutioner / selskaber.

Ergo er Mobilix ikke det mest danske selskab af de større ditto.

Jeg tror vores kære Mobilix ansatte har er kreativt forhold til sandheden,
ligesom postulatet om at der blev installeret 300 Mobilix ADSL kunder om dagen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 17:12

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror vores kære Mobilix ansatte har er kreativt forhold til sandheden,

Nå-jo...havde lige glemt at du ved alt.
Jeg er så dum, så jeg troede TDC var amerikansk ejet.
Undskyld min uvidenhed.

> ligesom postulatet om at der blev installeret 300 Mobilix ADSL kunder om
dagen ...

Ligesom JS's postulat om at trafikken ikke er steget.
Vores MRTG er sikkert i stykker.
Undskyld.

-------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 17:16

On Sun, 29 Apr 2001 18:11:55 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Nå-jo...havde lige glemt at du ved alt.
>Jeg er så dum, så jeg troede TDC var amerikansk ejet.

SBC købte ca. 42% af aktierne af staten i sin tid, og Tele Danmark købte
selv nogen, som de indløste, så SBC/Ameritech's stemme andel blev lidt større
end 50%

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 17:32

> SBC købte ca. 42% af aktierne af staten i sin tid, og Tele Danmark købte
> selv nogen, som de indløste, så SBC/Ameritech's stemme andel blev lidt
større
> end 50%

Tak for info, jeg vil lade det gå videre til den franske dame der har
vildledt mig.

-------------

Fra : Simon Skals

Dato : 29-04-01 22:38

>dagen ...
>
>Ligesom JS's postulat om at trafikken ikke er steget.

Der blev refereret til trafikken mellem TDC og Mobilix.

>Vores MRTG er sikkert i stykker.

Viser jeres graf en drastisk stigning i trafikken til/fra TDC?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 29-04-01 23:46

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Der blev refereret til trafikken mellem TDC og Mobilix.

Det er jeg godt klar over.

> Viser jeres graf en drastisk stigning i trafikken til/fra TDC?

Inden jeg besvarer det, må du hellere definere "drastisk", så jeg ikke
bliver sablet ned.

-------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 23:48

On Mon, 30 Apr 2001 00:46:09 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

>Det er jeg godt klar over.

>Inden jeg besvarer det, må du hellere definere "drastisk", så jeg ikke
>bliver sablet ned.

300 adsl kunder om dagen * 2-3 uger vil give mindst 50-100% trafik stigning
iforhold til niveauet før, baseret på erfaring.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 00:08

> On Mon, 30 Apr 2001 00:46:09 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:
>
> 300 adsl kunder om dagen * 2-3 uger vil give mindst 50-100% trafik
stigning
> iforhold til niveauet før, baseret på erfaring.

De 300 kunder om dagen har du fra mig, og jeg er jo blevet erklæret
utroværdig af dig selv, så det regnestykker kan ikke bruges.

Nu er det nok svært at overføre andres erfaring til et andet selskab, med
mindre de har nogenlunde samme opbygning.

Man kunne også forestille sig, at Mobilix's ADSL brugere er
kvalitetsbevidste, og derfor ikke bevæger sig ind på TDC's net, pga dårlig
performance fra dette net.
Og derfor stiger trafikken ikke så meget til dette net, som nogle ville
forvente, baseret på nogens erfaring.

-------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 00:19

On Mon, 30 Apr 2001 01:08:18 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>De 300 kunder om dagen har du fra mig, og jeg er jo blevet erklæret
>utroværdig af dig selv, så det regnestykker kan ikke bruges.

Nu sagde jeg jo netop at de 300 ikke var sandsynligt pga. ovenstående observation.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 00:13

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> 300 adsl kunder om dagen * 2-3 uger vil give mindst 50-100% trafik
stigning
> iforhold til niveauet før, baseret på erfaring.

Hvis jeg kigger 4 uger tilbage, så er trafikken steget med 48 %.

-------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 00:22

On Mon, 30 Apr 2001 01:13:18 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis jeg kigger 4 uger tilbage, så er trafikken steget med 48 %.

Gns. fra d. 20/4 til 30/4 er 2.1 / 3.6 Mbps
Gns. fra d. 24/3 til 3/4 er 2.8 / 3.4 Mbps

Jeg kan ikke se hvordan du kan få det til 48% ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 07:48

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se hvordan du kan få det til 48% ?

Men du kan sikkert heller ikke se min MRTG.

-------------

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 14:32

On Mon, 30 Apr 2001 07:47:40 +0100, Henrik Aarfeldt wrote:

>Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Men du kan sikkert heller ikke se min MRTG.

Det har jeg aldrig påstået - men har sagt at det er usandsynligt
at der kommer 300 ADSL kunder om dagen, uden at trafikken til/fra
DK's største ISP stiger ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Claus Christensen

Dato : 01-05-01 00:47

Hvad er max. upload til fttest1.tele.dk?
Claus

Fra : Niels Callesøe

Dato : 01-05-01 15:51

"Claus Christensen" <clausch@iname.com> wrote in <9ckth4$9no$1
@news.net.uni-c.dk>:

> Hvad er max. upload til fttest1.tele.dk?

Du mener ftptest1.tele.dk, ikke?

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med maksimum, men du burde ikke have
nogen problemer med at sende til den med f.eks. 2Mbps eller mere. Har
du en fiberlinie du skal have testet?

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-05-01 11:27

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse

> Du mener ftptest1.tele.dk, ikke?

Jo
> Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med maksimum, men du burde ikke have
> nogen problemer med at sende til den med f.eks. 2Mbps eller mere. Har
> du en fiberlinie du skal have testet?

Close!
Sidder på et kollegienetværk direkte på Århus Universitets net - det
spiller.
Test resultat på store filer. 10-30Mb
ftptest1.tele.dk: Download 10Mbps, Upload 5 Mbps
ftp.net.uni-c.dk: Download 18Mbps
Claus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-05-01 17:11

On Tue, 1 May 2001 01:47:29 +0200, Claus Christensen wrote:
>Hvad er max. upload til fttest1.tele.dk?

Jeg har lige uploadet en fil med ca. 20 Mbps ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-05-01 20:10

On 1 May 2001 16:10:35 GMT, Jesper Skriver wrote in
<slrn9etnvr.149p.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>Jeg har lige uploadet en fil med ca. 20 Mbps ...

Så _kan_ man altså parallelkoble 40 netexpresser...

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-05-01 20:39

On Tue, 01 May 2001 21:10:04 +0200, Svend Erik Jensen wrote:
>On 1 May 2001 16:10:35 GMT, Jesper Skriver wrote in
>dk.edb.internet.udbydere.xdsl

>Så _kan_ man altså parallelkoble 40 netexpresser...

Eller der findes andre opkoblings former end netexpress

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-05-01 11:12

> Jeg har lige uploadet en fil med ca. 20 Mbps ...

Takker - så har jeg fået målt min max upload.
Claus

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 30-04-01 10:09

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> 300 adsl kunder om dagen * 2-3 uger vil give mindst 50-100% trafik
stigning
> iforhold til niveauet før, baseret på erfaring.

Hmm, måske Henrik har ret i at kunderne er der for problemet ligger nok i at
de ikke er på pga. opkoblings- og nede problemer og så kan du jo ikke se
nogen trafik vel

Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-01 11:08

In article <9cja33$oha$1@tnews.inet.tele.dk>,
"Henrik Bruun-Petersen" <news@nytliv.net> wrote:

> Hmm, måske Henrik har ret i at kunderne er der for problemet ligger nok i at
> de ikke er på pga. opkoblings- og nede problemer og så kan du jo ikke se
> nogen trafik vel

Du er ond.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 12:28

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in message

> Du er ond.

Men retfærdig.....;)

-------------

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 30-04-01 11:38

>Men retfærdig.....;)

I Jespers tilfælde tror jeg den korrekte betegnelse er "hård men
uretfærdig" - Sådan som BOFH's nu engang skal være

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 30-04-01 13:43

Soeren Schroeder <spam_me_senseless@dot.dk> wrote in message

> Sådan som BOFH's nu engang skal være

He...de gode gamle BOFH historier...de er ikke overgået endnu.
Totalt kult.

-------------

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-01 14:44

In article <zccH6.116$fC4.23270528@news.mobilixnet.dk>,
"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:

> He...de gode gamle BOFH historier...de er ikke overgået endnu.
> Totalt kult.

Jeg vil godt advare imod at læse dem mens man er på arbejde - man bliver
helt grebet af stemningen.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-04-01 14:56

<newsspam2-5A80BA.15434430042001@tnews.inet.tele.dk>:

> Jeg vil godt advare imod at læse dem mens man er på arbejde - man
> bliver helt grebet af stemningen.

Hvilket er et problem hvordan? ;)

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Christen Stephansen

Dato : 30-04-01 19:22

> Hvilket er et problem hvordan? ;)

Overhovedet ikke, det var nærmest en befrielse for mig, at vide jeg ikke var
den eneste.

Min race er dokumenteret!

/Christen Stephansen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-01 20:58

In article <Xns9093A230FAF91k5j6h4jk3@193.88.15.197>,
usenet.20.niels2000@spamgourmet.com (Niels Callesøe) wrote:

> Hvilket er et problem hvordan? ;)

Det ikke sådan lige til at finde en kvalificieret PFY, og man er jo lidt
handicappet uden.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-04-01 22:18

Nedtur tør svagt antydes. Jeg fik omsider, efter mange mystiske
forsinkelser undervejs, flyttet fastnet tlf og oprettet ADSL hos Mobilix
i mandags. Desværre viste det sig, at jeg pludselig var blevet udstyret
med en anden kundes telefonnummer. (Den pågældende har slet ikke nogen
linje p.t. og hvem der har mit 'rigtige' nummer vides ikke.) 8-9
samtaler med Mobilix supportmedarbejdere er det vel blevet til
efterhånden og nogen klar melding om fejlens karakter og hvornår den
bliver udbedret har jeg endnu ikke fået ud over nogle vage bemærkninger
om problemer på centralen.(Måske er det TDC som på denne klodsede måde
straffer mig for at gå over til fjenden.) ADSL linjen er stendød. Jeg
kan godt nok ringe op med mit ældgamle 33.6 modem, men fobindelsen er
elendig, jeg bliver smidt af ca. hver andet minut. Jamen, er det ikke
fantastisk...

Vh Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-01 00:06

"Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> wrote in message

>ADSL linjen er stendød. Jeg
> kan godt nok ringe op med mit ældgamle 33.6 modem, men fobindelsen er
> elendig, jeg bliver smidt af ca. hver andet minut. Jamen, er det ikke
> fantastisk...

En meget dårlig samling på centralen?

Fra : Henrik Larsen

Dato : 29-04-01 04:18

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en

> "Henrik Larsen" <info@cultmovies.dk> wrote in message

> En meget dårlig samling på centralen?

Lader det til. Min gamle modem-opkobling hos get2net fungerede
upåklageligt, så det er ikke mit udstyr...

Vh Henrik

Fra : Fnystal

Dato : 28-04-01 22:55

On Sat, 28 Apr 2001 22:05:45 +0200, "Thomas Ehler" <thomas@ehler.dk>
wrote:

> [...]
>mig. Især det at TDC ville have dobbelt abbonnement, både på telefoni og
>ADSL, har jeg altid ment principielt er forkert.

Jeg mener principelt, at det er forkert at betale penge til TDC, men
det tog dem også kun 7 måneder at installererADSL her.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 23:11

On Sat, 28 Apr 2001 21:55:07 GMT, fnystalUNSPAMMABLE@get2net.dk
(Fnystal) wrote:

>Jeg mener principelt, at det er forkert at betale penge til TDC, men
>det tog dem også kun 7 måneder at installererADSL her.

Ha, jeg kan slå dig.
Fik at vide jeg nok ville få det i november (havde dog ingen bekræftelse
på dette), så gik der kludder i noget. Så da det var ordnet var min
ordre slettet. Det blev den tre gange til og jeg har lige fået
bekræftelse på at jeg får det den 8. juni. kun otte måneder senere...

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Fnystal

Dato : 06-05-01 10:18

> [...]
>ordre slettet. Det blev den tre gange til og jeg har lige fået
>bekræftelse på at jeg får det den 8. juni. kun otte måneder senere...

Måske skulle jeg prøve en Mobilix konvertering

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-01 08:55

"Fnystal" <fnystalUNSPAMMABLE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener principelt, at det er forkert at betale penge

Jeg mener principielt at det er forkert at betale.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Michael Haahr

Dato : 29-04-01 07:58

> Hvis dette er stilen generelt hos Mobilix, er det så ikke risikabelt at
> flytte både telefoni og internet til dem. Jeg er i hverttilfælde kommet i
> tvivl!

Det er det ikke, jeg har været mobil kunde hos dem snart siden de kom til
lande,t og har aldrig haft problemer. Aldrig, de har altid være meget
hjælpsomme og samarbjdsvillige. For lidt over et år siden blev vores fastnet
telefon også flytte til Mobilix. I den forbindlse har vi heller ikke haft
nogle problemer. Kun fordele, billigere telefoni, og et flinkere
teleselskab.

Fra : Poul Larsen

Dato : 30-04-01 17:04

Ja men glæd dig ikke i morgen er det 21 dage siden jeg blev tilsluttet og
der er ikke noget der virker i nu ikke en gang min telefon virker
Fint ikke og de siger man er bundet i et halv år jeg er træt af dem meget
jeg har måtte købe en mobiltelefon til min kone eller kan jeg ikke ringe
hjem.
MOBILIX HOLD JER FRA DEM

--
Med Venlig Hilsen/ Best Regards
Poul Larsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-05-01 07:58

Se evt. news:9clmh6$34v$1@news.inet.tele.dk

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-01 08:57

"Thomas Ehler" <thomas@ehler.dk> skrev i en meddelelse
> Især det at TDC ville have dobbelt abbonnement, både på telefoni og
> ADSL, har jeg altid ment principielt er forkert.

Tja, den ene model er vel ikke mere rigtig end den anden, men det er da rart
nok at kunne samle sine regninger...

> Nogen har fået ADSL rimelig hurtigt, andre venter måneder...

Det er vist hovedparten der har fået rimeligt hurtigt og der er altid
smuttere.

> SÅ er det jeg spørger: Er alle hos Mobilix på Hash

Næppe.

> Min gamle klassekammerat arbejder i det firma der leverer router-udstyret
> til Mobilix ADSL og de har ikke haft nogen klager.

Empiri viser at den slags folk ofte ikke er så velorienterede som man tror.