Kan ikke lave ethernetlink mellem bærbar o~
Fra : Steffen Appelquist

Dato : 28-04-01 19:38

Jeg har lige købt et PCMCIA netkort til min Armada 1700. Jeg har også en
Presario 5736, der er født med et netkort. Jeg har imidlertid problemer med
at få dem til at snakke sammen via et ethernetkabel. Kan det evt. skyldes,
at jeg har Windows 95 på den ene og Windows 98 på den anden.
Er der et godt hæfte, der kan vise en dummy, hvordan man gør det? Eller er
der måske en god hjemmeside, hvor man kan få hjælp til det?
Steffen

Fra : Jens

Dato : 28-04-01 20:56

"Steffen Appelquist" <appelquist@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der et godt hæfte, der kan vise en dummy, hvordan man gør det? Eller er
> der måske en god hjemmeside, hvor man kan få hjælp til det?

Du bruger højst sandsynligt et forkert kabel...... Det skal være et krydset
kabel med mindre du har en hub imellem de 2 pc'ere.

Jens

Fra : Steffen Appelquist

Dato : 28-04-01 21:03

Hedder det et "krydset kabel", eller skal jeg sige noget andet til vores
lokale Fona-mand?
Steffen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-04-01 21:15

> Hedder det et "krydset kabel", eller skal jeg sige noget andet til vores
> lokale Fona-mand?
> Steffen

Næ, sig du bare et utp-kabel kategori 5, krydset (de er oftest røde) og
angiv antal meter (max.100)

--
ahw

Fra : Steffen Appelquist

Dato : 29-04-01 06:09

Betyder det noget, at der er forskelligt styresystem på PC'erne? (Der er
Windows 95 på Armadaen og Windows 98 på Presarioen).
Steffen

Fra : Humlebien

Dato : 29-04-01 18:41

Nej :=)
Søren

Fra : Simon

Dato : 28-04-01 21:23

Enten det eller 'crossover'. Men Fona-manden bør kende til begge begreber.

Simon