problemer med sys 7.6.x og disketter !!!
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 28-04-01 18:30

Jeg sidder netop og skal skrive lidt på en PB1400c med system 7.6.x. Jeg
er dog ved at rive hårene ud af hovedet at raseri Når jeg tager en
diskette fra min PM4400 med sys 8.6 og bruger den i den bærbare går det
hurtigt helt galt. Første gang jeg prøver at læse på disketten går det
rimeligt men så vælter de kryptiske beskeder ind. Nogle gange kommer
beskeden at disken er ulæsselig. Andre gange kan jeg læse på disken men
de fleste mapper får påklistret et finder symbol og når jeg åbner mappen
er det som en kinesisk æske, jeg finder den samme mappe indeni igen.
Hvis jeg prøver at åbne filer fra word lister den bare en masse filer
med navnet BAD. Hvad fand.. går der galt. Kan det gamle system ikke
klare disketter fra et nyere system eller hvad ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-04-01 18:52

In article <1esl9wb.1sv4uml11phhkiN%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> Hvad fand.. går der galt. Kan det gamle system ikke
> klare disketter fra et nyere system eller hvad ?

Hmm, virus eller et dødt system.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-01 00:38

> Hmm, virus eller et dødt system.

eller dårlige disketter.
Genopbyg evt. skrivebordet på disketten! 7.6x og 8.0 kan have problemer
med skrivebordsdatabasen på visse Mac'er, der i blandt P62/63/52/53X0.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 29-04-01 09:23

> eller dårlige disketter.
> Genopbyg evt. skrivebordet på disketten! 7.6x og 8.0 kan have problemer
> med skrivebordsdatabasen på visse Mac'er, der i blandt P62/63/52/53X0.

Hvordan gør man det ?

mvh

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-01 11:30

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Hvordan gør man det ?

alt+æble når disketten sættes i

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 29-04-01 17:48

> alt+æble når disketten sættes i

Det har jeg nu gjort. Da jeg satte disketten i blev virex ved med at
køre og det endte med bombefejl. Jeg prøvede igen og denne gang kunne
jeg gendanne skrivebordet. Den ene mappe på disken havde nu fået et
system mappe ikon påklistret...
Hmm.. skal jeg være bekymret over den første systemfejl, det er
selvfølgelig tanken om virus der spøger.

MVH

Jakob H K

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-01 21:52

> [...]
> system mappe ikon påklistret...
> Hmm.. skal jeg være bekymret over den første systemfejl, det er
> selvfølgelig tanken om virus der spøger.

Slå Virex's automatiske scanning af disketter fra inden du genopbygger.