Mozilla 1.6 og newsgroups
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-04-04 21:09

Er der nogen mulighed for at slette newsgroup-spam i Mozilla 1.6?
Jeg prøver og prøver, men får hver gang en besked om at jeg kun kan
slette/annullere min egen newsgroup-post, ikke andres.
Men jeg er godt nok træt af at få newsgroup-spam med emner som f.eks.
"Daughters Sexual Exploits"

Mvh. Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-04 21:19

Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> skrev :

>Er der nogen mulighed for at slette newsgroup-spam i Mozilla 1.6?

Det er fordi du forsøger at slette indlægget på usenetserverne og
det får du selvfølgelig ikke lov til.

Muligvis kan du slette det lokalt med Delete på tastaturet, men
det ved de meget mere om i
news:dk.edb.internet.software.mail+news, hvor spørgsmålet er
x-futtet til og svar herpå bringes.
(Det er jo ikke browseren, du har spørgsmål om)
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-04 21:18

Jan Allan Andersen skrev:

> Er der nogen mulighed for at slette newsgroup-spam i Mozilla
> 1.6? Jeg prøver og prøver, men får hver gang en besked om at
> jeg kun kan slette/annullere min egen newsgroup-post,

Sådan skal det også være - man må ikke kunne slette (cancel) andres
indlæg.

Men du kan slette dem lokalt - ved fx at filtrere på mailadressen
(hvis det er en enkelt person du vil slippe for at se) eller på på
emnet (hvis det er alle indlæg om et bestemt emne du vil undgå).

Jeg ved desværre ikke hvordan det gøres i Mozilla, men det er altså
en anden funktion end "slet meddelelse".
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Nicky Precht

Dato : 07-04-04 02:40

Jeg synes at du skal høre ad i d.a.netmisbrug.
Der er regler for afrydning...

Jeg har selv afryddet fra mozilla, men var lige ved at få et nakkedrag i
den forbindelse. Mit grundlag for at afrydde var lidt spinklere, end jeg
oprindeligt troede.

F.eks. kan noget ligne (og være) spam, men hvis nyhedsgruppen ikke har
regler imod det, er det ulovligt at afrydde og du kan risikere at
modtage klager til din ISP.

Men hør ad i d.a.netmisbrug. De kan vejlede dig.

/Nicky

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-04 08:39

Nicky Precht skrev:

> Der er regler for afrydning...

Jep - men så vidt jeg kan se er Jan ikke ude på at afrydde (det vil
sige slette andres indlæg fra newsserveren). Jeg tror at Jan bare
efterlyser en måde at slette uønskede indlæg lokalt (fra sin egen
maskine). Det må man gøre lige så tosset man vil.

> Jeg har selv afryddet fra mozilla, men var lige ved at få et
> nakkedrag i den forbindelse. Mit grundlag for at afrydde var
> lidt spinklere, end jeg oprindeligt troede.

Retningslinjerne for afrydning kan ses her:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.admin.netmisbrug/>

Man skal dog være opmærksom på at flere newsudbydere helt forbyder
afrydning - og man kan blive ekskluderet fra en newsserver hvis man
overtræder de regler som udbyderen har sat op.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-04-04 08:55

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> efterlyser en måde at slette uønskede indlæg lokalt (fra sin egen
> maskine). Det må man gøre lige så tosset man vil.

Lige netop
Det irriterer mig da grusomt at bare se overskrifterne på den slags. Jeg
vil have det helt ud af mit system.

Mvh. Jan