MIE og Ræven
Fra : David Blangstrup

Dato : 21-03-04 18:30

Jeg har lavet en div wrapper på min side, først for at centrere siden i en
browser, sidenhen har jeg også tilføjet en kant. Det står fint i MIE, men i
FireFox og Safari fåkker den op. Stadig centreret, men uden kant og menu og
indhold ryger op i headeren.
Er der nogen, der har et godt råd?
Her er indholdet af min wrapper:
padding: 25px;
width: 644px;
background: #FFFFFF;
color: black;
border: 1px solid #000000;
position: relative;
left: auto;
right: auto;
margin: auto;

Her er min url: http://blangstrup.org

PFT!

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 21-03-04 19:38

David Blangstrup wrote:

> [...]
> står fint i MIE, men i FireFox og Safari fåkker den op. Stadig
> centreret, men uden kant og menu og indhold ryger op i headeren.
[snip]
> Her er min url: http://blangstrup.org

#menu og #content floates begge til venstre uden at effekten af de
benyttede floats ophæves med 'clear: left'.

Ret i din kode, så du har noget i den her stil:

Og i din CSS tilføjer du så:

..clearer {
   clear: both;
}

Klassen 'clearer' kan du dermed bruge de steder, der er behov for at
ophæve effekten af floats.

Prøv evt. at søge tilbage i gruppen for mere information omkring float
og clear.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-03-04 21:53

Tusind tak, Anders! Det virkede bare perfekt!
- David

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 21-03-04 21:59

David Blangstrup wrote:

> Tusind tak, Anders! Det virkede bare perfekt!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du meget gerne tage
et kig på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-03-04 22:12

> Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du meget gerne tage
> et kig på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Åh, jamen, det ved jeg skam godt, jeg er bare lige kommet fra Mac og overpå
WindowsXP, og Outlook Express fjerner ikke lige signaturen etc. og indsætter
automatisk cursoren øverst... men det er selvfølgelig ikke nogen
undskyldning for at topposte. Årk, jeg har bevæget mig længe i dk.edb.mac,
så jeg kender det godt. Tak igen, jeg var ved at få (ekstra) grå hår i
hovedet af den ildræv!

Fra : René Lønstrup

Dato : 22-03-04 01:23

David Blangstrup wrote:
> [...]
> etc. og indsætter automatisk cursoren øverst... men det er
> selvfølgelig ikke nogen undskyldning for at topposte.

Tak et kig på http://flash.to/oe-quotefix/ - det bør gøre omstillingen til
OE lidt lettere

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-03-04 14:53

René Lønstrup wrote:

> Tak et kig på http://flash.to/oe-quotefix/ - det bør gøre
> omstillingen til OE lidt lettere

Mange tak! Ja, du har ret.

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-03-04 14:56

David Blangstrup wrote:

> Mange tak! Ja, du har ret.

Og så fik jeg lige føjet min sig til...
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-04 01:42

David Blangstrup wrote:

> [...]
> signaturen etc. og indsætter automatisk cursoren øverst... men det
> er selvfølgelig ikke nogen undskyldning for at topposte.

I så fald vil jeg - som René Lønstrup gør andetsteds i tråden -
anbefale OE QuoteFix.

> Årk, jeg har bevæget mig længe i dk.edb.mac, så jeg kender det godt.

Jamen, så alt forladt!

> Tak igen, jeg var ved at få (ekstra) grå hår i hovedet af den ildræv!

Jeg har det på samme måde med IE - oftest har jeg en eller anden CSS-
baseret løsning, som virker glimrende i Mozilla-browserne samt Opera,
men fejler på det groveste i IE :-/

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-03-04 14:57

Anders Thorsen Holm wrote:

> [...]
>
> Jeg har det på samme måde med IE - oftest har jeg en eller anden CSS-
> baseret løsning, som virker glimrende i Mozilla-browserne samt Opera,

Ja, det kender jeg! Nu er det den omvendte verden, det stod fint i MIE og
Ræven så underlig ud. De flydende bremseklodser hjalp dog gevaldigt. Og nu
har jeg været ude i byen og hugge tapet.
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende