Bedste 2'er nogensinde
Fra : J

Dato : 27-04-04 19:29

Inspireret af David Schjeldes tråd ovenfor tillader jeg mig hermed at starte
en relateret medløber-tråd.

Mine egne umiddelbare forslag til en start:

Addams Family Values er bedre end Addams Family (som ellers er god)
Toy Story 2 er bedre end Toy Story (som ellers er enormt god)
Bill & Ted's Bogus Journey er bedre end Bill & Ted's Excellent Adventure
Terminator 2 er bedre end Terminator (men begge gode)
Star Wars ep. 2, Attack of the Clones er marginalt bedre end Star Wars ep.1,
The Phantom Menace
Star Wars ep. 5, The Empire Strikes Back er bedre end Star Wars ep. 4, A New
Hope (oprindeligt var de 1 og 2)
The Godfather 2 er bedre end The Godfather (som ellers er en af verdens
bedste film)

Er der nogen der har andre eksempler, og meget gerne eksempler hvor
forskellen er større end i de her nævnte?

Jonas

Fra : David Schjelde

Dato : 27-04-04 19:34

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste film)
>
> Er der nogen der har andre eksempler, og meget gerne eksempler hvor
> forskellen er større end i de her nævnte?

Jeg vil ikke sige at forskellen er større men jeg mener at X-Men 2 var bedre
en 1'eren,

Mvh
David

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 19:39

> [...]
> bedste film)
>
> Er der nogen der har andre eksempler, og meget gerne eksempler hvor
> forskellen er større end i de her nævnte?

Aliens er en del bedre end Alien!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-04-04 19:44

> Aliens er en del bedre end Alien!

og dog... begge film er fantastiske på hver deres måde - men at sige en er
bedre frem for den anden er ret svært med netop de film imo
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-04-04 19:49

"Alfred" <@> wrote in message
> "J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> starte

> Aliens er en del bedre end Alien!

Vil mene det er to vist forskellige film der er lidt svære at samligne.

Fra : -V-

Dato : 27-04-04 21:57

Peter Larsen wrote:

> Vil mene det er to vist forskellige film der er lidt svære at
> samligne.

Helt enig i det sidste indlæg.

Det første indlæg minder i forbløffende grad om en 'AJC'.

-V-

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 22:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig i det sidste indlæg.

Hvordan kan du dog være det?
Plottet er jo det samme i alle Alien filmene!
Du vil måske også hævde, at man ikke kan sammenligne X-Men 1 og 2?
Nej vel!

> Det første indlæg minder i forbløffende grad om en 'AJC'.

Ikke forstået!

Fra : -V-

Dato : 27-04-04 23:00

Alfred wrote:

> Hvordan kan du dog være det?
> Plottet er jo det samme i alle Alien filmene!

Lidt ligesom i alle dine indlæg?

Hvis plotforskellighed er dit eneste bedømmelseskriterie, så må du blive
slemt skuffet over de fleste film.
Og lad nu være med at opfylde mine fordomme ved bare at svare 'Ja!'.

Hvordan er det nu - der er kun 7 forskellige historier i verden og alt andet
er variationer over temaerne.

> Ikke forstået!

AJC: 62.243.144.60

Alfred: 62.243.109.114

-V-

Heinrich: 62.243.109.250

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 08:50

-V- wrote:

> AJC: 62.243.144.60
>
> Alfred: 62.243.109.114
>
> Heinrich: 62.243.109.250

Det siger vel ret beset ikke meget andet end at alle er TDC ADSL-kunder
med dynamisk tildelte IP-adresser?

/David

Fra : -V-

Dato : 28-04-04 09:07

David Rasmussen wrote:

> Det siger vel ret beset ikke meget andet end at alle er TDC
> ADSL-kunder med dynamisk tildelte IP-adresser?

Tilfældigt, at adresserne er så tæt på hinanden?

Det ved du garanteret mere om end mig.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 09:31

-V- wrote:

> Tilfældigt, at adresserne er så tæt på hinanden?

Det ved jeg ikke, det kommer an på hvordan TDC har sat deres DHCP-server op.

/David

Fra : -V-

Dato : 28-04-04 09:56

David Rasmussen wrote:

> Det ved jeg ikke, det kommer an på hvordan TDC har sat deres
> DHCP-server op.

Helt sikkert, det var faktisk lige det jeg skulle til at skrive. Nemlig, ja.
Eller noed.

Ærligt talt, jeg aner ikke hvordan den slags fungerer, så du kan (næsten)
bilde mig hvadsomhelst ind.
Min kammerat, IT-wiz'en, mente at det var en god indikation, uden at han dog
kunne sige det med sikkerhed.

Udover at IP'erne er tæt på hinanden, så er hovedpersonens attitude og
skrivemåde en ret god indikation af, hvem vedkommende egentligt er.
Samme komplette mangel på argumenter, respekt for andres meninger og
børnehaveagtige attitude - til trods for at han (?) til stadighed påstår at
han er mere intelligent end resten af os herinde.
Den slags får mit pis i kog, hvorfor jeg næsten har udviklet en slags
allergi. Desværre hjælper killfiling kun i kort tid, fordi han bare
udskifter sit handle.
Pisse irri.

Så gør dog noget, David! Det er sgudda dig der snart er færdig som
cand.polyt i noget IT-helvede, ikke?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 10:32

-V- wrote:

> [...]
> Den slags får mit pis i kog, hvorfor jeg næsten har udviklet en slags
> allergi. Desværre hjælper killfiling kun i kort tid, fordi han bare

Vi kan godt blive enige om at det er irriterende :)

> Så gør dog noget, David! Det er sgudda dig der snart er færdig som
> cand.polyt i noget IT-helvede, ikke?

Jeg ved snart ikke hvad den uddannelse hedder efterhånden. Det var
cand.polyt. (informatik) da jeg startede. Nu er det vist en M.Sc. eller
noget. Jeg er ligeglad, bare jeg snart er færdig.

Jeg er iøvrigt ikke sikker på at jeg kan gøre så meget ved det :(

/David

Fra : -V-

Dato : 28-04-04 16:26

David Rasmussen wrote:
> Vi kan godt blive enige om at det er irriterende :)

Og vi to er vist ikke de eneste.

> Jeg ved snart ikke hvad den uddannelse hedder efterhånden. Det var
> cand.polyt. (informatik) da jeg startede. Nu er det vist en M.Sc.
> eller noget. Jeg er ligeglad, bare jeg snart er færdig.

Hvornår sker det? Og hvordan med *din* jobsituation?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 17:11

-V- wrote:

> Hvornår sker det? Og hvordan med *din* jobsituation?

Det sker til august. Jeg ved ikke med jobsituationen. Efter sigende er
den ikke for god lige nu, men jeg er ved godt mod alligevel.

/David

Fra : J

Dato : 28-04-04 19:10

> Det sker til august. Jeg ved ikke med jobsituationen. Efter sigende er
> den ikke for god lige nu, men jeg er ved godt mod alligevel.
>
> /David

Så, guys...
Nu kan I vist ikke tale mere om hvor god den toer er

Jonas

Fra : David Schjelde

Dato : 28-04-04 20:12

> Det sker til august. Jeg ved ikke med jobsituationen. Efter sigende er
> den ikke for god lige nu, men jeg er ved godt mod alligevel.

Hvis du er interesseret så har arbejdsmarkedsstyrelsen en masse info om den
særlige indsats for ledige akedemikere.

http://www.ams.dk/udbud/ledige_akademikere/

Mvh
David - der i dagtimerne tjener til føden ved at hjælpe andre med at finde
jobs

Fra : -V-

Dato : 29-04-04 04:41

David Schjelde wrote:
> Hvis du er interesseret så har arbejdsmarkedsstyrelsen en masse info
> om den særlige indsats for ledige akedemikere.
>
> http://www.ams.dk/udbud/ledige_akademikere/

Det var sjovt nok noget *jeg * kunne bruge....

Tazahaa.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-04-04 08:40

-V- wrote:

> Tazahaa.

LOL..

/David

Fra : David Schjelde

Dato : 29-04-04 15:45

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message news:<c6qbfn$qa6$2@news.net.uni-c.dk>...

> LOL..
>
> /David

Måske er det mig der er idiot, men tager I pis på mig her pga. mit
indlæg?

Og hvis ja, så er det selvfølgelig Jeres frie valg.

Jeg kan kun sige at linket var ment som en mulig hjælp og hvis det
ikke er interessant så er det jo det, men ligefrem at latterligøre et
velment forsøg på at hjælpe, det er da bare direkte usympatisk.

David S.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-04-04 17:23

David Schjelde wrote:

> Måske er det mig der er idiot, men tager I pis på mig her pga. mit
> indlæg?

Jeg tager ikke pis på nogen. Jeg synes bare at det var sjovt at -V-
skrev "tazahaa" i betydningen "tak skal du have" :)

> Og hvis ja, så er det selvfølgelig Jeres frie valg.

Tja, hvis der er nogen der gør det.

> Jeg kan kun sige at linket var ment som en mulig hjælp og hvis det
> ikke er interessant så er det jo det, men ligefrem at latterligøre et
> velment forsøg på at hjælpe, det er da bare direkte usympatisk.

Jeg synes at det var flinkt af dig at poste linket. Jeg gad ikke lige
læse al det der stod på siden. Jeg har travlt nok med at skrive mit
speciale færdigt som det er. Men jeg vil måske kigge på det om 4
måneders tid. Tazahaa :)

/David

Fra : David Schjelde

Dato : 29-04-04 19:10

> [...]
> læse al det der stod på siden. Jeg har travlt nok med at skrive mit
> speciale færdigt som det er. Men jeg vil måske kigge på det om 4

Ok - så beklager jeg mit "udfald". Jeg fattede ikke hvad "tazahaa" betød og
kombineret med "jeget" markedet med **er (som jeg heller ikke fattede)
startede fluks en god gang forfølgesesvanvid.

Selvtaz
David S.

Fra : -V-

Dato : 29-04-04 22:05

David Schjelde wrote:
> Måske er det mig der er idiot, men tager I pis på mig her pga. mit
> indlæg?

Bestemt ikke.

> Jeg kan kun sige at linket var ment som en mulig hjælp og hvis det
> ikke er interessant så er det jo det, men ligefrem at latterligøre et
> velment forsøg på at hjælpe, det er da bare direkte usympatisk.

Det var bestemt både en hjælp og interessant.

-V-

Fra : David Schjelde

Dato : 30-04-04 10:17

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<40916e21$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Bestemt ikke.

> Det var bestemt både en hjælp og interessant.

Jeg skal så også til dig undskylde det efterfølgende udfald

(Det må være fordi jeg ikke forstår det sprog I unge mennesker bruger nutildags.)

Mvh
David S.

Fra : -V-

Dato : 30-04-04 10:34

David Schjelde wrote:

> Jeg skal så også til dig undskylde det efterfølgende udfald

No prob. Ingen undskyldning nødvendig.

> (Det må være fordi jeg ikke forstår det sprog I unge mennesker bruger
> nutildags.)

Heh, ikke så tit jeg bliver tituleret 'ung'.
Rart at høre, når man er 30 og føler sig radbrækket denne morgen.

-V-

Fra : David Schjelde

Dato : 01-05-04 08:29

> No prob. Ingen undskyldning nødvendig.

> Heh, ikke så tit jeg bliver tituleret 'ung'.
> Rart at høre, når man er 30 og føler sig radbrækket denne morgen.

Ja der er faktisk rart. Selv blev jeg ifm. mit job sidste år af den lokale
formand for DA betegnet som en "dynamisk ung mand" (jeg er 32......) og det
luner da altid. (og beviser derudover at man kan bluffe sig til stort set
alt her i livet (-:)

Selv synes jeg de 40 er ubehageligt tæt på.....

Nå men tilbage til de huslige farmand pligter på sådan en lørdag formiddag.

David S.

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 11:55

> [...]
at
> han er mere intelligent end resten af os herinde.

Det er jeg også. At du er for dum til at indse det, er jo bare dit problem!
I denne her tråd synes jeg nu mere, at det er dig, som ikke respektere
andres (min) mening!

> Den slags får mit pis i kog, hvorfor jeg næsten har udviklet en slags
> allergi. Desværre hjælper killfiling kun i kort tid, fordi han bare
> udskifter sit handle.
> Pisse irri.

Jeg kan trøste dig og de andre idioter her i gruppen, (David Rasmussen og
ML-78 er dem jeg mest har lagt mærke til. Der er helt sikkert flere) at jeg
ikke gider at spilde mit liv på emsige individer, som i stedet for at
forholde sig til det skrevne, går efter min person. Hvad ligner det at lege
privatdektektiv. Er jeres liv virkelig så kedelige, at i gider at bruge tid
på sådan noget pjat?
Dette er mit sidste indlæg her i gruppen. Måske det sidste nogensinde på
Usenet. Så start bare festen!

Fra : -V-

Dato : 28-04-04 16:33

Alfred wrote:
> Det er jeg også. At du er for dum til at indse det, er jo bare dit
> problem! I denne her tråd synes jeg nu mere, at det er dig, som ikke
> respektere andres (min) mening!

Du er simpelthen ubeskriveligt fladpandet at høre på.
Hvad er det for en mening, jeg ikke respekterer? Nej, du behøver ikke at
svare.

> [...]
> sikkert flere) at jeg ikke gider at spilde mit liv på emsige
> individer, som i stedet for at forholde sig til det skrevne, går

Kommer det fra personen, som gentagne gange har kaldt andre skribenter for
dum.
Du er en hykler.

> Dette er mit sidste indlæg her i gruppen. Måske det sidste nogensinde
> på Usenet. Så start bare festen!

Det har du desværre truet med før, uden at holde dit løfte. Ikke blot i
denne gruppe, men interessant nok vender du altid tilbage.
En overgang havde du en kort opblussen med fint indlæg om G'n'R og hvor gode
deres albums var.
Det var tilsyneladende en enlig svale, så nu er du tilbage i dit sædvanlige
hjørne.

Kan du ikke gøre os andre en tjeneste og holde dig til et enkelt handle?

-V-

Fra : ML-78

Dato : 28-04-04 10:54

David Rasmussen skrev:

> Det siger vel ret beset ikke meget andet end at alle er TDC
ADSL-kunder
> med dynamisk tildelte IP-adresser?

Næh, men det er nu ret tydeligt ud fra indlæggene, at der er tale om
samme person. Tilføj @ og en masse andre alias'er til listen.

ML-78

Fra : Mike

Dato : 28-04-04 08:50

In article <408ecf3b$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Alfred <@>
wrote:

> [...]
> Plottet er jo det samme i alle Alien filmene!
> Du vil måske også hævde, at man ikke kan sammenligne X-Men 1 og 2?

Plottet er BESTEMT ikke det samme i de 2 første Aliens film, efter min
beskedne mening. 1'eren er en udpræget gyser, og enda efter min mening,
en af de bedste i genren. 2'eren er en udpræget "shoot'em up" cameron
action film (også af den bedre kaliber). Der er Alien monstre i dem
begge, men der hører lighederne osse op. Jeg sidder mere ude på kanten
af sofaen til 1'eren og kan generelt bedst lide gysere, så derfor er
1'eren den bedste i mit hovede. Men jeg er udmærket klar over at det er
smag og behag. Hvis man vil sammenligne de 2 film kan man osse
ligesågodt gå igang med at sammenligne HitchCocks "Rebet" med GodZilla.

/Mikael

Fra : J

Dato : 28-04-04 19:14

"Mike" <mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smag og behag. Hvis man vil sammenligne de 2 film kan man osse
> ligesågodt gå igang med at sammenligne HitchCocks "Rebet" med GodZilla.

Hehe... ikke *helt* fair, men stadig 10 point for god sammenligning!

Jonas

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 22:18

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Alfred" <@> wrote in message

> Vil mene det er to vist forskellige film der er lidt svære at samligne.

?
De tilhører da den samme serie. Alien er nummer 1 i rækken og Aliens er
nummer 2?

Fra : ML-78

Dato : 28-04-04 10:55

Alfred skrev:

> ?
> De tilhører da den samme serie. Alien er nummer 1 i rækken og Aliens
er
> nummer 2?

Det er ret ligegyldigt. De to film er forskellige genrer.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 27-04-04 20:29

Alfred skrev:

> Aliens er en del bedre end Alien!

Nej.

ML-78

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 22:16

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

Jo sgu!
Det kan ikke diskuteres, det er et faktum!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-04-04 09:07

"Alfred" <@> skrev i en meddelelse
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jo sgu!
> Det kan ikke diskuteres,

Jo, det kan!

Alien er suverænt den fedeste Sci-Fi gyser nogensinde.

Det ville være umuligt at lave en acceptabel toer, fordi den ukendte faktor
er blevet kendt.
det vidste Cameron, da han skulle laver Aliens, så derfor lavede han et brag
af en Actionthriller, hvor ens tørst efter alienblod virkelig bliver
stillet. Det gir en god følelse, når fjenden bare bliver savet ned i
hobetal.

Kan man ikke lide gyset, kan man ikke lide Alien, den ottende passager, og
man vil sikkert elske Aliens.
Men det rokker ikke ved det faktum, at Aliens ikke når Alien den ottende
passager til sokkeholderne, når det kommer til genialitet, nyskabelse og
billedkomposition.
Ridley Scott er en suveræn instruktør, når han da ikke lige lokkes til at
lave noget skod som Black Rain
I Alien holdes man hen i uforløst skræk helt frem til klimaks, mens Aliens
giver en fed hævn-følelse hele vejen.
De to kan næsten ikke sammenlignes, selvom temaet er det samme.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : -V-

Dato : 28-04-04 09:14

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> et brag af en Actionthriller, hvor ens tørst efter alienblod virkelig
> bliver stillet. Det gir en god følelse, når fjenden bare bliver savet
[klip]
> De to kan næsten ikke sammenlignes, selvom temaet er det samme.

Well put, Mr. Frodo.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 09:38

Frodo Nifinger wrote:

> Ridley Scott er en suveræn instruktør, når han da ikke lige lokkes til at
> lave noget skod som Black Rain

Black Rain er da en udmærket film. Men Ridley Skod^H^H^H^HScott har
lavet mange dårlige film. Gladiator for eksempel. "Mesterværket" Blade
Runner har også sine problemer. Måske får vi engang lov at se RS'
endelige udgave, som er mere "tight". Alien er glimrende, men også ret
"dated" og historisk nu. 1492 har en masse gode ting, men virker også
ufærdig i sidste ende. Og så har han lavet en masse andre film, som også
er ret dårlige. Jeg er ikke imponeret :)

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 10:02

On Wed, 28 Apr 2004 10:38:12 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Mesterværket" Blade
>Runner har også sine problemer. Måske får vi engang lov at se RS'
>endelige udgave, som er mere "tight".

Den har vi at fået lov til at se. Det er den uden Deckards voice over
og med en vis drømmesekvens, som jeg ikke skal røbe i detaljer. Det
undrer mig, du ikke kender den. Det er ellers den eneste udgave af BR,
der giver mening.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 10:33

Niels Søndergaard wrote:

> Den har vi at fået lov til at se.

Naaah..

> Det er den uden Deckards voice over
> og med en vis drømmesekvens, som jeg ikke skal røbe i detaljer. Det
> undrer mig, du ikke kender den. Det er ellers den eneste udgave af BR,
> der giver mening.

Den kender jeg skam godt, men den kan ikke kaldes hverken Director's Cut
(selv om filmselskabet gør det) eller den endelige udgave.

http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

/David

Fra : ML-78

Dato : 28-04-04 10:59

David Rasmussen skrev:

> Den kender jeg skam godt, men den kan ikke kaldes hverken Director's
Cut
> (selv om filmselskabet gør det) eller den endelige udgave.
>
> http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

Den side er bare en række spekulationer om en DVD, der ikke er udgivet
på det tidspunkt siden er skrevet.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 11:15

ML-78 wrote:

> Den side er bare en række spekulationer om en DVD, der ikke er udgivet
> på det tidspunkt siden er skrevet.

Hvis du læste siden igennem, og iøvrigt undersøgte tingene nærmere,
ville du vide hvad Ridley Scott selv har udtalt om den såkaldte
"director's cut"-udgave.

/David

Fra : J

Dato : 28-04-04 19:17

> Cut

> Den side er bare en række spekulationer om en DVD, der ikke er udgivet
> på det tidspunkt siden er skrevet.
>

> ML-78

Spekulationer, schmekulationer!
Ifølge Scott selv er filmen allerede færdig og venter kun (på andet år) på
at få lov at blive solgt.

Jonas

Fra : David Schjelde

Dato : 28-04-04 20:15

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Ridley Scott er en suveræn instruktør, når han da ikke lige lokkes til at
> lave noget skod som Black Rain

Eller Hannibal - som jeg glemte at få på min dårlige 2'ere liste

David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-04-04 20:44

On Tue, 27 Apr 2004 20:28:42 +0200, "J"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

>The Godfather 2 er bedre end The Godfather (som ellers er en af verdens
>bedste film)

Det er jeg ikke enig med dig i. 2'eren er okay, men bestemt ikke bedre
end 1'eren. Og 3'eren når ingen af dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 27-04-04 21:27

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg ikke enig med dig i. 2'eren er okay, men bestemt ikke bedre
> end 1'eren. Og 3'eren når ingen af dem.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Som der står sådan lidt mellem linjerne, så synes jeg ikke 2'eren er *meget*
bedre end 1'eren. Jeg synes dog der er en forskel. Historien udvikler sig
IMHO mere i det andet kapitel.

*Spoiler herunder*

*Spoiler*

Det er her Michael finder sin endelige plads, der er her ægteskabet knager,
James Caan (hvad er det nu han hedder?) falder i baghold, Freddo myrdes som
hævn og så videre.
Men altså, hvis du bedre kan lide den første så be my guest. Det er en
pissegod film!

Treeren derimod når ingen af dem til sokkeholderne. Der er vi helt enige!

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-04-04 21:36

On Tue, 27 Apr 2004 22:27:24 +0200, "J"
> [...]

>Det er her Michael finder sin endelige plads, der er her ægteskabet knager,
>James Caan (hvad er det nu han hedder?) falder i baghold,

Nej, det sker i 1'eren.

>Freddo myrdes som
>hævn og så videre.

Freddo myrdes i 2'eren, men det er ikke ham, der har lokket Sonny i
baghold. Det er søsterens mand, som myrdes i 1'eren som hævn for det.

>Men altså, hvis du bedre kan lide den første så be my guest. Det er en
>pissegod film!

Måske skulle du lige se dem begge to igen, før du tager endelig
stilling.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 27-04-04 21:43

> [...]
> baghold. Det er søsterens mand, som myrdes i 1'eren som hævn for det.

> Måske skulle du lige se dem begge to igen, før du tager endelig

Ja det kunne det godt se ud til
Det er, som det vist med al tydelighed fremgår, nogen tid siden jeg så dem,
så hukommelsen har igen spillet mig et puds. My bad!
Men Lærer Andersen på altanen, det var da rigtigt nok, ikke?

Jonas

Fra : Silver

Dato : 28-04-04 07:13

Evil Dead 2 var bedre end 1'eren syntes jeg.

Silver.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 08:43

On Wed, 28 Apr 2004 08:13:04 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Evil Dead 2 var bedre end 1'eren syntes jeg.

Det er da muligt, men hvorfor skriver du det i en undertråd om
Godfather?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Silver

Dato : 28-04-04 22:14

> Det er da muligt, men hvorfor skriver du det i en undertråd om
> Godfather?

Uheld..."Gerner"...

Silver.

Fra : vadmand

Dato : 27-04-04 22:00

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har andre eksempler, og meget gerne eksempler hvor
> forskellen er større end i de her nævnte?

Olsenbanden-filmene blev generelt bedre og bedre i hvert fald til og med nr.
8 - og herefter gik det ikke ret meget ned ad bakke, men blev stående på et
niveau svarende til i hvert fald 6'eren eller 7'eren.

Per V.

Fra : Kenneth F

Dato : 28-04-04 09:22

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message news:<408ec9e4$0$440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> 8 - og herefter gik det ikke ret meget ned ad bakke, men blev stående på et
> niveau svarende til i hvert fald 6'eren eller 7'eren.

Har du siddet og lavet statistik? :_)

Fra : vadmand

Dato : 28-04-04 11:51

"Kenneth F" <marrerit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> Har du siddet og lavet statistik? :_)

Nej, men jeg så dem alle 13 (14?) på stribe (to pr. aften) for en måneds tid
siden og oplevede den nævnte udviklingskurve meget tydeligt.

Per V

Fra : Per

Dato : 27-04-04 22:12

T2 og Aliens (sjovt nok begge Jim Cameron film ;)
Bad Boys 2

Fra : Kenneth F

Dato : 28-04-04 09:27

Jeg vil mene at
"Dawn of the Dead" overgår "Night of the Living Dead" på alle måder

Ellers synes jeg LOTR, 1eren = genial, 2eren = genial-genial, 3eren =
genial-genial-genial. (Du behøves ikke at tage mig seriøs, selv om jeg
er det :))

Fra : ML-78

Dato : 28-04-04 10:51

Kenneth F skrev:

> Jeg vil mene at
> "Dawn of the Dead" overgår "Night of the Living Dead" på alle måder

Det er jeg så helt uenig i. Originalen er et mindre mesterværk og
efterfølgeren har på ingen måde den klaustrofobiske intensitet Romero
frembragte i den første. At der er farver og komik gør den ikke til en
bedre film.

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-04 15:27

> Det er jeg så helt uenig i. Originalen er et mindre mesterværk og
> efterfølgeren har på ingen måde den klaustrofobiske intensitet Romero
> frembragte i den første.

Til gengæld er atmosfæren i særklasse - selvom de har det godt i det
supermarked, har man hele tiden en creepy fornemmelse - den film er en
genistreg og selvom night er god er Dawn klasser bedre! Jeg kan go on and on
om den film så jeg vil stoppe her

At der er farver og komik gør den ikke til en
> bedre film.

nej - at night er s/h gør heller ikke den til en ringere film

de er begge gode vil jeg lige indskyde så det ikke blir en night er bedre
end dawn tråd, for jeg kan lide dem begge

Fra : Kenneth F

Dato : 29-04-04 19:07

Enig!

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 09:30

J wrote:
> Star Wars ep. 2, Attack of the Clones er marginalt bedre end Star Wars ep.1,
> The Phantom Menace

Da jeg så TPM første gang syntes jeg at den var okay. Da jeg genså den
en masse gange på dvd fandt jeg ud af hvor elendig den var. Da AOTC så
kom, syntes jeg at den var en velkommen forbedring i forhold til TPM. I
hvert fald da jeg så den i biografen. Da jeg så fik set AOTC en masse
gange på dvd fandt jeg ud af hvor elendig _den_ var. Og jeg er endt med
at komme frem til at AOTC faktisk er dårligere end TPM, hvis man ellers
kan forestille sig en film der er det. De lider begge to under alle
omstændigheder af mange af de samme problemer. Pacing og timing er helt
i skoven. Skuespil og alt andet er fuldkomment sterilt og uvedkommende.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 09:59

On Wed, 28 Apr 2004 10:29:49 +0200, David Rasmussen
> [...]

>omstændigheder af mange af de samme problemer. Pacing og timing er helt
>i skoven. Skuespil og alt andet er fuldkomment sterilt og uvedkommende.

Hvis de er så elendige, hvorfor ser du dem så "en masse gange"?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 10:38

Niels Søndergaard wrote:

> Hvis de er så elendige, hvorfor ser du dem så "en masse gange"?

Fordi det fascinerede mig hvordan de kunne være så dårlige mens de var
så "tilsyneladende" gode på overfladen. Og samtidig var det svært for
mig at sætte fingeren på lige præcis hvorfor de var dårlige. Det tog
mange gennemsyn (og jeg er nok ikke færdig) før jeg kunne se filmene for
hvad de var. Ingen film før dem har nogensinde kunne få mig til at falde
i søvn under actionscener som "pod race"-scenen og platformsspilsscenen
i AOTC. Ingen film har før fået mig til så mange gange i løbet af en
film at spørge mig selv "hov, hvad var det egentligt lige de snakkede om
i foregående scene? Hvad skete der egentligt?". Begge film er
fascinerende dårlige, grænsende til det hypnotiske. Og det har jeg
aldrig oplevet før.

/David

Fra : vadmand

Dato : 28-04-04 11:53

> [...]
> omstændigheder af mange af de samme problemer. Pacing og timing er helt
> i skoven. Skuespil og alt andet er fuldkomment sterilt og uvedkommende.

Det er meget få film, der ikke bliver trivielle efter så mange gensyn. Det
er så til gengæld debedste Men en eventyrfilm som Star Wars skal vel
bedømmes på sin umiddelbare virkning?

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-04 15:34

> Det er meget få film, der ikke bliver trivielle efter så mange gensyn. Det
> er så til gengæld debedste Men en eventyrfilm som Star Wars skal vel
> bedømmes på sin umiddelbare virkning?

netop de nye sw vil jo altid sammenlignes med de gamle og der holder de
kke - man kan jo kun håbe at nye generationer vil få samme forhold til de
nye som vi har til de gamle - men jeg tvivler, der skal (meget) mere til at
imponere ungerne idag end da jeg var 10 - 12 år. Dengang ramte underkæben jo
gulvet!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:41

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> imponere ungerne idag end da jeg var 10 - 12 år. Dengang ramte underkæben jo

Skid hul i special effects! Problemet med den nye trilogi, altså
det af den vi har set hidtil, er en helt forkert stemning. Den
er alt for hyggelig og pussenusset. Den oprindelige trilogi var
*dyster* og skummel.

Det kan godt være at George Lucas føler, at Anakins
transformation til Darth Vader (og det er *ikke* spoiler - vi
ved det jo godt, alle sammen, undtagen måske Per Vadmand...) vil
være så angst- og smertefyldt at han gør resten af trilogien til
en slags muppet show. Men det virker altså ikke!

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:38

vadmand wrote:
> Det er meget få film, der ikke bliver trivielle efter så mange gensyn. Det
> er så til gengæld debedste Men en eventyrfilm som Star Wars skal vel

En god film skal kunne holde til at man genser den gennem hele
sit liv med, alt efter hvor god hukommelse man har for den
slags, 2 til 10 års mellemrum. (Jeg har generelt en rigtig god
hukommelse, men vil mene at jeg kun ligger på omkring 5 år på
denne skala, mht. gensyn at film. Mindre mht. bøger).

> bedømmes på sin umiddelbare virkning?

Det er helt klart en faktor. Film der er knaldgo'e første gang
man ser dem, og som virkelig formår at manipulere med ens
følelser, men som ved senere gensyn ikke rigtig rører ved en,
har også en slags eksistenseberettigelse.

--
Peter Knutsen

Fra : vadmand

Dato : 30-04-04 08:57

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hukommelse, men vil mene at jeg kun ligger på omkring 5 år på
> denne skala, mht. gensyn at film. Mindre mht. bøger).

Ud fra de kriterier findes der meget få gode film - og ekstremt få gode
action- og eventyrfilm - og så godt som ingen gyserfilm.

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 30-04-04 11:10

vadmand skrev:

> Ud fra de kriterier findes der meget få gode film - og ekstremt få
gode
> action- og eventyrfilm - og så godt som ingen gyserfilm.

Sikke noget sludder.

ML-78

Fra : vadmand

Dato : 30-04-04 11:57

> gode
>
> Sikke noget sludder.

99% af alle gyser-, eventyr- og actionfilm bygger på overraskelsesmomentet.
Og de skal fandeme være gode, for at man kan holde ud at se dem igen og
igen, hvilket var kriteriet for en god film nævnt ovenfor.

Per v.

Fra : ML-78

Dato : 30-04-04 12:27

vadmand skrev:

> [...]
og
> igen, hvilket var kriteriet for en god film nævnt ovenfor.

Det er jeg så ikke enig i er tilfældet for gysergenren, ikke mere end
det er for film generelt. Der findes selvfølgelig nogen hvor det er
tilfældet, som f.eks. slasherfilm og andre chok/overaskelses-baserede
gysere, men det udgør jo langt fra hele genren.

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-04-04 15:30

> [...]
> omstændigheder af mange af de samme problemer. Pacing og timing er helt
> i skoven. Skuespil og alt andet er fuldkomment sterilt og uvedkommende.

Jeg synes begge de nye sw er underholdende, men heller ikke mere - der hvor
jeg virkelig bliver i godt humør når jeg ser de 2 film, er når jeg kan
genkende noget... Jabba, Banthas, Sand People der skyder ved racet osv -
genkendelsens glæde, i andre sammenhænge - men der er ikke meget af det

Fra : Zeki

Dato : 28-04-04 15:44

'Højt at Flyve 2' synes jeg er sjovere end den første. Det samme med:
- Fletch 2
- National Lampoons European Vacation

Godfather 2, Aliens og T2
Tilbage til Fremtiden 2
Star Wars - Return of the Empire er klart bedre end den første.
Agent 007 - From Russia with Love. Stort fremskridt fra den første (Dr.No)

mvh Zeki

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 15:48

Zeki wrote:
> Star Wars - Return of the Empire er klart bedre end den første.

The Empire Strikes Back?

/David

Fra : ML-78

Dato : 28-04-04 15:51

David Rasmussen skrev:

> The Empire Strikes Back?

"The Jedi Strikes Back".

ML-78

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:43

ML-78 wrote:

> "The Jedi Strikes Back".

Nej. "Revenge of the Jedi".

--
Peter Knutsen

Fra : J

Dato : 30-04-04 20:20

> Nej. "Revenge of the Jedi".
>
> --
> Peter Knutsen

Nej, nu stopper i fan'me!
De hedder:

Ep. 4: A New Hope,
Ep. 5: The Empire Strikes Back,
Ep. 6: Return of the Jedi.

Episode 6 hed en overgang før den blev udsendt "Revenge of the Jedi", men
det blev ændret før udgivelsesdatoen fordi man mente ordet "revenge" var for
ondt og voldeligt.

Jonas

Fra : Zeki

Dato : 28-04-04 15:51

> The Empire Strikes Back?

LOL! Ja, det er anden gang at jeg laver den fejl herinde.

Mon jeg nogensinde lærer det?

mvh Zeki

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-04-04 16:42

Zeki wrote:

> Tilbage til Fremtiden 2

Det er jeg så ikke enig i.
BTTF 2 er klart den dårligste af de tre. Er rodet og mangler et "selvstædigt" plot.
Den er fin hvis man bare ser den som "midten af trilogien", dog.

-Rune

Fra : J

Dato : 28-04-04 19:07

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"selvstædigt" plot.
> Den er fin hvis man bare ser den som "midten af trilogien", dog.

Jeg er uenig, men jeg kan også bedst lide The Empire Strikes Back. Der er
noget godt ved de dér dystre uforløste midterfilm, hvor alt det slemme sker.
Vi ved jo at den typiske trilogi starter med fred og idyl, fortsætter med
kaos og ender igen i fred og idyl. The Two Towers er efter min mening også
den bedste af de tre (selv om den ikke helt overholder "opskriften")

Men altså BTTF2: Du har ret i at den er rodet og mangler et selvstændigt
plot, men alle de spændende ting tager fart her. Vi (og Marty og Doc)
opdager at tidsrejser ikke kun er fryd og gammen, og alt det de holder af
ser ud til at være tabt for evigt. Det er da en bedre historie end "Se en
fed tidsmaskine! Hej hvor det går! The end."

Jonas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:42

Zeki wrote:
> Agent 007 - From Russia with Love. Stort fremskridt fra den første (Dr.No)

Ja, det er helt klart den bedste Bond-film nogensinde. Især
sammenholdt med Dr. No, der ikke var specielt god.

Men teknisk set er der vist tale om en 3'er. Casino Royale blev
vistnok filmatiseret i en væsentligt mindre skala, nogle år
forinden.

--
Peter Knutsen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-04-04 12:29

On Fri, 30 Apr 2004 01:42:17 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men teknisk set er der vist tale om en 3'er. Casino Royale blev
>vistnok filmatiseret i en væsentligt mindre skala, nogle år

Den blev lavet som sorthvid tv-film af et helt andet produktionshold
og hører ikke til Broccoli-serien.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 30-04-04 15:47

> Den blev lavet som sorthvid tv-film af et helt andet produktionshold
> og hører ikke til Broccoli-serien.

Mums! Broccoli! Især smørdampede!

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-04-04 16:32

On Fri, 30 Apr 2004 16:46:59 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>Mums! Broccoli! Især smørdampede!

Føj for satan! Men helt ærligt - ved du ikke, at den familie, der er
blevet rig på den afskyelige grønstsagshybrid, har skudt en del af
pengene i James Bond-film?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 30-04-04 16:54

> Føj for satan! Men helt ærligt - ved du ikke, at den familie, der er
> blevet rig på den afskyelige grønstsagshybrid, har skudt en del af
> pengene i James Bond-film?

Nej, det anede jeg ikke. Men de smager nu dejligt alligevel.

Per V.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-04 19:08

J wrote:
> Inspireret af David Schjeldes tråd ovenfor tillader jeg mig hermed at starte
> en relateret medløber-tråd.

Aliens vs Alien. Jeg kan ikke fordrage horrorfilm, og derfor er
jeg naturligvis meget gladere for en film hvori der sparkes
monsterrøv, end for en film hvor monstret får lov at rende rundt
og terrorisere fredelige mennesker, fuldstændig uhindret.

--
Peter Knutsen