IE stjæler fokus ved side færdigloadet
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-04 09:43

Hej i gruppen,

jeg er stødt på et irriterende problem i mit IE,
åbner jeg flere sider samtidig og lader dem stå
og loade i baggrunden, så popper de frem når
de er loadet - rimelig irriterende når man fx
læser avis online.
Kender nogen problemet og endnu bedre en
løsning?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-04 13:26

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Kender nogen problemet

Det kan tænkes at være en onload-kode der sætter fokus på siden.
Giv gerne et link til nogle sider hvor problemet opstår.

> og endnu bedre en løsning?

Prøv en browser der understøtter tabs - fx Firefox, Mozilla eller
Opera. Her er det meget simpelt at lade sider åbne i nye tabs, og
man kan nemt se når de er færdigloadet (i min browser skifter en
LED-indikator fra rød til grøn, andre browsere markerer det
anderledes, men det er oftest enkelt at se forskel).

Det er også muligt at nogle af IE-klonerne (Avant Browser m.fl.)
kan det samme. Jeg kender dem ikke selv.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-04 15:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Det kan tænkes at være en onload-kode der
> sætter fokus på siden.

Jeg har ellers mistanke til IE.

www.eb.dk

> Prøv en browser der understøtter tabs

Problemet findes ikke med Opera.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-04 16:36

> Jeg har ellers mistanke til IE.

Jeg har lige prøvet her (på eb.dk). Med javascript slået til sættes
der fokus på siden når den er loadet. Slår man javascript fra, sker
det ikke.

Scriptet virker formentlig kun til IE, men det er stadig et script
der forårsager miseren.

> Problemet findes ikke med Opera.

Det ved jeg - hvis du bruger Opera eller Mozilla er problemet løst.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leony

Dato : 24-04-04 08:51

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
> de er loadet - rimelig irriterende når man fx
> læser avis online.
> Kender nogen problemet og endnu bedre en

Prevent application from stealing focus.

Du kan forhindre det i registreringsdatabasen:
http://www.winguides.com/registry/display.php/540/

Eller du kan bruge TweakUI (general -> focus):
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-04-04 01:10

Leony wrote:
> Prevent application from stealing focus.

Det virker ikke.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen