XML - <tr> og id??
Fra : Kristoffer

Dato : 22-03-04 19:40

Hej alle!

Sidder og roder lidt med en side - og ville rigtig gerne kunne
styre baggrunden på en tabelrække/celle direkte fra mit
stylesheet.
Det virker i min browser (IE) at bruge <tr id="specielstyle">,
men dette accpeterer W3s validator ikke.
Tilgengæld kan jeg bruge <tr class="specielstyle">, men det
virker bare ikke når jeg ser det i browseren - men W3 accepterer
det.

Hvad gør man? Hvis man vil undgå <tr style="background-color:
#cccccc"> ??

Mange hilsner

Kristoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-04 22:27

Kristoffer wrote:

[snip CSS på tabelrækker/-celler]

> Det virker i min browser (IE) at bruge <tr id="specielstyle">,
> men dette accpeterer W3s validator ikke.

Det burde virke, såfremt du kun benytter det pågældende id een enkelt
gang, idet id'er er unikke.

tr#specielstyle {
   background: #ccc;
   color: #000;
}

> Tilgengæld kan jeg bruge <tr class="specielstyle">, men det
> virker bare ikke når jeg ser det i browseren - men W3 accepterer
> det.

Har du husket at rette reglen til i dit CSS-ark? Når man bruger
klasser, skal reglen skrives sådan her:

tr.specielstyle {
   background: #ccc;
   color: #000;
}

> Hvad gør man? Hvis man vil undgå <tr style="background-color:
> #cccccc"> ??

Prøv ovenstående forslag. Ellers så kom med et link til den side, der
fejler.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-04 01:27

Kristoffer <kd@zagitus.com> skrev:

> Hvad gør man hvis man vil undgå <tr style="background-color:
> #cccccc">?

Giver et link til din side - så kan vi alle se hvad der giver problemet,
og alle har mulighed for at bidrage med en løsning.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-04 11:23

Kristoffer skrev:

> Det virker i min browser (IE) at bruge <tr id="specielstyle">,
> men dette accpeterer W3s validator ikke.

Det er nok fordi du bruger samme id flere gange.

> Tilgengæld kan jeg bruge <tr class="specielstyle">, men det
> virker bare ikke når jeg ser det i browseren

Måske fordi klassedefinitionen ikke scorer så højt som id-
definitionen. Lad os se siden - så er det lettere at hjælpe.

Et bud kunne være at benytte id på tabellen og så lave kontekst-
selector på en klasse:

#special .s { /* css-kode */ }

(evt.)

#special .s td{ /* css-kode */ }