Isearch toolbar
Fra : Mr. Disco

Dato : 24-04-04 12:39

Hej,

Uden at jeg ved hvorfor har jeg pludselig fået en 'I-search toolbar' i min
internet explorer.

Jeg har forsøgt at fjerne den via fjern/tilføj programmer i kontrolpanelet,
men kunne ikke finde den her. Fandt den under midlertididige
internetfilet\objekter og fjernede den her, men lige meget hjalp det. Den er
der stadig!

Hvordan fjernet jeg skidtet??

mvh.
Nicklas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-04 12:46

http://toolbar.isearch.com/uninstall/

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mr. Disco

Dato : 24-04-04 13:04

> http://toolbar.isearch.com/uninstall/
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Det virkede tilsyneladende! Men hvordan har jeg fået skidtet indenfor
dørene? Er den kommet via 'bagvejen'?

mvh.
Nicklas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-04-04 13:19

"Mr. Disco" <mr.disco@webspeed.dk> wrote in news:408a5781$0$249
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det virkede tilsyneladende! Men hvordan har jeg fået skidtet indenfor
> dørene? Er den kommet via 'bagvejen'?

Disse "hijackers" eller "browserudvidelser" kan komme ind på din PC på tre
måder:

1. Nogen har surfet rundt og er på et tidspunkt blevet bedt om at klikke
"Ja" til installation af et eller andet program.

2. Dit system er ikke opdateret, og udvidelsen er blevet installeret uden
dit vidende. I dette tilfælde skal du skynde dig at opdatere dit system.

3. Programmet er kommet med et andet program, fx et til P2P-netværk.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 24-04-04 19:34

"Mr. Disco" <mr.disco@webspeed.dk> wrote:

>Det virkede tilsyneladende! Men hvordan har jeg fået skidtet indenfor
>dørene? Er den kommet via 'bagvejen'?

Det er et addware program tror jeg. Den ville installere sig sammen
med et program, da jeg afprøvede nogle shareware programmer. Jeg sagde
nej tak og stoppede installationen.

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-04 13:17

Mr. Disco skrev:

> Men hvordan har jeg fået skidtet indenfor dørene? Er den
> kommet via 'bagvejen'?

Det tør jeg ikke sige. Har aldrig haft den indendøre, så jeg ved
ikke hvordan den kommer ind. Mon ikke den lige så godt kan ske at
ryge ind med programmer du vælger at installere? Altså ala spyware?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-04-04 21:09

Den 24 apr 2004 skrev Mr. Disco i dk.edb.internet.software.browser:

> [...]
> midlertididige internetfilet\objekter og fjernede den her, men
> lige meget hjalp det. Den er der stadig!

På min maskine på arbejde har jeg lige haft ikke færre end tre
forskellige toolbars.

Toolbarcop klarede dem alle tre i et hug:
http://www.mvps.org/sramesh2k/toolbarcop.htm

Lars Klintholm