En nem måde at indsætte billeder på ?
Fra : Morten Korsgaard

Dato : 23-03-04 18:51

Hejsa,

Jeg har været ved at lave min første hjemmeside uden hjælp af
frontpage, og det var så min fars firma side det skulle gå ud
over ;) Men jeg er løbet ind i et mindre problem, for nu skal jeg
til at indsætte billeder, og de skal overlappe hinanden, og der
skal være lidt tekst til nogle af dem.
Først satte jeg dem sammen i photoshop det blev også rigtigt
godt, undtagen når jeg komprimere dem, så blev teksten rigtigt
grim.

Jeg kan jo også bruge z-index, men problmet er bare det kommer
til at tage rigtiiigt langt tid. Så jeg vil høre om man ikke kan
finde et godt program til at indsætte billeder ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John

Dato : 23-03-04 18:57

Morten Korsgaard <morten@korsg.dk> skrev bla:
> Først satte jeg dem sammen i photoshop det blev også rigtigt
> godt, undtagen når jeg komprimere dem, så blev teksten rigtigt
> grim.

Hvad med at vente med teksten til de er komprimeret ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Stoffer

Dato : 23-03-04 19:54

Et lille spørgsmål. Hvor meget piller du ved teksten ??
Hvis den bare skal stå vandret henover billedet/billederne, så lig
billedet ind som baggrund istedet, og skriv så ovenpå i din tabel.
Hvis du skal pille ved teksten, så gør som der blevet foreslået. Lav
dit billede, skalér det ned, og tilføj tekst.
Mvh. Stoffer

Fra : from south

Dato : 26-03-04 19:55

Hej Stoffer
"Stoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du skal pille ved teksten, så gør som der blevet foreslået. Lav
> dit billede, skalér det ned, og tilføj tekst.

Normalt bruges der kun et billed til en baggrund, man kan sagtens lægger
billeder ind på sin side, og man kan også gøre det uden en tabel. Læg
billedet ind skriv teksten bagefter, så skulle den være der. Mvh Knud