XML - Xerces SAXParser
Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-01-01 22:30

Hej

Jeg er ved at prøve at lære at anvende XML sammen med java. Til dette formål
har jeg indkøbt O'reillys Java XML. Jeg er imidlertid stødt på et problem
med et af deres eksempler. Selv når koden downloades fra deres hjemmeside
vil det ikke virke!!

Problemet er at nør jeg vi parse xml-dokumentet, så smides der en
SAXParseException.
Ved e.getmessage() fås: File "D:\contents.xml" not found.
e.getLineNumber() fås: 0
e.getColumnNumber() fås: 0
e.getPublicId() fås: null Entity
e.getSystemId() fås: null

Det ser ud som den ikke begynder at læse filen, og filen ligger på den
pågældende sti.

Er der nogle der er stødt på ligende problemer med parsing af XML ?

På forhånd tak

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-01 10:38

Jakob Andersen wrote:

> [...]
> med et af deres eksempler. Selv når koden downloades fra deres hjemmeside

Problemet med den bog er at forfatteren bruger en masse krudt på at
fremme JAXP som han selv har fundet på. Men den er formentlig god at
komme i gang med.

> [...]
> pågældende sti.
>
> Er der nogle der er stødt på ligende problemer med parsing af XML ?

Mit bud er at den metode som skal åbne filen, betragter det som en URL
og ikke et filnavn.

Prøv med "file:/d:/contents.xml" i stedet, eller kopier den over i dit
arbejdskatalog.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 09-01-01 12:04

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Problemet med den bog er at forfatteren bruger en masse krudt på at
> fremme JAXP som han selv har fundet på. Men den er formentlig god at
> komme i gang med.

JAXP? Du mener vel JDOM. JAXP er da et Sun initiativ.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-01 13:05

"Niels Ull Harremoës" wrote:

> JAXP? Du mener vel JDOM. JAXP er da et Sun initiativ.

[bladre bladre]

Det ser ud til at min hukommelse er ringere end din, og at det er JDOM.

Bortset fra det, står jeg stadig ved min udtalelse. Det er den O'Reilly
bog jeg er blevet mest skuffet over.