Start på hjemmeside
Fra : Preben Olsen

Dato : 25-03-04 20:59

Undskyld hvis fejl grp.,men søgte hjemmeside og fik denne.
Nybegynder startet med at lave en hjemmeside ved hjælp af Cute FTP
Nået til et punkt der siger vigtig at startsiden (forsiden)hedder
home.html,når besøgende taster adr.på siden.Hvordan får jeg tastet den ind
som startside ?
På forhånd tak Preben
nb.Har lavet et særlit bibl.til hjemmesider

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-04 21:19

"Preben Olsen" <nmb18399@vip.cybercity.dk> skrev :

>Undskyld hvis fejl grp.,men søgte hjemmeside og fik denne.
>Nybegynder startet med at lave en hjemmeside ved hjælp af Cute FTP

Hmm - laver du hjemmesider med Cute FTP?
Du uploader dem vel med programmet.

>Nået til et punkt der siger vigtig at startsiden (forsiden)hedder
>home.html,når besøgende taster adr.på siden.Hvordan får jeg tastet den ind
>som startside ?

På dit webhotel er nogle sider angivet som startside, det er lidt
forskelligt fra webhotel til webhotel, se evt. på deres
supportside.

Men i næsten alle tilfælde kan index.html bruges, så omdøb
home.html tilindex.html.

Så vil folk komme direkte ind på den, når de de skriver
http://www.ditdomæne.dk

I mange tilfælde kan andre filnavne også bruges, men det skal du
som sagt finde ud af på dit webhotel, men der er ingen grund til
at bruge andet end index.html.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-04 21:42

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Men i næsten alle tilfælde kan index.html bruges, så omdøb
> home.html tilindex.html.

Prebens email-adresse er hos CyberCity, så er hans hjemmeside det nok også.
Netop hos CyberCity *skal* den første side hedde home.html.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 25-03-04 22:03

> Prebens email-adresse er hos CyberCity, så er hans hjemmeside det nok
også.
> Netop hos CyberCity *skal* den første side hedde home.html.

Men preben skrev også, at han havde lavet en mappe til hjemmesiden. Det er
vel forkert...

home.html (index.html) skal ligge i roden af dit bibliotek, det vil side i
den første/øverste mappe.

Så bør folk kunne se din nye hjemmeside ved at skrive www.ditdomæne.dk

/Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-04 22:20

"Peter Nørkjær" <newsFJERN@noerkjaerPUKNTUM.com> skrev

> Men preben skrev også, at han havde lavet en mappe til hjemmesiden. Det er
> vel forkert...

Ikke nødvendigvis. Hvis han havde tænkt adressen som
<www.prebens-domæne.dk/mappe/>, så forventer serveren, at der i denne mappe
ligger en home.html.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mr_Smith

Dato : 25-03-04 22:14

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> wrote
> Netop hos CyberCity *skal* den første side hedde home.html.

- Ikke længere. Index.htm går f.eks. også an... =)

//smith

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-04 22:24

"Mr_Smith" <no@emailatall.moc> skrev

> - Ikke længere. Index.htm går f.eks. også an... =)

Det er så nyt for mig. Jeg administrerede indtil for ½ år siden et site, der
lå (ligger) hos CyberCity. Og der var i hvert fald ved oprettelsen et års
tid før netop det krav, jeg omtalte.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-04 22:50

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev :

>Prebens email-adresse er hos CyberCity, så er hans hjemmeside det nok også.
>Netop hos CyberCity *skal* den første side hedde home.html.

Ved jeg ikke noget om, hvad CC bruger og om siden er der eller
ej, men er det tilfældet, så burde det jo virke med
http://users.cybercity/~navn (vist nok).

Men det står vel et eller andet sted på CCs sider, som jeg jo
foreslår han tjekker.

Ja, det står på
http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/upload_ftp/,
men så burde der jo ikke være nogen problemer.

Bare sjovt, at de har valgt at bruge home,html som default.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-04 23:02

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Ved jeg ikke noget om, hvad CC bruger og om siden er der eller
> ej, men er det tilfældet, så burde det jo virke med
> http://users.cybercity/~navn (vist nok).

http://users.cybercity.dk/~en_talkode hvis det skal være helt rigtigt, med
mindre han har hostet eget domæne hos CC, således som føromtalte site under
mine vinger var(er).

> Bare sjovt, at de har valgt at bruge home,html som default.

Tja, nogen vil have index, andre vil have default, CC vil have home. Og så
er der dem, som giver mindst begge de to første muligheder.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin