Fejl i IE 6.0
Fra : Kim Schroeder

Dato : 14-04-04 23:51

Et spørgsmål i den kategori som er svær at besvare, men prøver alligevel
at spørge, da det er et meget irriterende problem:

Min Internet Explorer 6.0 er begyndt at lave fejl i sig selv - efter 5-10 minutters
brug - nogen gange længere - kommer fejlmeddelelse om, at den må lukke -
om man vil sende fejlmeddelelse etc.
Mærkeligt nok kommer samme besked ofte, når jeg åbner billeder i billedmapper
med XP's indbyggede billedfremviser - dette uanset, at IE ikke kører.

Alt andet kører tip-top, det er "kun" ovenstående der er et problem.

Jeg henter aldrig e-mails uden først at checke server-side, Norton AV er updateret,
jeg har scannet for virus. Alle updates fra Windows er installeret. IE er opdateret.

Nogen der kan genkende problemet - lidt træls kun at kunne bruge Opera, da den
har sine begrænsninger bl.a med sider med JavaScript.

Er der muligt - og vil det hjælpe at geninstallere IE - og i så fald hvordan gør man ?
Den er ikke sådan lige at afinstallere (optræder ikke i tilføj/fjern programmer) og
den vil ikke installere ovenpå den eksisterende.

Kører Win XP Pro.

Kim

Fra : Per

Dato : 15-04-04 19:53

Kim Schroeder < nospamtome@myorange.dk > skrev følgende:

> Et spørgsmål i den kategori som er svær at besvare, men prøver alligevel
> at spørge, da det er et meget irriterende problem:

snip

> [...]
> Den er ikke sådan lige at afinstallere (optræder ikke i tilføj/fjern programmer) og
> den vil ikke installere ovenpå den eksisterende.

Hej Kim,

Med hensyn til at geninstallere IE - så se her:

http://support.microsoft.com/?kbid=318378

Per

Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-04-04 22:10

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse news:MPG.1ae8f865e34a089e9896ab@news.tele.dk...
> Hej Kim,
>
> Med hensyn til at geninstallere IE - så se her:
>
> http://support.microsoft.com/?kbid=318378

Tak for svaret - jeg vil prøve at følge opskriften.

Kim

Fra : Jean

Dato : 17-04-04 21:40

Kim Schroeder skrev:
> [...]
minutters
> brug - nogen gange længere - kommer fejlmeddelelse om, at den må lukke -

Prøv først at køre CW Shredder:
http://www.softpedia.com/public/scripts/downloadhero/10-17-150/ (Klik på
"Mirror 1")

Prøv og søg efter spy-ware med Adware:
http://makeashorterlink.com/?V25452DD7 (klik og vent lidt!)

Og med Spybot:
http://makeashorterlink.com/?P22335A67 (klik og vent lidt!)

Be' derefter de 2 nederste programmer om at fjerne alt spyware.

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-04-04 23:21

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse news:40819647$0$520$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> http://makeashorterlink.com/?P22335A67 (klik og vent lidt!)
>
> Be' derefter de 2 nederste programmer om at fjerne alt spyware.

Tak for forslaget. Jeg prøvede at geninstallere, hvilket ikke var helt problemfrit
- men efter et par forsøg lykkedes det. Så var alt godt, troede jeg - IE funkede
i indtil flere timer - indtil den fejlede igen

Prøvede derefter dit forslag - alle tre i ovennævnte rækkefølge. Det første fandt
ikke noget - de to sidste en hel del, som jeg bad dem om at slette - så nu er jeg
spændt på, om det løste problemet.

Kim

Fra : Per

Dato : 17-04-04 23:42

Kim Schroeder < nospamtome@myorange.dk > skrev bl.a. følgende:

> Nogen der kan genkende problemet - lidt træls kun at kunne bruge Opera, da den
> har sine begrænsninger bl.a med sider med JavaScript.
>
> Kører Win XP Pro.
>
> Kim

Hej Kim,

Jeg har selv haft småproblemer med IE - hos mig var den ikke glad for,
at der var installeret andre Internetbrowsere.

Så jeg er bare nysgerrig - dine problemer med IE - opstod de før eller
efter du installerede Opera ?

Hvis du sværger til IE kunne du som et forsøg hente browseren "Avant
Browser" på adressen http://www.avantbrowser.com/

Avent Browser er vistnok kun en skald til IE - men det kunne være
forsøget værd at prøve.

Per

Fra : Kim Schroeder

Dato : 18-04-04 03:47

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse news:MPG.1aebd1042ecf51ec9896ac@news.tele.dk...
> [...]
> at der var installeret andre Internetbrowsere.
>
> Så jeg er bare nysgerrig - dine problemer med IE - opstod de før eller

[snip]

Har kørt med Opera i lange tider sammen med IE - har også sidste danske Netscape
- og har nu installeret Mozilla, da jeg pt er lidt træt af Bills browser. Mozilla er ret fed,
da den kan køre netbank, hvad Opera ikke kan.

Jeg har et Ghost images fra før problemerne opstod, så kan altid gå tilbage dertil.

Imidlertid er der sket en del siden da - dx9 samt forbindelse til min nye ipaq 2210,
nye grafikdrivere etc. Ingen af delene burde få IE til at stå af - hælder lidt til, at det måske
har været noget spyware, som forhåbentlig nu er væk.

Bill har efterhånden lånt så meget fra Unix, at XP kører stabilt, så selv om et enkelt program
laver kuk i den, slår det ikke benene væk under hele styresystemet ( IE stadigt er dog stadigt godt filtret ind i XP)
- så med 3 velfungerende browsere finder jeg det ikke umagen værd at geninstallere XP.

Kim

Fra : steffen martin

Dato : 18-04-04 09:40

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
programmer) og
> den vil ikke installere ovenpå den eksisterende.

Et spydigt svar lyder: overskriften taler for sig selv :)

Steffen
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk