Dårligste 2'er nogensinde
Fra : David Schjelde

Dato : 27-04-04 18:37

Hej alle.

Jeg sidder netop og tænker på dårlige 2'ere. Nærmere bestemt dårlige
defineret udfra at 1'eren var utrolig god og 2'eren derfor skuffede meget
mere end end 2'er til en middelmådig film.

Toppen af min personlige liste må være:

The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)
Highlander 2
The Matrix 2
Gremlins 2

Hvad mener I?

David

--
Fjern "nyheder" i mailadressen ved svar til denne.

Fra : J

Dato : 27-04-04 19:19

"David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> David
>
> --
> Fjern "nyheder" i mailadressen ved svar til denne.

Highlander 2...? Ja fy for den lede, hvor var den dog ussel! Jeg mener endda
forskellen på 1'eren og 2'eren her er større end i The Crow (selv om den
2'er også var virkelig styg!)
Ellers er der f.eks. Jurassic Park 1 og 2. Begge ret dumme film, rent
handlingsmæssigt, men 2'eren kammer da helt over hen mod slutningen.

Jonas

Fra : J

Dato : 27-04-04 19:32

> [...]
> Ellers er der f.eks. Jurassic Park 1 og 2. Begge ret dumme film, rent
> handlingsmæssigt, men 2'eren kammer da helt over hen mod slutningen.

Glemte lige Jaws-serien. 1'eren er IMHO blandt verdens absolut bedste film
og i hvert fald Spielbergs bedste. Se den og se så aldrig de andre! 2'eren
er dårlig, 3'eren pinlig og 4'eren... puha!

Jonas

Fra : vadmand

Dato : 27-04-04 22:04

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i hvert fald Spielbergs bedste. Se den og se så aldrig de andre! 2'eren
> er dårlig, 3'eren pinlig og 4'eren... puha!

For lige at tage et smut over i litteraturen: I kan også roligt nøjes med at
læse den første af Jean Auels stenalderbøger. Resten er tyndt opkog og
gentagelser.

Per V.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-04-04 19:16

"David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Highlander 2

Highlander 2 er en meget stærk kandidat. Den ser åndssvag ud, replikkerne er
dårlige, historien tåbelig og handlingen på intet tidspunkt spændende.

Jeg husker, hvordan vi sad *en hel* biograf og hånlo af en film, som vi
åbenbart alle fandt komplet latterlig. Fyren foran mig sagde til sin
sidemand: Jeg vidste ikke det her var en parodi.

Jeg har hverken før eller siden været ude for, at en hel biograf var enig om
at skraldgrine af en film, fordi den var ufrivilligt morsom.

Mikkel

Fra : J

Dato : 27-04-04 19:35

SNIP

>Fyren foran mig sagde til sin sidemand: Jeg vidste ikke det her var en
parodi.

UNSNIP

Jeg tror nok det var mig!
Jonas

Fra : vadmand

Dato : 27-04-04 22:03

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> at skraldgrine af en film, fordi den var ufrivilligt morsom.

Nu er det altså også lettere at lave en dårlig efterfølger til en skodfilm -
om end jeg indrømmer, at det som i nævnte tilfælde ER noget af en præstation
at lave den ENDNU dårligere.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-04-04 00:19

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Nu er det altså også lettere at lave en dårlig efterfølger til en skodfilm -
> om end jeg indrømmer, at det som i nævnte tilfælde ER noget af en præstation
> at lave den ENDNU dårligere.

Jeg tror at en del af HL2s kanditatur har noget at gøre med, at den
ikke bare er en dårlig film, men en dårlig sequel. Dens handling og
dens beskrivelse af forhistorien giver overhovedet ingen mening, hvis
man sammenligner med 1'eren.

Pludselig er Lambert og Connery Aliens, der er forvist til Jorden af
rumkejser Xenu eller noget. Det var de aldrig før.

Og til dem, der vil skriger spoiler: I dette tilfælde er jeg
ligeglad. Kan en spoiler få dig til ikke at se filmen, har jeg reddet
to timer af dit liv.
--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : J

Dato : 28-04-04 18:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2y8ohrov6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Og til dem, der vil skriger spoiler: I dette tilfælde er jeg
> ligeglad. Kan en spoiler få dig til ikke at se filmen, har jeg reddet
> to timer af dit liv.
> --

Jeg er enig! Tak for spoileren

Jonas

Fra : K.N.

Dato : 30-04-04 11:59

> Og til dem, der vil skriger spoiler: I dette tilfælde er jeg
> ligeglad. Kan en spoiler få dig til ikke at se filmen, har jeg reddet
> to timer af dit liv.

Hvis du er ligeglad, er du en forbandet idiot der gør mere skade end gavn i
denne NG. Med dit indlæg retfærdiggør du hermed, at alle der synes en hvilken
som helst film er dårlig har ret til at undlade et spoilervarsel i håb om "at
redde to timer" af andres liv. Selvom nok de fleste herinde inklusiv undertegnet
er enige i, at HL2 er en elendig film bør et spoilervarsel stadig være en
principsag.

/ K.N.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-04-04 13:01

"K.N." <in@valid.Mail> writes:

> Hvis du er ligeglad, er du en forbandet idiot der gør mere skade end gavn i
> denne NG.

Årh, hold kæft eller sæt navn på dit pis.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : K.N.

Dato : 30-04-04 16:23

> Årh, hold kæft eller sæt navn på dit pis.

Tsk...

/ K.N.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 27-04-04 20:44

> [...]
> mere end end 2'er til en middelmådig film.
>
> Toppen af min personlige liste må være:
>
> The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)

Er nu ikke helt enig i de sidste, synes at både Matrix 2 og Gremlins 2 er
dårligere end den første, men så meget dårligere var de dog heller ikke, så
synes jeg det var værre med.

- Dusk to Dawn 2 (og 3)
- Queen of the damned (fortsættelse til Interview with a vampire)
- Taxi 3 (ved godt det ikke er en 2'er, 2'eren var heller ikke så god, men
3'eren suck big time)

Hmmm ka ikke lige komme i tanke om flere.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 23:05

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:408ea9f0$0$28835$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> "David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> >
> - Queen of the damned (fortsættelse til Interview with a vampire)

Den film er så ringe... og så har jeg den endda stående på hylden endnu....
skrammelfilm...

Men ellser:

Mission Impossible 1 kontra 2... damn jeg var skuffet....

> Mvh. Brian

Lars B

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-05-04 09:24

Lars Jensen wrote:

> Mission Impossible 1 kontra 2... damn jeg var skuffet....

Ja, 1'eren er godt nok kedelig.

/David

Fra : David Schjelde

Dato : 02-05-04 10:38

> Ja, 1'eren er godt nok kedelig.
>
> /David

LOL

David S. - der også er Woo fan og godt kan lide 2'eren og er komplet
ligeglad med at handlingen blev tilpasset actionscenerne.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-04 20:02

David Schjelde wrote:

> Jeg sidder netop og tænker på dårlige 2'ere.

Flintstones in Viva Rock Vegas.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas

Dato : 27-04-04 20:13

"David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP>
> The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)
</SNIP>

Fuldstændig enig... Jeg var/er vild med 1'eren. Og har set den mindst
10 gange... Så jeg glædede mig rigtig meget til 2'eren... Men hold da
op... 2'eren var _SÅ_ dårlig... Den ligger øverst på min liste over
dårlige
2'ere ihvertfald.

3'eren syntes jeg til gengæld var hæderlig... Det irriterer mig bare at jeg
blev tvunget til at se den med Stereo-lyd, da 5.1 lydsporet er forsinket i
forhold til resten af filmen på min DVD... Forstået på den måde, at man
ser flammen komme ud af en pistol, et stykke tid før man hører skuddet.
På samme måde er talen ikke helt synkron med mundbevægelserne...
Stereosporet var fint synkroniseret.
Nå jeg kom lidt af sporet. Ihvertfald syntes jeg 3'eren var OK, selvom den
naturligvis ikke når op på siden af 1'eren...

Er der forresten nogen af jer herinde der har set 4'eren??
"Wings Of The Crow" ( http://www.imdb.com/title/tt0197104/ )
Det er heller ikke ligefrem rosende ord den har fået med på vejen.

..Thomas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 28-04-04 14:40

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> 3'eren syntes jeg til gengæld var hæderlig...
Så må jeg hellere se den, jeg opgave serien efter 2'eren.

> Er der forresten nogen af jer herinde der har set 4'eren??
> "Wings Of The Crow" ( http://www.imdb.com/title/tt0197104/ )
> Det er heller ikke ligefrem rosende ord den har fået med på vejen.

Nej... men hvad med serien the Crow med Mark Dascasco...nogen der kan
anbefale den.

Mvh. Brian

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-04-04 20:34

On Tue, 27 Apr 2004 19:37:17 +0200, "David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk>
wrote:

>Toppen af min personlige liste må være:
>
>The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)

Den har jeg (heldigvis) ikke set.

>Highlander 2

HELT ENIG!

>The Matrix 2

Den synes jeg ikke var så slem.

Så vil jeg tilføje From Dusk to Dawn 2
og som en anden skrev: Taxi 3

Kurt Brixen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-04-04 20:39

> [...]
> defineret udfra at 1'eren var utrolig god og 2'eren derfor skuffede meget
> mere end end 2'er til en middelmådig film.

Min vinder. Føj for en stinker. Og så var Sean Connery med..

> The Matrix 2

Syntes den var fed. På nogle punkter bedre end 1´eren.

3´eren var til gengæld skuffende.

> Gremlins 2

Syntes jeg også var god. Rigtigt god faktisk.

Derudover vil jeg også nominere Robocop 2.

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : J

Dato : 27-04-04 21:35

"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> skrev i en meddelelse

*snip*

> Derudover vil jeg også nominere Robocop 2.

Det kan du da ikke mene! Den er selvfølgelig ikke så god som den første, men
bestemt en god film nonetheless. Den har hugget en masse af Verhoven's
satire ("and it won't even run down your battery!") og stemningen er mere
dyster og sort end den første. Sammen med The Empire Strikes Back er den min
absolutte yndlings-Kershner-film.

Og lad mig så lige minde om at en film med Tom Noonan som skurk pr.
definition er en god film. Se bare "Manhunter" og "Last Action Hero"!

Lille spoiler:

Det er da morsomt da de to robotter smadrer løs og fyrer raketter i vilden
sky, og den gamle direktør så rejser sig og råber "Behave yourselves!"

Jonas

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-04-04 22:50

> [...]
> dyster og sort end den første. Sammen med The Empire Strikes Back er den

Jeg kunne slet ikke forlige mig med, at Robocop pludselig var blevet langt
ringere end i 1´eren.

Men så indrøm da at 3´eren stinker :)

Fra : J

Dato : 28-04-04 18:54

> Jeg kunne slet ikke forlige mig med, at Robocop pludselig var blevet langt
> ringere end i 1´eren.
>
> Men så indrøm da at 3´eren stinker :)

Årl rajt. Treeren stinker!
Lad os enes om det

Jonas

Fra : vadmand

Dato : 27-04-04 22:05

> "David Schjelde" <schjeldenyheder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> Min vinder. Føj for en stinker. Og så var Sean Connery med..

Jeg fatter ikke forundringen - Highlander 1 var da også noget argt lort.

Per V.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-04-04 22:48

> Jeg fatter ikke forundringen - Highlander 1 var da også noget argt lort.

Der er vi ikke enige! Highlander 1 var imo en helt suveræn film.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 00:27

On Tue, 27 Apr 2004 23:05:12 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Jeg fatter ikke forundringen - Highlander 1 var da også noget argt lort.

Highlander 1 er en storartet film, din sure gamle socialdemokrat.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 28-04-04 09:16

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Highlander 1 er en storartet film, din sure gamle socialdemokrat.

Highlander 1 er en skodfilm, din sure gamle betonliberalist.

Og sådan ku' de blive ved. Nævn i stedet bare én scene i Highlander, der
ikke er plat, dum og forudsigelig.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 09:45

On Wed, 28 Apr 2004 10:16:07 +0200, "vadmand"

>Highlander 1 er en skodfilm, din sure gamle betonliberalist.
>
>Og sådan ku' de blive ved. Nævn i stedet bare én scene i Highlander, der
>ikke er plat, dum og forudsigelig.

Der er dæleme ikke meget i den film, der er forudsigeligt, hvis man
aldrig har set den før.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Schjelde

Dato : 28-04-04 20:24

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Highlander 1 er en skodfilm, din sure gamle betonliberalist.
>
> Og sådan ku' de blive ved. Nævn i stedet bare én scene i Highlander, der

Ved en film som Highlander (der ikke går efter guldpalmerne) er
uforudsigelighed for mig ikke det mest væstenlige. Derimod tæller stemning
meget i min bog. Det er også derfor at The Crow er en af mine absolutte
favoritter.

David

Fra : Dopedog

Dato : 27-04-04 20:40

> [...]
>
> David
>
> --
> Fjern "nyheder" i mailadressen ved svar til denne.

From Dusk Till Dawn 2. 1'eren er af mine yndlings film men uha da hvor sucks
2'eren (og 3'eren)

Scary Movie 1 var ikke noget specielt mesterværk men i forhold til 2'eren
var 1'eren sku verdens bedste film

-Ronnie

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 22:14

"Dopedog" <dopedog1996DELETETHIS@privat.dk> skrev i en meddelelse

> From Dusk Till Dawn 2. 1'eren er af mine yndlings film men uha da hvor
sucks
> 2'eren (og 3'eren)

Jeg har kun set 1'eren. Den starter godt ud, men ender i det latterlige!
En skuffelse!

Fra : Dopedog

Dato : 28-04-04 08:19

> sucks
>
> Jeg har kun set 1'eren. Den starter godt ud, men ender i det latterlige!
> En skuffelse!

Det har du jo delvist ret i ... Men eftersom jeg personligt godt kan li'
Vampyr (og Varulve) film er det jo perfekt for mig

Selvom nogle scener nu burde være klippet ud eller taget om !

-Ronnie

Fra : Taba

Dato : 27-04-04 21:01

> Hvad mener I?

Hvad nu hvis både en 1'er OG en 2'er sutter max? Må man så godt nominere
dem? I så fald vil jeg nominere Charlie's Angels..
Fy for Pyffer de er ringe...

/Taba

Fra : Taba

Dato : 27-04-04 21:03

Glemte da den åbenlyse: 2 Fast 2 Furious.
1'eren var ikke fantastisk god, men ifht. 2'eren står den næsten som et
mesterværk

/Taba

Fra : Lenton

Dato : 27-04-04 22:57

Taba wrote:

> Hvad nu hvis både en 1'er OG en 2'er sutter max? Må man så godt nominere
> dem? I så fald vil jeg nominere Charlie's Angels..
> Fy for Pyffer de er ringe...
>
> /Taba

Tja, jeg synes faktisk Charlie's Angels 2 var bedre end 1'eren, føte
1'eren var mere rodet, men ingen af dem var da noget særligt.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 08:48

Lenton wrote:

> Tja, jeg synes faktisk Charlie's Angels 2 var bedre end 1'eren, føte
> 1'eren var mere rodet, men ingen af dem var da noget særligt.

Jeg synes at begge er meget "corny", men 1'eren er en glimrende "b-film"
(jeg ved godt at jeg her misbruger begrebet...).

/David

Fra : Lars Petersen

Dato : 27-04-04 21:24

Jeg vil gerne lige tilføje Universal Soldier: The Return til listen over
rædselsfulde 2'ere. 1'eren gik an, mens 2'eren var ufrivilligt sjov!

/lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:27

Måske ike verdens allerværste toere, men jeg vil gerne fremhæve følgende
slemme skuffelser:

Darkman
Predator
Men in black
Babe (the gallant pig)
Tremors

For ikke at glemme samtlige Disney's fornærmelser:

Lady and the tramp 2
Jungle book 2

etc etc ad nauseam!

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-04-04 04:12

Martin Skovbo skrev:

> For ikke at glemme samtlige Disney's fornærmelser:
>
> Lady and the tramp 2
> Jungle book 2
>
> etc etc ad nauseam!

Bortset fra Toy Story, hvor 2'eren var så god, at det overraskede Disney
selv og flyttede premieren fra videomarkedet til biograflærredet.

Men heldigvis behøver vi i fremtiden ikke kalde Pixars mesterværker for
Disney-film.

--
Mvh. Peter

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-04-04 18:51

"Lars Petersen" <the_rockFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne lige tilføje Universal Soldier: The Return til listen over
> rædselsfulde 2'ere. 1'eren gik an, mens 2'eren var ufrivilligt sjov!
>
> /lars

Ja!! Universal Soldier: The Return var jo så latterlig! Den stank stank
stank stank stank! - i forhold til 1'erne der var fed nok i sin tid

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 00:00

David Schjelde wrote:

> Jeg sidder netop og tænker på dårlige 2'ere.

Speed var måske ikke verdens bedste film, men godt skruet sammen og
underholdende. Speed 2 derimod...

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-04-04 01:13

> [...]

>defineret udfra at 1'eren var utrolig god og 2'eren derfor skuffede meget
>mere end end 2'er til en middelmådig film.

Men in black 2
Escape From L.A (hvis det kan kaldes en 2'er)
Bad Boys 2

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jesper

Dato : 28-04-04 02:32

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> Escape From L.A (hvis det kan kaldes en 2'er)

Uforståeligt at du nævner det som en dårlig 2'er, da det er en sjov og
underholdende film.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Jesper

Dato : 28-04-04 02:32

David Schjelde <schjeldenyheder@mailme.dk> wrote:

> Highlander 2

Highlander II - The Renegate Version er en fremragende 2'er

Fra : Jesper

Dato : 28-04-04 02:32

> [...]

> mere end end 2'er til en middelmådig film.
>
> Toppen af min personlige liste må være:
>
> The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)

Speed 2
From Dusk To Dawn 2

Fra : Alfred

Dato : 28-04-04 11:14

"Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> skrev i en meddelelse

> Speed 2

Den er da glimrende!

Fra : Mike

Dato : 28-04-04 09:01

In article <UTwjc.149718$jf4.7953337@news000.worldonline.dk>, David
> [...]

> mere end end 2'er til en middelmådig film.
>
> Toppen af min personlige liste må være:
>
> The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)

Ultimativt

Poltergeist 2

/Mikael

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 09:26

Mike wrote:

> Poltergeist 2

Den er da glimrende!

/David

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-04-04 10:46

Det går over min forstand at ingen endnu har nævnt

Lawnmower Man 2

Den slår alle andre dårlige toere, jeg har set, med flere længder. Den
var så dårlig, at de ikke engang kunne få de samme skuespillere med
(bortset fra børnene).
2.4 point på imdb.

-Rune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-04-04 13:21

On Tue, 27 Apr 2004 19:37:17 +0200, "David Schjelde"
<schjeldenyheder@mailme.dk> wrote:

>Hvad mener I?

Mission Impossible 2 er da også noget værre gylle i forhold til
1'eren.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-04-04 13:31

Niels Søndergaard wrote:

> Mission Impossible 2 er da også noget værre gylle i forhold til
> 1'eren.

Tværtimod da. 1'eren er en af de kedeligste film der er lavet. MI-2 er
flot og spændende.

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:24

David Rasmussen wrote:

> Tværtimod da. 1'eren er en af de kedeligste film der er lavet. MI-2 er
> flot og spændende.

Ingen af Mission Impossible-filmene har noget væsentligt til
fælles med TV-serierne, hverken den oprindelige eller genfødslen
fra 1980'erne.

--
Peter Knutsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-04-04 08:59

Peter Knutsen wrote:

> Ingen af Mission Impossible-filmene har noget væsentligt til fælles med
> TV-serierne, hverken den oprindelige eller genfødslen fra 1980'erne.

Det gør dem da ikke til dårligere eller bedre film. De står for sig selv.

/David

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-04 13:37

> Mission Impossible 2 er da også noget værre gylle i forhold til
> 1'eren.

Helt enig, Cruise spiller elendigt og instruktøren elsker den der slowmotion
effekt, og den er enormt forstyrrende for handlingen, der i forvejen er slem
nok.

Kim

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-04-04 13:41

Kim2000 wrote:

> Helt enig, Cruise spiller elendigt

Nå? Hvorfor mener du det?

> og instruktøren elsker den der slowmotion
> effekt,

Ja, det er et af John Woo's "trademarks".

> og den er enormt forstyrrende for handlingen, der i forvejen er slem
> nok.

Vrøvl. John Woo handler om action-æstetik. Og denne film er en af de
flotteste og mest action-fyldte film jeg kender.

/David

Fra : Kim2000

Dato : 29-04-04 14:22

> Nå? Hvorfor mener du det?

Jeg har selv undret mig over det, først og fremmest synes jeg cruise genrelt
spiller godt, selv i hans mere udskældte film som Vanila sky og den der med
Nikole Kidman, hvor de flygter til USA. Jeg synes det lange hår er helt
forkert til ham og han virker på mig bøvet og usympatisk. I etteren synes
jeg han opførte sig som en dygtig "James Bond", mens han i toeren nærmere er
en ligegyldig agent, måske lidt som "James Bond", da han blev spillet af
Dalton

(Cruise er forresten pragtfuld i Den sidste Samurai)

> Ja, det er et af John Woo's "trademarks".

Tænkte nok det var ham.

> Vrøvl. John Woo handler om action-æstetik. Og denne film er en af de
> flotteste og mest action-fyldte film jeg kender.

uenig, jeg mener handlingen er ekstrem tynd og forudsigelig og så mener jeg
også man skal benytte slowmotion effekt i mere begrænset omfang. Men okay,
jeg er generelt ikke den store tilhænger af Woo's film og er de sidste par
år begyndt helt at undgå dem.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 23:08

> Mission Impossible 2 er da også noget værre gylle i forhold til
> 1'eren.

Enig! Den skuffede også mig fælt...

> Mvh
> Niels Søndergaard

Lars B

Fra : Zeki

Dato : 28-04-04 15:49

- Beverly Hills Cop 2
- Jaws 2
- Bad Boys 2
- Candyman 2
- Force 10 from Navarone
- Planet of the Apes - part II
- 2010: Den anden rumrejse
- Rambo II
- Another 48 Hours

Puha...der er mange dårlige 2'ere.

Fra : John

Dato : 28-04-04 20:16

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> - Beverly Hills Cop 2
> - Rambo II
> - Another 48 Hours

Specielt dårlige i forhold til 1'eren syntes jeg nu ingen af dem er.

Alle tre er da underholdende på den ene eller anden måde.

Mvh

John

Fra : David Schjelde

Dato : 28-04-04 20:28

> [...]
> mere end end 2'er til en middelmådig film.
>
> Toppen af min personlige liste må være:
>
> The Crow 2 (uden sammenligning nr. 1 på listen)

Glemte lige Hannibal - jeg var flere gange tæt på at slukke for filmen men
så den desværre til ende. Den er gennemført plat og vulgær.

David

Fra : Hype

Dato : 28-04-04 22:10

Man må da sige:
Anja & Viktor eller "Kærlighed ved første hik 2"
Airplane II - the sequel
Alene Hjemme 2

- michael....
som stadig elsker en tåkrummende 2er når man skal koble af
Og som har disse dvd'er
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Hyped&acceptadult=true pr. dags dato

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-04 00:29

David Schjelde wrote:
> Glemte lige Hannibal - jeg var flere gange tæt på at slukke for filmen men
> så den desværre til ende. Den er gennemført plat og vulgær.

Følger den romanen? I så fald kan filmfolkene jo ikke klandres.

--
Peter Knutsen

Fra : David Schjelde

Dato : 01-05-04 08:31

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Følger den romanen? I så fald kan filmfolkene jo ikke klandres.

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst den. Men under alle omstændigheder
mener jeg de vulgære og udpenslede scener ville have fungeret langt bedre
hvis de var blevet "antydet" fremfor smækket lige og i hovedet på os. Det
mindede om en b-film på mange punkter.

David S.

Fra : Michael Hansen

Dato : 03-05-04 18:07

> [...]

Filmen følger bogen ret eksakt - dvs jeg har læst bogen, som er god, og set
filmen på nettet, men zappede lidt igennem. Jeg havde læst anmeldelserne og
var lidt forudindtaget, men den virkede ikke bedre end forudsagt. Og så er
det Ridley Scott, som ellers nok plejer at kunne levere en
kvalitetsfilm.....

vh
Michael

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-04 19:07

David Schjelde wrote:
> Jeg sidder netop og tænker på dårlige 2'ere. Nærmere bestemt dårlige
> defineret udfra at 1'eren var utrolig god og 2'eren derfor skuffede meget
> mere end end 2'er til en middelmådig film.
[...]
> Hvad mener I?

Den 2. Star Wars-trilogi. Forskellen i kvalitet mellem den 2.
trilogi (hvoraf vi altså kun har set de første 2/3, indrømmet)
og så den oprindelige trilogi, er *ekstrem*.

--
Peter Knutsen