Mærkelige tegn
Fra : Battlefield´s

Dato : 30-03-04 10:44

Hej
Kan nogen hjælpe?
På flere internetsider har vi pludselig problemer med at læse bogstaverne
Æ-Ø-Å. Der kommer nogle mærkelige tegn i stedet for.
Vi fik det væk via internetindstillinger, men efter nedlukning af siderne er
det galt igen.
Hvad gør vi?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-03-04 14:57

Battlefield´s skrev:

> På flere internetsider har vi pludselig problemer med at læse
> bogstaverne Æ-Ø-Å. Der kommer nogle mærkelige tegn i stedet
> for.

Hvilken browser?

Hvilke websider?

> Vi fik det væk via internetindstillinger, men efter
> nedlukning af siderne er det galt igen.

Formentlig er det tegnsættet der driller. Hvis en webside ikke
specificerer hvilket tegnsæt den er skrevet i (hvad den bør), er
browseren nødt til at gætte.

I min browser (Mozilla 1.7B) kan jeg skifte tegnsæt i menuen View
=> Character Encoding.

De fleste browsere har en tilsvarende mulighed.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-04-04 15:42

Hej
Vi fik selv løst problemet!
Hilsen
Søren + Vibeke

> [...]
> => Character Encoding.
>
> De fleste browsere har en tilsvarende mulighed.

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-04 17:06

Battlefield´s skrev:

> Vi fik selv løst problemet!

Hvordan? Husk at andre kan have glæde af jeres erfaringer.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen